Archief - CHECK: my first oc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jedi M.S.

Legacy Member
kheb deze hardware:
mb: asus a7n8x deluxe 2.0
cpu: amd athlon xp 2600+
512mb DDR RAM (pc3200)

standaard staat fsb op 166 en mp op 11.5, en kheb da verzet naar fsb 230 en mp 10.0, en da lijkt stabiel te werken.
ik kan nie hoger gaan met fsb, want dan wilt ie niet eens opstarten (ook niet als ek mp verlaag).
standaard draaide hij dus aan 1909mhz, nu aan 2300mhz.
maar toen ek aquamark3 draaide hadek maar een 1000-tal punten meer, en bij 3dmark03 zelfs maar een 100-tal.
nu vroeg ek mij af als dat normaal is, of trekt die OC op niks :unsure:

thx

Fraggie

Legacy Member
kdenk dat dat normaal is
toen ik van mijn 1500+ naar 2800+ ging had ik ook maar iets van +150pt want tis en blijft 3Dmark

System Spider

Legacy Member
Fraggie zei:
kdenk dat dat normaal is
toen ik van mijn 1500+ naar 2800+ ging had ik ook maar iets van +150pt want tis en blijft 3Dmark
hij gaat wel naar 3400+... Je zou het toch beter moeten merken. Mss is je systeem niet helemaal stabiel waardoor je een "slechte" score hebt.

Jedi M.S.

Legacy Member
System Spider zei:
hij gaat wel naar 3400+... Je zou het toch beter moeten merken. Mss is je systeem niet helemaal stabiel waardoor je een "slechte" score hebt.
moest het niet stabiel zijn en ik zou m'n fsb of mp verlagen (waardoor het dus stabieler wordt), dan zou ek dus in principe een hogere score moeten krijgen, wat niet het geval is ;)

***ARF***

Legacy Member
draai ook al is ne keer memtest
dan zijt ge zeker da u geheuge het uithoud op fsb 230

Jedi M.S.

Legacy Member
***ARF*** zei:
draai ook al is ne keer memtest
dan zijt ge zeker da u geheuge het uithoud op fsb 230
hoelang en welke test moet ik runnen om dit te weten te komen ?

***ARF***

Legacy Member
memtest+ te vinden op google
laat diene gewoon een paar loopkes doen

Melchett

Legacy Member
Volgens mij is da normaal hoor, 3dmark03 test vooral je grafische kaart, en de cpusnelheid is niet echt belangrijk.
ik heb zelfs gehoord da iemand me vb ne athlonxp 1500+ me ne radeon 9700 pro beter punte haalt dan ne vb ne athlon xp 2800+ me ne geforce 3. Ik zou meneige daar nie al te veel van aantrekke

Suphafly

Legacy Member
Melchett zei:
Volgens mij is da normaal hoor, 3dmark03 test vooral je grafische kaart, en de cpusnelheid is niet echt belangrijk.
ik heb zelfs gehoord da iemand me vb ne athlonxp 1500+ me ne radeon 9700 pro beter punte haalt dan ne vb ne athlon xp 2800+ me ne geforce 3. Ik zou meneige daar nie al te veel van aantrekke

da kunde nu ook geen klein verschilleke noemen hé :P

ati radeon 9700 pro <=> geforce 3

bedoel vooral als da de graka 75% (?) test

Melchett

Legacy Member
ik weet het, klein verschil, ik hem het vandaag gevraagd en het was anders: ne pentium 2 350 me ne 9700 pro haalde beter resultate as ne pentium 4 2.8 me ne radeon 9600.

Sacristar

Legacy Member
Xeon? zei:
run aquamark, die test je cpu ook.

3dmark = graka
ik dacht dat ook maar ik heb ondervonden dat 3dmark veel intensiever is voor mijn cpu als aquamark.

-[OwA.Free]-

Legacy Member
Melchett zei:
ik weet het, klein verschil, ik hem het vandaag gevraagd en het was anders: ne pentium 2 350 me ne 9700 pro haalde beter resultate as ne pentium 4 2.8 me ne radeon 9600.

Lijkt mij onmogelijk..

citrofenwick

Legacy Member
Melchett zei:
ik weet het, klein verschil, ik hem het vandaag gevraagd en het was anders: ne pentium 2 350 me ne 9700 pro haalde beter resultate as ne pentium 4 2.8 me ne radeon 9600.
:lol: nu lig ik wel strijk
ne pII 350 heeft in het beste geval AGP 2X
nen PIV 2.8 Normaal 8X


Heb ook eens een gelijkaardige test gedaan.
De 8MB graka uit men zus haar P666 gesmeten en der mijn 5200 ingestoken en ik moet wel zeggen dat men 5200 NOG veel slechter presteert dan normaal door die 2 X AGP
zelfst geen deftige cs :ironic:
(6800 onhis way :applause: )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan