Archief - blue screen probleem HELP

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DeathsPride

Legacy Member
hy, ik heb mijn Driver van mijn Video kaart verwijderd want ik heb een nieuwe video kaart dus ik haalde mijn aude kaart er uit stak er de nieuwe in en sluit alles terug aan, dan start ik hem op en dan maakt die zo 4x een alarm geluid "PUH PUH PUH" en dan krijg ik een blauw scherm HELP plz :D

DreaDNoughT

Legacy Member
Kijk in de handleiding van u mobo of zoek deze op de site van de fabrikant op.

Gegevens zoals mobo en type graka zijn ook welkom.

Steekt u kaart wel goed? Zie of deze goed vast staat in zijn gleuf. Kijk of de elektrische aansluitingen goed zijn aangesloten.

DeathsPride

Legacy Member
het kan ook zijn dat mijn scherm niet mee will hij heeft wel stroom maar ik denk dat bleuscreen iets the licht is dat het gewoon van mijn scherm is
maar ik snap niet waarom het zon geluid maakt het lijkt wel op een alarm.

DreaDNoughT

Legacy Member
Het zou straf zijn moest u scherm ineens kapot gaan. Een defect scherm geeft ook geen beep toon. U schermaansluiting zit toch wel aan de goede dvi of hdmi poort?

Dat geluid dient om te gebruiker te "vertellen" dat er een probleem is met de hardware. Die beep tonen staan uitgelegd in de handleiding van u moederbord.
En wat staat er op die bsod?

DeathsPride

Legacy Member
DreaDNoughT zei:
Het zou straf zijn moest u scherm ineens kapot gaan. Een defect scherm geeft ook geen beep toon. U schermaansluiting zit toch wel aan de goede dvi of hdmi poort?

Dat geluid dient om te gebruiker te "vertellen" dat er een probleem is met de hardware. Die beep tonen staan uitgelegd in de handleiding van u moederbord.
En wat staat er op die bsod?

ik weet niet wat je bedoeld met bsod maar ik denk dat bleuscreen ding
, er staat niets op daarom denk ik dat het scherm geen verbinding krijgt
als hij geen verbinding heeft zoals mijn PC staat af is het ook zon fel blauw screen

:edit : mijn Video kaart zit goed het lampje brande en de 2 ventilators er van werken ook...
kan het zijn omdat ik geen driver heb ?

ik heb hier nog foto's

alle kabels zijn toch aangesloten he? http://imageshack.us/f/854/1001447h.jpg/
de he case : http://imageshack.us/f/199/1001448y.jpg/
de kaart zelf : http://imageshack.us/f/543/1001449e.jpg/
waar ik met mijn vinger wijs heb ik verbonden voor de koeling het klopt tog he? http://imageshack.us/photo/my-images/402/1001450b.jpg/

St0wned

Legacy Member
kun je ons exact zeggen welke kaart je er in hebt gestoken en welke voeding je hebt?

DeathsPride

Legacy Member
St0wned zei:
kun je ons exact zeggen welke kaart je er in hebt gestoken en welke voeding je hebt?

een Asus HD 6950 directcu ii
wat bedoel je met voeding?

DeathsPride

Legacy Member
Prior zei:
Die asus kaart is niet aangesloten op die pc

http://img402.imageshack.us/img402/7834/1001450b.jpg
(rechts onderaan op foto)
er zit een 8 pin connecter bloot, daar moet nog een kabel in neem ik aan.

----

Dit is een voorbeeld van een voeding:
http://inf05.hageveld.nl/~u9154/ATXs.jpg

Je hebt er van alle soorten (met of zonder kabelmanagament) en het aantal Watt staat meestal op dat stickertje.

bedoel je dit ? ik heb hem zo aan gesloten Imageshack - 1001454vo.jpg
en er zat nog een kabel bij maar ik weet niet waarvoor hij dient :s
Imageshack - 1001460x.jpg

en hoe kan ik zien welke voeding dat ik heb?

SpeedFreak.be

Legacy Member
Dat laatste is een Crossfire bridge die heb je nodig als je 2 kaarten hebt.

St0wned

Legacy Member
de voeding heeft meestal ergens een sticker met merknaam en serie.
die aansluitingen boven aan de videokaart dienen om stroom naar de kaart te voeren. deze moeten allemaal aangesloten zijn. De kans zit er dus ook wel in dat je voeding gewoon deze kaart niet aan kan. daarom zou ik graag weten welke voeding je juist hebt.

DeathsPride

Legacy Member
Prior zei:
Die kaart wordt dus niet van elektriciteit voorzien.

Op de foto dat jij meegeeft, zit er niks op de 6 en 8 pin connector aangesloten:
Dit heb je nodig: http://www.technologyuk.net/computing/computer_systems/images/psu08.jpg

http://www.ozone3d.net/public/jegx/201102/asus_hd6950_dc2_004.jpg

kun je me adde voor op MSN ik denk dat jij mij wel kan helpen :D
[email protected]
is wat easyer voor te helpen :s

ik weet het probleem nu xD
het is egt mijn scherm dat niet mee gaat.want ik hoor windows geluid een Skype op starten, Zouw het kunnen omdat hij geen Driver heeft?

HighWire

Legacy Member
Het ligt NIET aan je scherm, maar aan het feit dat je grafische kaart geen voeding krijgt!

Kijk eens hier:
Free Image Hosting - XS.to

In dat blauwe vakje zie je 8 kleine gaatjes precies, daarvoor dien je de volgende connector te gebruiken (deze hangt aan je voeding normaalgezien!): Free Image Hosting - XS.to

Indien je deze connector niet aansluit werkt je grafische kaart NIET (feit dat je coolers draaien wil niets zeggen, enkel dat je coolers... draaien...)

Heeft niets met drivers te maken (al zal je die wel moeten installeren!)
Mocht je voeding niet over zo een connector beschikken kan je eventueel zoiets gaan halen:
http://www.pchelpwebshop.co.uk/images/Adaptor_PCI_Express_Power_(dual_4pin_molex_to_6pin).jpg

DeathsPride

Legacy Member
HighWire zei:
Het ligt NIET aan je scherm, maar aan het feit dat je grafische kaart geen voeding krijgt!

Kijk eens hier:
Free Image Hosting - XS.to

In dat blauwe vakje zie je 8 kleine gaatjes precies, daarvoor dien je de volgende connector te gebruiken (deze hangt aan je voeding normaalgezien!): Free Image Hosting - XS.to

Indien je deze connector niet aansluit werkt je grafische kaart NIET (feit dat je coolers draaien wil niets zeggen, enkel dat je coolers... draaien...)

Heeft niets met drivers te maken (al zal je die wel moeten installeren!)
Mocht je voeding niet over zo een connector beschikken kan je eventueel zoiets gaan halen:
http://www.pchelpwebshop.co.uk/images/Adaptor_PCI_Express_Power_(dual_4pin_molex_to_6pin).jpg

ik heb dat aan gesloten
het is toch wel goed he ?
Imageshack - 1001469k.jpg
maar 1nte heeft geen contact er zijn 2 de zelfde kleren naast elkaar en 1 kleur heeft geen conact mss moet ik die 2 wissellen

Yvezzke

Legacy Member
Je moet zowel de 6-pins als de 8-pins aansluiten vanaf je voeding naar die kaart.

Exit

Legacy Member
ze moeten inderdaad ALLE 2 aangesloten worden (anders heeft het geen nut dat er 2 stekkers op de kaart zitten ...)
daarom dat het niet werkt, te weinig stroom

wrs een medion pc?
kijk bij de voedingskabels of er geen andere kabel vrij is om daarop te plaatsen
maar wellicht zal die voeding niet volstaan om die kaart te draaien en zal je de voeding ook moeten vervangen
(wrs is dat dus een FSP 400-450W als dat een medion is, maar wrs is dat wel medion van je foto's uit te gaan)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan