Archief - BIOS-upgrade voor sempron 3000+ op MSI k4v

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

servi

Legacy Member
Ik heb een athlon xp 1700+ die ik wou vervangen door een sempron 3000+ . Het moederbord is MSI k4v ( MS-6712 ).
Ik heb echter gelezen op de site van MSI dat ik alvorens ik die sempron er kan insteken, ik mijn BIOS moet flashen om zo de sempron 3000+ te kunnen doen werken.
Nu heb ik dit op een niet zo conventionele manier gedaan : in plaats van een bootable diskette te gebruiken heb ik een cd gebruikt om mijn bios te flashen ( ik heb immers geen diskettestation meer ). Ik heb dan mijn bios geflashd met de versie die Liveupdate me heeft aangewezen.

Ik heb dan gereboot ( met nog steeds de athlon xp 1700+) en ben tot de vaststelling gekomen dat hij netjes reboot en dat het flashen dus wel gelukt moet zijn.

Nu haal ik echter de athlon xp 1700+ eruit en zet de sempron 3000+ ( boxed ) erop.

Als ik nu echter het systeem wil rebooten krijg ik echter helemaal niets te horen of te zien ( normaal krijg ik beep-geluiden als bijvoorbeeld de VGA-kaart niet goed zit )

Ik heb dan al eens het BIOS gereset, maar dat leverde ook niets op.

Uiteindelijk heb ik dan de athlon xp 1700+ er terug ingestoken en weer BIOS gereset , omdat ik verwachtte dat die toch nog altijd wel zou werken, maar dat leverde ook niets op ( computer start ook niet op )

Wat doe ik verkeerd ?

edit : eventjes al mijn systeemonderdelen hier onderzetten ( hoewel ik denk dat die niet de oorzaak hiervan zijn )

- 300 Watt voeding
- ddr 512 Mb PC2700 CL2.5 TwinMos
- MSI k4tv, vorige biosversie : 1.8, "huidige" versie : 1.C
- athlon xp 1700+
- Audigy value-geluidskaart
- ATI Radeon 9700 (geen pro) van Club3D
- 2 Maxtor-schijven van 80 Gb ( beide 2 Mb cache )
- DWL-520+ (acx100-chipset) netwerkkaart
- Pioneer DVD-writer DVR-A06
- Realtek RTL8139C netwerkkaart

Psychodweep

Legacy Member
Ben je wel 100% zeker dat je de juiste versie van bios hebt gebruikt ?

demon326

Legacy Member
hij zij toch dat de pc nog ging toen ie de flash had gedaan :)
ontopic: mss moede eens proberen te oude erop te zetten :)

Psychodweep zei:
Ben je wel 100% zeker dat je de juiste versie van bios hebt gebruikt ?

=*Axis*=

Legacy Member
mss core crush of burnout, kan altijd gebeuren, check of uw oude cpu nog werkt en switch dan nog eens.
daarom heb ik altijd heel voorzichtig gewerkt met de socket 462 procs, omdat die makkelijk doodgingen

servi

Legacy Member
Ben je wel 100% zeker dat je de juiste versie van bios hebt gebruikt ?

100% niet, maar als ik na het flashen van het BIOS, mijn computer gewoon nog kan rebooten, denk ik toch dat ik juist ben geweest.



ontopic: mss moede eens proberen te oude erop te zetten :)

mss core crush of burnout, kan altijd gebeuren, check of uw oude cpu nog werkt en switch dan nog eens.

dat zou kunnen, maar zowel de athlon xp als de sempron lijken voor mij nog intact ( ze zijn al zeker niet opgebrand ). Ik heb terug geprobeerd met de athlon xp maar daarmee kan ik nu ook niet booten. ( krijg zelfs geen beep-geluiden als ik geheugen en vga-kaart eruithaal )

al bedankt voor de replies, ik snap er zelf echt niets van, ik ben heel secuur te werk gegaan ( echt stapje voor stapje) en toch is er nog iets mis :confused:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan