Archief - Bij mijn kloten RAM????,

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azzurri

Legacy Member
Ik ga naar winkel, ik vraag 2x ram latjes van 512 voor mijn nieuwe comp (zie sig). Ze zeggen da ze enkel apacer emmen. K zeg ok dat merk valt nog mee. Ik kom er mee thuis ik kijk hier eens op lavaly's en ik zie duidelijke verschillen wat wel raar is neen. Kunnen jullie mij aub dit eens uitleggen en zeggen of ik hier terug mee moet gaan of?

Eerste slot=

DIMM2: Apacer Tech. 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-4-4-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-3-3-6 @ 133 Mhz)

Tweede slot=

Veld Waarde
DIMM2: Apacer Tech. 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-4-4-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-3-3-6 @ 133 Mhz)

:( help plz als ze bij mijn kloten hebben moet ik hard gaan van mijn voeten gaan maken.

en wrom krijg ik hier 3x een waarde nekeer op 200mhz nekeer op 166mhz en nekeer op 133mhz?

Exit

Legacy Member
da is de prestaties per speed
(3.0-4-4-8 @ 200 Mhz) Dit zijn de timings (3.0-4-4-8) voor 200mhz (of 400FSB) (wa traag is denki k, ik hou me zo nie bezig met die zaken)
(2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) idem ...
(2.0-3-3-6 @ 133 Mhz) idem ....

$anka

Legacy Member
dat zijn idd de toegangstijden bij de verschillende snelheden.
gij hebt dus nu cl3 geheugen gekocht
ge hebt nog cl2.5 en cl 2 geheugen, werkt sneller maar is ook duurder
ge kunt wel in bios die timings gaan veranderen, en hopen dat uwe ram dat nog kan volgen, dus beetje bij beetje veranderen, en elke keer goed testen om te zien of uw systeem nog stabiel draait (maar daarvoor kunde beter opt overclock forum is de sticky gaan lezen of is googlen)

palatinus

Legacy Member
das gewoon wa extra info dage krijgt, kzie nie in wa da me "bij u kloten hebben" te maken heeft ma bon.

da zijn dus de snelste timings (ook wel latencys genoemd) bij een snelheid. in uw pc draait uw ram aan 200 mhz dus zullen de timings automatisch ingesteld worden op 3-4-4-8, als je dit ram nu gaat begruiken tegen 133mhz (vb in een ouder systeem) dan zullen de snelste timings die je kunt bereiken 2-3-3-6 zijn.

niks om u zorgen over te maken hoor

azzurri

Legacy Member
awel ja ik vond het gewoon heel raar dat ik verschillende waarden kreeg voor elk van mijn ram latjes. 3.0-4-4-8 @ 200 Mhz voor eerste latje en 2.5-4-4-7.5 ofzo voor tweede (het staat verkeert in mijn orginele post, daar staat 3.0-4-4-8 voor beiden maar er zit verschil op, slechte copy paste precies) en tis omda er verschil op is dak zo beke dacht dat ze mij bij mijn kloten hadden.

Wat ik eigenlijk wil weten of ik goe ram gekocht heb voor mijn comp (zie sig) ofdak verkeert geweest ben met dat ram te kopen. Elk latje was 95euro trouwens.

azzurri

Legacy Member
ah ja en op welke van die speeds draait dat ram nu feitenlijk? hopelijk toch op 200mhz?

palatinus

Legacy Member
op 200 mhz ja

ge hebt er ne slechte koop aan gedaan als ge weet dat corsir value select 75 euro per lat kost en cas2.5 is. Of Corsair Twinx 1024MB(2*512) DDR400 64MX64 CAS2, Matched dit kost 199 euro en is nog beter

$anka

Legacy Member
mja, nu hebde een cl3 en een cl2.5 latje steken.
dus bent ge wss de snelheid van uw cl2.5 latje kwijt, daar ben ik ni 100% zeker van, ma ik veronderstel dat die aan dezelfde snelheid zullen gaan werken
ge had beter geweest met een 2de latje van cl2.5

en 95 euro voor zo'n latje is idd verdomd veel geld voor wat het waard is.

kutteke

Legacy Member
tzijn beide cl3.0 latjes znne, gewoon cl3.0 is budget en et "traagste" da ge kon kopen, maar als ge ziet da ge 512mb van mijn ram voor 60 eur de lat hebt ...

kutteke

Legacy Member
DIMM2: Apacer Tech. 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-4-4-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-3-3-6 @ 133 Mhz)

Tweede slot=

Veld Waarde
DIMM2: Apacer Tech. 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-4-4-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-3-3-6 @ 133 Mhz)

em snappet ni goe ;)

$anka

Legacy Member
mja ikke precies ook ni goe nimeer :crazy:

hij zegt dat het in zen eerste post verkeerd staat, en nu ga jij beweren dat zen eerste post toch juist is :eek:

kan zijn dat je gelijk hebt, het begint hier een beke onduidelijk te worden.

dus zeg nu nog eens duidelijk (en niet foutief) wat voor 2 latjes je er hebt insteken

azzurri

Legacy Member
Mijn eerste post was verkeert, het is effectief zoals het in mijn latere post staat.

Eerste slot=

DIMM2: Apacer Tech. 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-4-4-8 @ 200 Mhz)

Tweede slot=

DIMM2: Apacer Tech. 512 MB PC3200 DDR SDRAM (2.5-4-4-7.5 @ 200 Mhz) (ben niet helemaal zeker dat het op het einde 7.5 is maar het is ongeveer zoiets en duidelijk anders dan dat ander).

Nu versta ik het wel wat beter, ik ga proberen om terug te gaan met dat ram en eisen dat ze mij twee van dezelfde meegeven. Namelijk die 2.5-...-...-... Nu heb ik nog een vraag, blijkbaar is dit ram dus niet zo goed, gaat dit invloed hebben op de prestaties van mijn pc, ja allicht maar in welke mate is mijn vraag?

azzurri

Legacy Member
Ik heb het hier nog eens bekeken en ben er zeker van dat ze mij gewoon eentje van 3.0 en eentje van 2.5 hebben meegegeven, grrr ik ga ze deftig onder hun voeten geven.

Maar goed, mijn vraag blijft, zou er dan bvb met ram van corsair of blabla een groot verschil merkbaar zijn of niet?

palatinus

Legacy Member
nee je gaat dat niet voelen, een paar % meer in benchmarks is het enige verschil

azzurri

Legacy Member
k ga toch gaan eisen dat ze mij twee identieke ramlatjes geven, ik betaal dezelfde prijs voor beide latjes en er is duidelijk een verschil = not acceptable.

palatinus

Legacy Member
of vraag uw geld terug en neem corsair value select: 20 euro per lat goeikoper, iets beter en ik dacht levenslange garantie

$anka

Legacy Member
ge gaat geen verschil merken tussen nen corsair 2.5 en nen apacer 2.5 (der zal wel een beke verschil zijn, maar niet op standaard gebruik)

maar ik zou het ook niet aanvaarder dat ze mij nen 2.5 en nen 3 meegeven aan dezelfde prijs (tenzij dat ge die 2.5 aan de prijs van die 3 krijgt natuurlijk)

en dan die prijs?!
ge hebt idd CORSAIR DDR 512MB 400Mhz PC3200 ValueSelect (en das 2.5) voor 74 @ tones

azzurri

Legacy Member
Goed ja kem het zo geregeld dat ik voor dezelfde prijs mijn ééne latje mag omruilen voor een 2.5, zo heb ik er twee van 2.5 en ben ik content. Dank allemaal voor de uitleg greetz.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan