Archief - Bh5 ?? :d

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Puijken

Legacy Member
Ok vandaag dus door stom toeval een latje 512 MB DDR gekregen... na wat beter te kijken zie ik 2 rondjes in het midden van de chips + 4x zo een soort van ijzeren uitstulping aan de zijkant van de chips. (2 langs elke kant)

Nu dacht ik ... zou dit BH5 kunnen zijn...
Net even getest en ze draaien nu 216 Mhz(@ 2-2-2-5) op 2.9 Volt... Leek mij best wel hard te gaan... aangezien het hier gaat om een latje Twinmoss PC2100 512MB / CL2.5.

SPD Timings zijn 2.5-3-3-6 op 133 Mhz en 2-2-2-5 op 100 Mhz.


Nummer dat op de chips staat is:

Mtec
02284
TTD7608F8E75

Iemand die kan bevestigen of het ook wel BH5 is ? :p
Anders ga ik het even inburnen op 3.3 Volt en es zien wat er uit te halen valt...

nazaar

Legacy Member
hmm voor zover ik weet zijn dat geen bh-5 chips (het is te zeggen, ze staan niet in mijn lijstje...)

Het kan natuurlijk zijn dat dat lijstje verkeerd is he :p

Het zijn precies wel relabeled winbond chips, dus kan wel bh-5/6 zijn ;)
Enige manier om te testen is veel volt, strakke timings en hoge fsb ;)

Puijken

Legacy Member
Mja ben aan het proberen hier... maar mijn mobo doet er nogal moeilijk over zo te zien... Divider problemen enzo... en krijg ze dan niet hoog genoeg... dus ik moet een andere oplossing zoeken... anders dees weekend es testen in een ander bordje en kijken wat ze daar in doen...

Voorlopig 220 uitgehaald op 3.0 volt met DDR booster. Leken mij nogal extreme snelheden en timings voor een PC2100 lat.. :p

Chips zijn ZEKER winbond... (rondjes op de chip en 'ijzerkes' aan de zijkanten van de chips)... maar wat het precies zijn weet ik niet...

BH6 had toch al 3.3 nodig om 2-2-2-5 te halen ? Dus mijn gok gaat nog steeds naar BH5 ...

EDIT: zelfs men booster doet raar nu... wil niet hoger dan 3.3 volt... hoever ik hem ook opendraai... (voltage in BIOS = 2.85)

kutteke

Legacy Member
hmmz is ffe kijke denk dak ook zon chips op een pc 2100 latje van men stiefpa had

Puijken

Legacy Member
Waaraan ziet ge of het Winbond UTT is ? :p
De chips zijn iig winbond.. maar welke weet ik niet... ze gaan wel hard vinnek voor een PC2100 latje :p

En mijn mobo heeft dezelfde bekende problemen als met BH5 geheugen (dividers die soms raar doen enzo)...

Ok kutteke thx ;)

kutteke

Legacy Member
mne stiefpa heeft 2 verschillende latjess ook zo aan de zijkant 2 metale dingskes
een ervan doet op stock voltage al 400mhz op cas2.5 en zn rating is 266 op 2.5

een ervan is MT labeled mss mtec ook , ander was ttl anders gelabled
seffs is kijken

kutteke

Legacy Member
meer als 2.5 op 205 mhz was op et ene niet te halen zelfs ni op 3.3v en et andere deed maar 184 dus vals alarm

Puijken

Legacy Member
Mja kweetni bert... kutteke zegt hier nu dat er bij hem niet meer als 205 mhz te halen was op 2.5... maar dees latte doet hier wel nu al ongeveer 220 Mhz op cas2 en dit op slechts 2.9-3.0 Volt...

kutteke

Legacy Member
idd daar is kansje :) mr 205 fsb om van 133 te komen is ni slecht eh

Puijken

Legacy Member
Idd die latten van u deden het zeker ni slecht... das wel een tamelijke verhoging al :p
Mja... kga gewoon nog even verdertesten... dees weekend es ander moederbordje proberen en dan zien wat er uit te halen valt ...
Voorlopig 220 op 2.9 op strakste timings 1.5-2-2-0 is al gelukt...

Hoger valt nog te bekijken want men moederbord heeft nogal last van divider problemen met dit ram :s

Destroybe

Legacy Member
er staat mtec op zegt ge, wel dan zijn het geen bh-5

als bh-5 is dan staat op de chips winbond en dan in die resum van leters en cijfers ergens bh-5

blind_ripper

Legacy Member
heb hier ook latjes ligen maar ze zeggen da da ch-5 is tot wat zijn die latjes in staat heb hier al [email protected] gehaal zonder iets zijn kingston hyperX latje timings waren 2.5.3.3.6

Puijken

Legacy Member
@ Destroybe: er zijn genoeg latjes die relabelde Winbond chips hebben (zie ook OCZ VX). Tis niet omdat het er niet op staat dat het die chips niet kunne zijn eh :)

Niet elk latje doet namelijk 1.5-2-2-0 op 220Mhz... zeker geen PC2100 lat.. :p

nazaar

Legacy Member
zijt ge nu eigenlijk al hoger geraakt ?

Test eens met lossere timings, en kijkt hoe hoog ge geraakt met een pc2100 latje

:crazy:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan