Archief - bevestiging koelblok om zeep: te repareren?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Genious

Legacy Member
k, mijn pc (dit is hier dus niet op die pc getypt ;)) is dus sinds vanochtend op zeep:

die koelblok op mijn amd cpu zit dus vast met een metaaltje dat aan beide kanten van de socket (zo heet dat toch?) wordt bevestigd aan een plastieken uitsteekseltje.
Nu is blijkbaar 1 van die 2 afgekraakt.
valt dit te repareren (+hoe?) en wat heeft er waarschijnlijk allemaal -onherstelbare- schade geleden?

mijn cpu lijkt ok, maar de koelblok was echt heet en rook verbrand, ik weet dus ook niet of de cpu schade heeft opgedaan of niet.

weet er trouwens iemand hoe dit komt? slecht materiaal? :unsure:


PS: ik heb een K7 model 285 mobo

s3am

Legacy Member
het zal wel niet je koelblok zijn die verbrand rook maar iederen je cpu dus :ironic:

Genious

Legacy Member
s3am zei:
het zal wel niet je koelblok zijn die verbrand rook maar iederen je cpu dus :ironic:

dat vreesde ik al, nochtans rook die echt wel niet verbrand :unsure:
kan het trouwens niet zijn dat de BIOS ofzo er voor zorgde dat de boel afsloot voor er permanente schade was?

Genious

Legacy Member
Davion zei:
Dan had je dat geurtje niet gehad :)

maar waarom geurt de koelblok zo en niet de cpu?

btw, valt dat er weer aan te plakken op mijn mobo of moet ik zowel een nieuwe cpu als een nieuw mobo aanschaffen (prijzig)

Snake

Legacy Member
ge moet logisch nadenken: de koelblok zelf kan niet verbranden, maar die kan wel een geurtje krijgen doordat er iets anders verbrand is

uwe processor is dus opgebrand ;>

Cranox

Legacy Member
Daar dit maar plastiek is en zeer klein is kan dit niet meer gemaakt worden.
Ook vrees ik ervoor dat je cpu opgefikt is.

Exit

Legacy Member
koop nieuw mobo ... test dan die cpu, werkt, k, geluk, anders nog nieuwe cpu ook halen ...

Davion

Legacy Member
Exit zei:
koop nieuw mobo ... test dan die cpu, werkt, k, geluk, anders nog nieuwe cpu ook halen ...

Heel slim..
Laat de mensen van de PC winkel dat maar testen.., want als die CPU hapot is dan kan evengoed u spikplinternieuw mobo ter mee aan geloven..

Genious

Legacy Member
Davion zei:
Heel slim..
Laat de mensen van de PC winkel dat maar testen.., want als die CPU hapot is dan kan evengoed u spikplinternieuw mobo ter mee aan geloven..

ik gok dat die dat gaan 'testen' om dan te zeggen dat die cpu idd om zeep is
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan