Archief - Belgacom of Telenet.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bever01

Legacy Member
hallo iedereen

Ik ben nu klant bij Telenet heb Fibernet 50 abonnement.

Haal 48.77 Mb down/ en 2.66 Up/
ping van 6 ms.

Nu zou ik voor de prijs overstappen naar Belgacom, en een intense kiezen.

Zou ik dan ook even lage ping halen in games ( nu bij Telenet 27, 30 )

Heb beschikbaarheids test 30 mb mogelijk VDSL 2.

SpeedFreak.be

Legacy Member
De ping is iets hoger (niet echt te merken in games) heb atm intense de downloadsnelheid is trager, maar daar staat wel tegenover dat de dll limieten zeer ruim zijn (heb al eens 1.9 tb afgehaald)

R!|)|)L3R

Legacy Member
Ik zou Belgacom nemen, VDSL2 op 30Mb en ik zou als ik van u was de Favorite nemen, is dan wel op 25Mb maar ook onbeperkt downloaden.

Portal

Legacy Member
Als je ver van de ROP van belgacom zit zou ik bij Telenet blijven..

kevke01

Legacy Member
Ik zou persoonlijk bij telenet blijven.
Veel meer voordelen erbij.
Ik had vroeger veel meer probs met belgacom

R!|)|)L3R

Legacy Member
kevke01 zei:
Ik zou persoonlijk bij telenet blijven.
Veel meer voordelen erbij.
Ik had vroeger veel meer probs met belgacom

Welke voordelen bij Telenet en welke probs bij Belgacom?

@ Portal: Hij zegt zelf dat hij 30Mb aankan volgens de online check.

SpeedFreak.be

Legacy Member
Die problemen kan ik ook van telenet zeggen (kan ik een boek over schrijven) ... het is 1 pot nat wat dat betreft.

Yvezzke

Legacy Member
Eerst en vooral checken of je wel op VDSL2 kan, want ADSL2+(spreek uit ondervinding) levert snelheden die echt bedroevend laag zijn.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Volgens mij zijn mensen veel te veel verwent ofzo
Zelf van ADSL2+ naar VDSL2 (30Mbit) overgestapt.

Kwa gewoon surfen merk ik totaal geen verschil.
Kwa downloaden: who cares dat het vb 1-2min langer duurt, ik zit niet op dat downloadschermpje te zien hoor.
Upload snelheid die verdubbeld is wel enorm merkbaar, dat is het enige goede aan een verhoging van de snelheid.

Geef mij maar liever bijvoorbeeld een 30/10 profiel, dan een 100/5

Elk zijn ding natuurlijk, maar 12Mbit voor ADSL2+ bedroevend laag noemen :wtf:


*edit*
Mja ik kom dan nog uit den tijd van de *ti toen, tjoen tjoen, tuuut tuuut turuh tum tum*-modems :p
Tzal daar wel aan liggen zeker

Ah den tijd van de 56K modems, toen we gewoon waren dat een webpagina met foto's pas ingeladen was na meer dan een minuut ofzo, toen een MP3 afhalen van Napster nog een eeuwigheid duurde. Those were the days :nostalgie:

*edit*

R!|)|)L3R

Legacy Member
[B]Rocketeer;15428418 zei:
Volgens mij zijn mensen veel te veel verwent ofzo
Zelf van ADSL2+ naar VDSL2 (30Mbit) overgestapt.

Kwa gewoon surfen merk ik totaal geen verschil.
Kwa downloaden: who cares dat het vb 1-2min langer duurt, ik zit niet op dat downloadschermpje te zien hoor.
Upload snelheid die verdubbeld is wel enorm merkbaar, dat is het enige goede aan een verhoging van de snelheid.

Geef mij maar liever bijvoorbeeld een 30/10 profiel, dan een 100/5


Elk zijn ding natuurlijk, maar 12Mbit voor ADSL2+ traag noemen :wtf:

Ik kan me alleen maar aansluiten bij je uitleg.

Yvezzke zei:
Eerst en vooral checken of je wel op VDSL2 kan, want ADSL2+(spreek uit ondervinding) levert snelheden die echt bedroevend laag zijn.

Dan weet je niet waar je over spreekt.
Het kan zijn dat je te ver van de centrale af zit en dat het daardoor komt dat je snelheid lager wordt gezet want de maximum snelheid van ADSL2+ bij Belgacom is 12Mb wat dus niet traag is.

Yvezzke

Legacy Member
R!|)|)L3R zei:
Dan weet je niet waar je over spreekt.
Het kan zijn dat je te ver van de centrale af zit en dat het daardoor komt dat je snelheid lager wordt gezet want de maximum snelheid van ADSL2+ bij Belgacom is 12Mb wat dus niet traag is.

LOL?
Ik had vroeger een Intense abbo, 30 down, 5 up.
Het duurste van het duurste(iets van een 60€/maand), dit heeft men bij Belgacom zelf uitgevoerd, aangezien ik al klant ben(was) van 02/2001.
Indertijd was dit nog met Speedtouch USB modems.

Doorheen de jaren hebben ze mij telkens automatisch op een hoger en duurder abbo gebracht, zonder één keer vooraf te verwittigen, toen ik telkenmale de factuur kreeg en de valse belofte van hogere snelheden, ondervond ik de upgrade.

Nu woon ik in een west-vlaams dorpke, daarvoor in Sint Niklaas, maar downloaden tegen max 330kbps is voor mij zéér laag.
Dit zeggen ze er bij Belgacom niet bij als ze u een abbo aansmeren, wat ze mij bij Telenet wel duidelijk hebben uitgelegd.

Nu ben ik overgestapt naat Telenet en haal ik voor rond 50€/maand 3.2-3.4Mbps.

Belgacom loopt hopeloos achter met hun technologie, waar ze bij andere providers wel een deftige snelheid kunnen aanbieden. en dit over gans hun dekkingsgebied.
In Sint Niklaas heb ik zeker 10tallen keren gebeld wanneer VDSL beschikbaar zou zijn, en nooit deftig antwoord gekregen, hier in Poelkapelle van hetzelfde.

Nu krijg ik nog steeds brieven van Belgacom omtrent hun VIP club gedoe, alhoewel ik al klant af ben van Februari dit jaar.
Van too little too late gesproken.

Ik val hier niemand persoonlijk aan, gewoonweg even mijn verhaal en user-feedback mededelen.

R!|)|)L3R

Legacy Member
Hier wil ik maar 2 dingen op zeggen en dat is dat geen enkele, maar dan ook geen enkele provider je een hoge snelheid garandeert en dat geen enkele provider je zomaar een hoger abonement mag aansmeren, tenzij je ermee akkoord gaat, zodus of jij hebt dit gevraagd of iemand van je gezin.
Waarmee ik ook geen vinger wil wijzen, ik haal alleen maar feiten aan.

Pedroo

Legacy Member
Blijf weg bij Belgacom, wij hebben hier heel erg vaak problemen, niet normaal. Mailen naar belgacom, pc-techniekers zijn al langsgeweest, dikwijls weten zij geen enkele oplossing. Nu hebben we met chance eens 3 weken internet zonder problemen. Soms valt ons internet ertussenuit vor een paar dagen. Echt schandalig. Helpdesk, support trekt op de balle! Ik weet da ne maat van mij Dommel heeft. Hij is daar super content van... (hij is marginaal goed in pc's, en hij is er écht tevreden van)

V1nce

Legacy Member
scarlet

Nooit problemen bij gehad, 30 mbps profiel nooit disconnects super lage ping en geen downloadlimiet.

Zusterbedrijf van belgacom die hetzelfde aanbied maar veel goedkoper.

GaaRa-

Legacy Member
scarlet of edpnet voor vdsl

dat er nog iemand dommel durft aan te bevelen.. smh

R!|)|)L3R

Legacy Member
Scarlet = Belgacom idd
Alles wat gaat over VDSL2 is dus eigenlijk ook Belgacom voor wie 't nog ni wist.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan