Archief - Belgacom LTP naar NTP

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tycho91

Legacy Member
Ik ben vandaag om mijn hardware geweest voor men VDSL2+ verbinding en nu moet ik die NTP doos (een TF2007) installeren.
Nu hebben wij momenteel (al vanaf het huis gebouwd is) al een LTP aansluiting.

3eeb895e-d012-9a36.jpg


Weet er iemand hoe ik die LTP best vervang door NTP? Of ben ik beter door de NTP achter de LTP te hangen?

R!|)|)L3R

Legacy Member
Idd, beter kan je 't niet hebben zoals Rocketeer 't op de foto laat zien :)

Tycho91

Legacy Member
Yeah, had ik ondertussen ook al gevonden, maar nu is de vraag nog: blauw oranje of wit grijs al input?

[B]Rocketeer

Legacy Member
Kijk op welke klemmen momenteel al uw aansluitingen staan hé ;)
Of hebt ge binnenhuis ook effectief 2 verschillende telefoonnummers?

Tycho91

Legacy Member
[B]Rocketeer;15484596 zei:
Kijk op welke klemmen momenteel al uw aansluitingen staan hé ;)
Of hebt ge binnenhuis ook effectief 2 verschillende telefoonnummers?

?
De ltp heeft momenteel 4 kabels als input: wit-grijs en oranje-blauw
De ntp heeft maar 2 input klemmen.
Welk paar moet ik dan pakken? Of welke klemmen moet ik nemen van de ltp?

R!|)|)L3R

Legacy Member
Ik dacht dat 't zelfs normaal wit-blauw was?
Daarom omdat 't anders is, zal je wat moeten uitzoeken, hoe kan je dit makkelijk doen? Neem je telefoon op als je ze hebt aangesloten, krijg je toon, dan weet je dat alles werkt. Misschien een stom antwoord van mij maar anders kan je 't ni echt testen. :)

Eva_Belgacom

Legacy Member
Beste Tycho91,

Het is inderdaad beter om de NTP achter de LTP te plaatsen. Welk paar er juist verbonden moet worden aan de NTP is onduidelijk. Hetgeen wordt voorgesteld door R!|)|)L3R klopt volledig.

Met vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom.

Tycho91

Legacy Member
Eva_Belgacom zei:
Beste Tycho91,

Het is inderdaad beter om de NTP achter de LTP te plaatsen. Welk paar er juist verbonden moet worden aan de NTP is onduidelijk. Hetgeen wordt voorgesteld door R!|)|)L3R klopt volledig.

Met vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom.

Beste,

Ik heb de ltp reeds vervangen door de ntp, zijn er nadelen aan verbonden dat in het heb vervangen ipv erachter gehangen?

Bij mij was het oranje-blauw die verbonden was me blauw-wit. Ik heb het dus terug op die manier verbonden in de ntp

R!|)|)L3R

Legacy Member
Het is niet dat het zo fout verbonden is hé maar normaal gebeurd 't anders :)

Er zijn zeker geen nadelen dat je deze vervangen hebt ipv er achter gehangen zou hebben. Eigenlijk is dit beter, in vakjargon heb je nu eigenlijk een stub vermeden (stub = een verzamelpunt waar kabels bij elkaar komen en verlies geven). Zoveelste minder stubs, zoveelste beter :)

Tycho91

Legacy Member
R!|)|)L3R zei:
Het is niet dat het zo fout verbonden is hé maar normaal gebeurd 't anders :)

Er zijn zeker geen nadelen dat je deze vervangen hebt ipv er achter gehangen zou hebben. Eigenlijk is dit beter, in vakjargon heb je nu eigenlijk een stub vermeden (stub = een verzamelpunt waar kabels bij elkaar komen en verlies geven). Zoveelste minder stubs, zoveelste beter :)

Dus eigenlijk:
Voor gemak: ntp achter ltp
Voor prestatie (zonder stubs dus): ltp vervangen door ntp

Alhoewel het niet zoveel verschil zal geven in de praktijk

R!|)|)L3R

Legacy Member
idd, alleen zal je nu minder snel een storing hebben op je lijn door deze gewoon te vervangen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan