Archief - Belgacom internet via kabel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gillios

Legacy Member
Hello,


Zit met het volgende probleem, ik gebruik mijn PC al lang wireless, maar na een paar keer verzet te hebben is het signaal precies toch niet meer zo goed.

Dus dacht ik, ik ga via de kabel internetten, maar...

Huidige setup:

Beneden staat de bbox, van daaruit gaat er:
- 1 kabel naar de laptop
- 1 kabel naar de digibox beneden
- 1 kabel in: Zoiets

Boven dan:
Dit steekt in het stopcontact, die vroeger alleen maar naar de digi TV boven ging, en altijd werkte.
Maar had dat nu veranderd op de volgende manier.

Dat ding in de "pries" gaat naar een switch, en vanuit die switch naar Bbox & PC.

Digi TV werkt perfect, pc werkt niet. Er komt onbekend netwerk op. Ook als ik de kabel van de Digi TV in de PC steek komt er onbekend netwerk op, dus zal niet aan de kabel liggen.

Nu had ik gehoord dat dit signaal alleen de TV doorgeeft ofzoiets?

Weet het echt niet, dus als u er iets van kent, alle hulp is welkom.

RpR

Legacy Member
Je mag je kabel van de tv poort en de lan poort niet samen smijten zonder vlans.

Exit

Legacy Member
je hebt op de bbox 2 uitgangen voor tv en 2 voor pc

nu zit die pc dus via die pwl op de tv uitgang en is er geen internet.

dus ofwel nog 2 van die pwl's apart isntellen op pc uitgang
of in de bbox zien of je die uitgang op tv en internet kan instellen

Feignasse

Legacy Member
Exit zei:
of in de bbox zien of je die uitgang op tv en internet kan instellen


Volgens mij kan dit niet. TV zit zoals RpR zei op een andere vlan.
Dus idd extra set powerlines kopen en aansluiten op de tweede pc-poort.

Gillios

Legacy Member
Bedankt voor de antwoorden, het zullen idd een extra set powerlines worden denk ik.

Ik dacht altijd dat je op elke poort TV/Internet had, maarja zo leren we altijd iets bij hé :D

Exit

Legacy Member
Ulixes zei:
Volgens mij kan dit niet. TV zit zoals RpR zei op een andere vlan.
werkt inderdaad op vlans

heb het ff gezocht (had het ooit ergens gelezen maar niet zeker)

Toon onderwerp - tv poort bbox wijzigen in internet poort - Userbase
volgens een medewerker van de belgacom helpdesk moet het mogelijk zijn om de tweede tv uitgang op de BBox2 te wijzigen in een gewone internet uitgang hebt ipv TV. Iemand hier ervaring mee die mij kan zeggen hoe te handelen ?

wat dus wel degelijk moet kunnen
en ok, hier gaat het over vlan uit/aanzetten
maar ooit es tegen gekomen dat je dit kon combineren, maar zou moeten zoeken waar dit stond


+
https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/router-voor-belgacomtv.809830
xhdmix zei:
hallo,

Onlangs heb ik ontdekt dat als je lan kabel in de b-box 2 zit in de poort van het internet dat dit ook werkt voor je digitale tv, maar deze zou ik dan constant moeten veranderen tussen mijn pc en de decoder, omdat ik maar een kabel heb lopen.

alvast bedankt

Gillios

Legacy Member
Bedankt voor de replies, maar dat is mij toch wat te ingewikkeld :D Een switch ergens tussen zetten kan ik, maar vlans en al die dingen zeggen mij niets! ;)

Feignasse

Legacy Member
Als het gewoon is om de functie van poorten te veranderen:

192.168.1.1
advanced settings
route
routing
helemaal onderaan: port tv selection

Maar daarmee ben je in dit geval niks volgens mij.

Gillios

Legacy Member
Hmm nee, ik wou op 1 poort van de bbox een ethernet kabel naar een switch leggen, en van daaruit naar de TV en PC.

Maar werkt enkel op de TV en niet op de PC.

Denk dat ik beter zo'n 2de powerline adapter ding koop dan, moest dit in ieder geval toch sneller en stabieler dan wireless zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan