Archief - router voor BelgacomTV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xhdmix

Legacy Member
hallo,

Onlangs heb ik ontdekt dat als je lan kabel in de b-box 2 zit in de poort van het internet dat dit ook werkt voor je digitale tv, maar deze zou ik dan constant moeten veranderen tussen mijn pc en de decoder, omdat ik maar een kabel heb lopen.
Daarom dacht ik dat een router ertussen wel zou helpen maar dat werkte niet, is er een mogelijkheid om je router daar voor aan te passen door iets aan de instellingen te veranderen of moet je daarvoor een speciale router hebben?
Ik weet dat je ook powerlines kan gebruiken maar hier heb ik vroeger veel problemen mee gehad om gewoon te surfen de verbinding viel steeds weg en was soms heel traag.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen,
alvast bedankt

Portal

Legacy Member
de bbox2 heeft 4 aansluiting: 2 voor internet en 2 voor TV. Voor belgacom TV is het enkel mogelijk de bbox te gebruiken (dus geen extra router, etc.). De gemakkelijkste manier is om een 2 kabel te kopen zodat beide apparaten tegelijk met de bbox verbonden zijn. Welke powerlines heb je trouwens? Tegenwoordig kosten ze niet meer zo duur om een nieuw setje te kopen (voor powerlines met 200 mbit betaal je slechts 60€)

xhdmix

Legacy Member
Bedankt voor je snelle reactie.
De powerline's zijn van d-link heb ik vorig jaar gekocht voor 70 euro, vind het wel raar dat je ook gewoon als de kabel in de internetaansluiting zit dat ook werkt voor je tv.
een nieuwe kabel leggen is niet makkelijk omdat het iets van een 60 meter dan terug is.

Portal

Legacy Member
xhdmix zei:
Bedankt voor je snelle reactie.
De powerline's zijn van d-link heb ik vorig jaar gekocht voor 70 euro, vind het wel raar dat je ook gewoon als de kabel in de internetaansluiting zit dat ook werkt voor je tv.
een nieuwe kabel leggen is niet makkelijk omdat het iets van een 60 meter dan terug is.

Als je de powerlines nu gebruikt voor je decoder? Misschien werkt dat :)
ikzelf heb powerlines (5 jaar oud) van mijn benedenverdieping naar de zolder (3 verdiepingen hoger) en deze werken wel (alleen een beetje traag maarja het zijn dan ook maar 85 mbps :( )

xhdmix

Legacy Member
Portal zei:
Als je de powerlines nu gebruikt voor je decoder? Misschien werkt dat :)
ikzelf heb powerlines (5 jaar oud) van mijn benedenverdieping naar de zolder (3 verdiepingen hoger) en deze werken wel (alleen een beetje traag maarja het zijn dan ook maar 85 mbps :( )

Bij mij was het zo dat zo naar een paar min steeds uitvielen en dan moest ik ze terug opnieuw uit de stekker halen en terug insteken en toen deden ze het terug een paar min.
Maar ik zal die powerline's wel effe zoeken morgen en proberen je weet maar nooit maar vrees ervoor :)

Exit

Legacy Member
ipv een router een switch dan gebruiken (1 naar meerdere poorten)
of je gebruikt die router als switch
zet dhcp uit en sluit de kabel aan op een lan poort, niet op de wan of internet poort van de router

[B]Rocketeer

Legacy Member
Zijn probleem (als ik het zo lees) is dat er maar 1 netwerkkabel loopt naar de plaats waar zowel een pc als decoder staan.

Met andere woorden: ofwel powerlines, ofwel 2 kleine switches die VLANS ondersteunen.

xhdmix

Legacy Member
Exit zei:
ipv een router een switch dan gebruiken (1 naar meerdere poorten)
of je gebruikt die router als switch
zet dhcp uit en sluit de kabel aan op een lan poort, niet op de wan of internet poort van de router

ik heb mijn internet kabel gewoon op een lan poort aangesloten nu maar na een paar seconden krijg ik een stilstaand beeld en geen geluid als ik dan van zender verander werkt het terug enkele seconden.
zou dat mss kunnen omdat de dhcp niet goed uitstaat? want vind het niet zo direct op mijn d-link router

pstubru

Legacy Member
Leg misschien eens uit hoe je volledige installatie eruit ziet zodat we samen kunnen zoeken naar de best mogelijke opstelling van alle componenten die deel uit maken van jouw woning. Weet ook dat je met TV overal binnenkort gewoon via internet zal kunnen TV kijken op welk toestel dan ook (voorlopig enkel op smartphones, tabs ed dacht ik). Ik gebruik persoonlijk zelf al een aantal maanden de TV on PC optie en ik ben er heel tevreden over.

xhdmix

Legacy Member
pstubru zei:
Leg misschien eens uit hoe je volledige installatie eruit ziet zodat we samen kunnen zoeken naar de best mogelijke opstelling van alle componenten die deel uit maken van jouw woning. Weet ook dat je met TV overal binnenkort gewoon via internet zal kunnen TV kijken op welk toestel dan ook (voorlopig enkel op smartphones, tabs ed dacht ik). Ik gebruik persoonlijk zelf al een aantal maanden de TV on PC optie en ik ben er heel tevreden over.

ik heb een b-box2 daar zit de internet kabel in de lan voor het internet die kabel loopt naar mijn router.
en verdeeld daar het internet over 2 pc's, en nu zou ik graag vandaar nog een extra kabel gebruiken die naar mijn decorder loopt.
alvast bedankt voor de moeite

ik heb nog wat verder aan mijn router geprutst het is alsof hij wat om zeep is omdat ik niet meer in mijn instellingen kan door 192.168.0.1 en ook werkt het internet niet meer als ik hem in de wan poort steek van mijn router wel op een lan poort maar nu werkt de tv wel.
wel raar maar het werkt :)
kan de kwaliteit van het beeld nu minder zijn met zo een router ertussen? of maakt dat niet veel uit?

[B]Rocketeer

Legacy Member
Uw bbox2 is een router hé ;)
Steek uw 2 pc's in de uitgangen voor de pc's en uw decoder in de tv-uitgang.

Wil je toch een router gebruiken, dan moet ge uw bbox2 in bridged mode zetten, wifi ervan uitschakelen en uw router laten "inbellen". Maar de decoder dient nog steeds in de tv-uitgang van de bbox2 te zitten

SpeedFreak.be

Legacy Member
[B]Rocketeer;15228753 zei:
Uw bbox2 is een router hé ;)
Steek uw 2 pc's in de uitgangen voor de pc's en uw decoder in de tv-uitgang.

Wil je toch een router gebruiken, dan moet ge uw bbox2 in bridged mode zetten, wifi ervan uitschakelen en uw router laten "inbellen". Maar de decoder dient nog steeds in de tv-uitgang van de bbox2 te zitten

Idd die setup heb ik ook en dat functioneert prima MAW de Bbox2 is alleen modem en BTV en mijn eigen router regelt de i-net verbinding.

Exit

Legacy Member
xhdmix zei:
ik heb een b-box2 daar zit de internet kabel in de lan voor het internet die kabel loopt naar mijn router.
en verdeeld daar het internet over 2 pc's, en nu zou ik graag vandaar nog een extra kabel gebruiken die naar mijn decorder loopt.
alvast bedankt voor de moeite

ik heb nog wat verder aan mijn router geprutst het is alsof hij wat om zeep is omdat ik niet meer in mijn instellingen kan door 192.168.0.1 en ook werkt het internet niet meer als ik hem in de wan poort steek van mijn router wel op een lan poort maar nu werkt de tv wel.
wel raar maar het werkt :)
kan de kwaliteit van het beeld nu minder zijn met zo een router ertussen? of maakt dat niet veel uit?

dat je niet in router kan zal ofwel zijn dat je dhcp uitgezet hebt en dus geen ip van die router krijgt nu en dus niet in zijn range zit.
of als je via lan poort verbindt naar bbox je een ip van de bbx krijgt en ook niet in de range van uw router zit en dus er niet in kan

pstubru

Legacy Member
Dus als ik het goed begrijp heb je in totaal 1 tv en 2 pc's in gebruik ? En 1 vd 2 pc's staat in de buurt van jouw decoder ? Ik heb de bbox in de buurt van de decoder wat lan betreft idd vanuit bbox naar een router/switch naar verschillende pc's. Misschien staat je telefoonaansluiting niet in de ruimte waar die pc en tv staat ? Ik snap wel dat je graag wat experimenteert met instellingen van je bbox en router maar mijn ervaring is dat je best gewoon alles gebruikt waarvoor het dient.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan