Archief - Belgacom: disconnects/traag/wegvallen - bbox2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Dus digitale tv werkt perfect. Tja dan werkt uwen Belgacom ook goed, want die gaat over dezelfde lijn. Als ge echt een slechte bekabeling van Belgacom zou hebben, dan zou je blokjes beginnen zien, zeker en vast bij HD uitzendingen.

Al eens geprobeerd om uwen pc rechstreeks aan de bbox te koppelen zonder de powerlines ertussen?

Pedroo

Legacy Member
Mja, inderdaad.HD uitzendingen zijn perfect, niets op aan te merken.
Bij dat laatste was ik er sowiezo niet bij, dus ik zalt nekeer navragen. Ik denk van wel ze.

Indien het daar wel werkt, ligt het aan de router erna of de powerlines. Ergens moet er een conflict ontstaan. Maar zo goed bennek er zelf ni in, en zélfs dieje pc-technieker weet het ni (vind het persoonlijk ook vreemd, maar 't is ne maat van men pa, dus wil ni iemand anders late kome omda hij dan muug geld zou moeten dokken :doh:)

Nielsvds

Legacy Member
Die elektriciteitsoplossing kan ook storing geven wanneer op dezelfde kring zware apparatuur aangesloten is. Hier in een ruimte wanneer het stoomstrijkijzer instak dan bleef het beeld stilstaan. Je zou ook voor Ruckus kunnen gaan.

Straling valt toch mee. GSM's,microgolfoven,.. geven ook straling af. GSM's geven nog veel meer straling af wanneer er zeer slechte ontvangst is.

Pedroo

Legacy Member
WIj hebben hiervoor ADSL gehad, en dat heeft altijd perfect gemacheert. 2 jaar aan een stuk. Dus storingen zullen we niet echt hebben hier thuis.
Mja, ik weet ook wel dat elk elektrisch toestel straalt, maar dat draadloos ligt bij mijn ouders extra gevoelig :p Microgolf en van die zaken gebruiken die allemaal niet, gsm ook zo goed als niet :D
Die gaan een moeilijke toekomst tegemoet, me alles dat elektrisch wordt ^^

[B]Rocketeer

Legacy Member
@pedroo: wat bedoel je met -> dan ligt het misschien aan de router erna?
Wordt de bbox2 enkel en alleen als modem gebruikt dan?

Gewoon een vraag, want standaard is de bbox2 al een router.

Pedroo

Legacy Member
Wel, met enkel de bbox hebben we ook problemen :doh:
Daarom staat er nu een router achter, wat de eerste dagen probleemloos zijn werk deed (2 dagen ofzo). Ik dacht dat we enkel met bbox geen lokale ip's kregen, al weet ik dees ni echt zeker, want is al maandje geleden ongeveer

[B]Rocketeer

Legacy Member
Standaard krijg je met de bbox 2 lokale ip-adressen uitgedeeld.
Enkel als je in de bbox zelf gaat wijzigen om als modem te functioneren kan je dan in de externe router je login en paswoord voor internet ingeven en connecteren via de WAN-poort van de router met de lan-poort van de bbox2.

Pedroo

Legacy Member
Wat bedoel je met de bbox als modem te laten werken via instellingen?
Die externe router is inderdaad aangesloten WAN -> LAN
In principe snap ik gewoon niet dat hij soms 3 uur ofzo kan werken zonder problemen, en dan ineens BAM. INternet weg .. Heb gemerkt dat als ik die externe router even uitrek (10 sec. wacht) en terug insteek, dat ik dan terug internet heb...

[B]Rocketeer

Legacy Member
Wel, uwen pc-specialist moet wel in de configuratie van de BBOX2 gaan en deze zo instellen dat deze enkel als modem mag functioneren en niet als router.

In de router achter uw BBOX 2 moet hij dus configureren dat deze een PPPoE sessie opzet via de WAN-poort. In deze router moet hij dus ook uw login en wachtwoord ingeven van Belgacom.

Als hij het login en passwoord nooit heeft gevraagd, dan is er zoiezo al iets fout met de configuratie die hij heeft opgezet.

Pedroo

Legacy Member
Alright, ik zal het melden aan men vader, dat dieje gast dan nog maar eens langskomt. Heb zelf net wat zitten opzoeken 'how to', maar gaat net men petje te boven. Zoveel kennis heb ik jammer genoeg (nog) niet ;)
ALvast merci!

En rep + 1!

[B]Rocketeer

Legacy Member
Yep, de bbox2 in bridge zetten.

Hoe je het moet doen als je rechstreeks met de bobx2 bent verbonden (indien standaard ip van de bbox 2 angewijzigt is natuurlijk):
Surf naar de webinterface op het adres 192.168.1.1 en druk op enter.
Ga naar Advanced Settings.
Ga nu naar
1. Network Interfaces
Klik hier op
2. WAN PPPoE
Klik hier op Disable.
Klik onderaan op OK
De WAN PPPoE zou op Disabled moeten staan.

Voor de rest uw wifi afzetten ook op de bbox2 en uw router configureren.
Meestal staat er wel een optie via da WAN-poort om een PppoE sessie op te zetten (geen idee welk type router je hebt)





P.S.: Uw digitale tv moet wel op de tv-poort in de bbox2 blijven steken.


Mijn configuratie is net dezelfde:
* bbox2 als bridge
* cisco 1841 als router
* ruckus HD draadloze verbinding vanaf de bbox2 met mijn belgacom tv decoder

Nog nooit een probleem gehad met disconnects.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan