Archief - Belgacom B-box probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hanez2

Legacy Member
Hallo!

Ik zit met een gigantisch probleem.
Ik heb thuis een b-box staan van Belgacom. Mijn internet werkt perfect als de tv, de laptop van mijn vader, etc... aanstaat maar als mijn broer zijn laptop aan zet, dan heeft de rest van het huis een enorm verlies aan snelheid en kan ik zelfs niet online game!

catastrofaal indeed...

Als ik Belgacom bel zeggen ze dat er geen problemen zijn en dat ze het niet kunnen oplossen.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt of weet een oplossing?
Met vriendelijke groeten

Tycho91

Legacy Member
Zeg tegen uw broer dat hij zijn torrents of andere downloads moet afzetten.

hanez2

Legacy Member
ik ben niet achterlijk eh xD
Mijn broer kent da niks van en tfeit alleen datie zoveel moet downloade zodat ik zelfs nie meer online kan game...
keb em gechekt, ie zit aleen op msn

Aap

Legacy Member
Beperk de upload snelheid als je iets deelt over het internet, kan soms ook helpen.

hanez2

Legacy Member
Ik denk dat ik het anders moet formuleren, al zet hij zijn laptop aan(zijn laptop gaat automatisch op het draadloos internet) en gaat dan weg, dus gewoon de laptop aan, dat zorgt er al voor dat alles in het 100 loopt met de rest...

Tycho91

Legacy Member
Mijn antwoord was ook niet "achterlijk" bedoeld hoor.

Als uw broer een torrent client heeft, en hij verwijderd de torrent niet uit het programma na het downloaden, dan kan het zijn dat die constant blijft uploaden en dus énorm verbruikt als hij zijn laptop aanzet.

Mijn buren hebben zo op een maand tijd 17(!) extra volume packs moeten kopen omdat de zoon niet wist dat hij de torrents moest verwijderen en dat die dus bleven uploaden.

Exit

Legacy Member
+ indien er een torrent progje zou opstaan, verlaag daarin het aantal connecties

aangezien die laptop het probleem is dien je daar te checken wat er allemaal naar internet gaat
bvb eens een progje als dumeter demo opzetten om te checken hoeveel upload/downlaod er door gaat

kan ook spyware zijn dat de verbinding 'opgebruikt'

Pedroo

Legacy Member
Ik zal 't hier is efkes zegge; Belgacom is rommel, geloof mij nu maar.
Ik sta hier thuis soms ook op het punt om àlles zélf de deur uit te gooien. Wij zitten constant met disconnects, extreme vertragingen e.d. Belgacom weet het zelf (zogezegd) niet.. Ik moet er jammer genoeg mee leren leven want de papa wilt niet overschakelen. Ik hoop alleen niet dat ik dit tijdens mijn examens voorheb :D

[B]Rocketeer

Legacy Member
Pedroo zei:
Ik zal 't hier is efkes zegge; Belgacom is rommel, geloof mij nu maar.
Ik sta hier thuis soms ook op het punt om àlles zélf de deur uit te gooien. Wij zitten constant met disconnects, extreme vertragingen e.d. Belgacom weet het zelf (zogezegd) niet.. Ik moet er jammer genoeg mee leren leven want de papa wilt niet overschakelen. Ik hoop alleen niet dat ik dit tijdens mijn examens voorheb :D

:rofl:

Zever in pakskes man. Belgacom heeft 1 van de meeste stabiele netwerken.

Lijntest laten uitvoeren door Belgacom?
Als ge echt zeker zijt, vraag dan dat er een technieker langskomt. als het probleem natuurlijk dan bij u blijkt te zitten, krijgt ge wel de factuur

Minder klagen, meer ondernemen ;)

Pedroo

Legacy Member
Niks van... Wij hebben eenmaal een technieker van Belgacom laten langskomen, en ene gast van ne pc winkel. Beiden wisten het niet. Probleem ligt zeker niet bij ons!
Ik heb het recht van klagen na tiental serieuze problemen.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Als ik van u was, zou ik een andere technieker vragen hoor.
Die kan enkel afmelden dat het probleem opgelost is of niet.
Indien niet: dan moet er iemand anders langskomen.

Wat disconnect er? Modem (dus dsl licht dat flashed?) of de pc's die plots ni meer op internet kunnen.
Wanneer krijg je die disconnects? Altijd of enkel op bepaalde dagen/uren?

Pedroo

Legacy Member
Mja, ik wordt er zot van alleszins...
Soms werkt enkel de switch die aan de BBox hangt niet (die naar netadapterkes gaat), soms werkt de Bbox zelf niet (hebben al met een andere getest) De disconnects zijn random, nooit op een bepaald uur, of bepaalde dagen. Hebben ne keer 3 weken kunnen werken zonder problemen. Laatste tijd weer wat meer problemen. Ook bv na reset/herstart van de BBox.

Daarom heeft het 'geen nut' als iemand komt 'gissen' wat het probleem is. 't komt telkes weer terug na de 'zogezegde oplossing' :D Ne maat van mij heeft het nekeer voor ne lange tijd kunnen oplossen (Luc_colson hier op 't forum). Ne krak in 't vak, maar uiteindelijk na lange tijd weer problemen.

pstubru

Legacy Member
Hey Pedroo, tracht zelf eerst eens vast te stellen wat er exact gebeurt op het moment dat je internet wegvalt. Zoals Rocketeer vraagt : knippert je DSL lampje op je Bbox2 op dat moment ? Dan bestaat er volgens mij geen twijfel dat er een probleem is met je lijn en dan kan je best de mannen van Belgacom laten komen. Ze zijn bij mij tot 4 keer toe geweest en idd de eerste keren : ik heb dit en dat gedaan, we zullen wel zien of het opgelost geraakt. Niet dus. Bij mij hebben ze wel onmiddellijk bevestigd toen ik de technische dienst belde dat er problemen waren met mijn lijn, dus blijkbaar kunnen ze dat meteen zien. Dus als dit bij jou het geval is, blijven aandringen, blijven bellen en desnoods de ombudsdienst telecom inschakelen.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Dus soms werkt uwe switch ook niet... dat zou ni mogen.
Als die uitvalt, dan heb je ofwel:
* fluctuatie in het elektriciteitsnet
* serieus spyware op nen pc staan die veel connecties maakt waardoor uw hardware het aantal connecties niet aankan

Pedroo

Legacy Member
Idd, hebben ook al verschillende switches geprobeerd. Maar ik heb het niet over uitvallen he, hij krijgt gwn geen internet om door te sturen naar de adapter.

En aan spyware ligt het zeker ni. Alle pc's hier zijn goed beveiligd en staan ook ni altijd op't zelfde moment op. Softwareproblemen kan ik hier absoluut uitsluiten.

R!|)|)L3R

Legacy Member
Ik werk zelf bij Belgacom, heb je een BBOX of een BBOX2? Heb je ADSL(2+) of VDSL2?
Als je switch niet werkt zoals je zelf zegt, kan je dan onderling op een pc gaan of alleen niet op het internet?
Als je wil mag je me steeds je telefoonnummer PMen, ik kan zelf alles nakijken of de lijn goed is of niet.
Wat heb je allemaal aan je modem hangen? PC's, consoles,....
Iets draadloos erop hangen?
Iets van torrents of nieuwsgroepen op de pc's staan?


Ik zal ook iets zeggen, Belgacom is geen rommel, je hoort andere mensen soms ook zo zagen over Telenet of andere providers, overal kunnen er problemen zijn, just my 2 cents.....

Post is bedoeld voor hanez2 als Pedroo.

[B]Rocketeer

Legacy Member
En hoe is alles aangesloten? Is elke PC verbonden met zo een PLC adapter, ook ook draadloos.

Wie heeft de begininstallatie gedaan met de TF2007 (in geval van VDSL2) en alles dat erachter staat?
Want sommigen die het zelf doen durven dit nogal eens verkeerd aansluiten.

Pedroo

Legacy Member
Wij hebben een Bbox2, adsl of vdsl weet ik niet. Ik ken iéts van pc's af, maar verrevan alles (daarvoor studeer ik nu es :D) Soms werkt enkel de switch niet (dus geen internet via de PLC adapters. Soms werkt het internet in het hele huis niet (draadloos, kabels, whatever)
Er hangt dus enkel een tv (digitale tv) en een switch aan die opslitst naar meerdere pc's.
Torrents download ik wel, maar nieuwsgroepen?

Ik heb inderdaad ook maten die zagen over telenet. Maar 't is gewoon erg lastig als ge niet op internet kunt als ge het nodig hebt ;)

De meeste pc's zijn aangesloten met een adapter.

Alle installatie's e.d. zijn door belgacom zelf gedaan.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Stomme vraag, maar zal wel niet het geval zijn: toevallig niet de disconnects als je ondertussen iets van torrents aan het afhalen bent (of iemand anders).
Moet daarvoor niet bij elke torrent zijn, want is afhankelijk van het aantal connecties dat die maakt.

Pedroo

Legacy Member
Nope, ik download niet veel torrents. Laatste tijd eigenlijk niet meer. Heeft daar zeker niets mee te maken want wordt afgesloten van zodra het gedownload is ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan