Archief - [Behuizing] Air tunnel?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

donkey_thong

Legacy Member
ik zit wat rond te zien op het i-net wat er zowat nieuw is met de laatste cases. Nu zie ik hier verschillende informatie staan ivm zo'n air tunnel [click]
Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben? Deze kasten zijn ook op maat gemaakt voor BTX. Ook de hd's worden omgekeerd geinstalleerd :unsure: , lijkt niet echt gezond denk ik? Maar nu over die air tunnel, koelt de de hele case goed? Het zijn telkens 2x120mm fans en er is nog plaats voor een 80mm fan vooraan. En de hd's, kunnen die dan gekoeld worden door de fan in de voeding?

mvg

Psychodweep

Legacy Member
Ik denk nie da ge in Belgie al BTX kasten zult vinden aangezien er nog geen BTX moederborden te koop zijn. Dus iemand met ervaring met zulke kasten zal je niet vinden.

donkey_thong

Legacy Member
Ah, sorry, vergeten te vermelden, deze kast ondersteund ook atx eh :). Het moederbord wordt gewoon omgedraaid zodat de pci-slots vanboven staan. Ik zag die case hier staan, en hier staat er uitleg over. Ben echt benieuwd ivm die air tunnel.

Exit

Legacy Member
Psychodweep zei:
Ik denk nie da ge in Belgie al BTX kasten zult vinden aangezien er nog geen BTX moederborden te koop zijn. Dus iemand met ervaring met zulke kasten zal je niet vinden.
kasten die btx/atx zijn kunt ge in belgie aangeraken, maar inderdaad, iemand vinden die da heeft zal iets anders zijn.

simpele duif

Legacy Member
is toch niet zo raar dat de HD's verticaal geplaatst zijn?
bij dell doen ze dat al jaren...

vinteg

Legacy Member
euhm exit, coolermaster CM stacker is toch ook atx/btx en kunde bena overal krijge

mabukay

Legacy Member
vinteg zei:
euhm exit, coolermaster CM stacker is toch ook atx/btx en kunde bena overal krijge
idd, één van de beste kasten verkrijgbaar voor de moment imo
thumb.gif

Witte

Legacy Member
Wintunnel heeft zeker z'n effect. Heb hetzelfde al gedaan maar dan niet met zo'n heuse koker, maar gewoon een 80mm fan op hoge toeren ter hoogte van men cd-rom bays geplaatst en dat had zeker z'n voordeel qua cpu temps.

Lan

Legacy Member
Dell gebruikt al ganse tijd zo een air tunnel. Op de cpu staat enkel een passieve koelvin en de fan achteraan de kast blaast lucht door zo een koker recht op deze koelvin. De rotatiesnelheid wordt automatisch regegeld via een temp sensor. Ze gebruiken dat al zeker vanaf model 8100. Ook in mijn huidige 8300 zit hetzelfde systeem.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan