Archief - Beep van het moederbord

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

R3v3ng3

Legacy Member
Ik heb sinds vandaag men nieuwe CPU (aangezien men vorige wat kapot was wanneer em grote taken moest uitvoeren).

Ik haal men oude CPU eruit en steek men nieuwe erin met de nieuwe koeler ook (CPU: AMD Atlon XP 3000+, Mobo: Aopen AK77 8XN)
Wanneer ik nu boot kriijg ik een beep die zich blijft herhalen.
Goed, ik bel ne maat, die zegt: reset uw mobo is door die jumperkes naast uw batterie van plaats te veranderen en terug goe te steken: Zelfde probleem.

Dan dacht ik, ik steek men oude cpu er teurg in om dit probleem op dit forum te posten: Zelfe probleem met men oude CPU die normaal nog zou moeten werken. (AMD Athlon XP 2400+)

Need help, thank you :(

Reptiel

Legacy Member
is je koeler wel goed aangesloten, want het is alsof de cpu over verhit geraakt en autmatisch uitvalt

R3v3ng3

Legacy Member
hmmm, da gaank sebiet is zien, ben niet zo sterk in die dingen. Kga eerst ete, alvast bedankt voor de reactie (hopelijk ist da)

Btw: Stroomkabel van koeler was wel degelijk aangesloten. Ma zou het kunnen dat het eraan ligt dat de koelvin er niet goed opzat?

vinteg

Legacy Member
probeer ipv die jumpers is gewoon uw baterij deruit te halen gedurende ne minuut of tien. wel stroom uittrekken

l4mp

Legacy Member
es ram verandere van slot
of maar 1 ramlatje en wisselen

andere hd is proberen
cpu cooler checken zoals repie zegt

vga kaart checken offem der goe in zit

R3v3ng3

Legacy Member
ok, zit nu op men PC met men nieuwe CPU.
Ma nu draait da ier @ 1729MHz :s
Ik heb wa in men Bios rondgekeke en kheb daar fsb speed op 133 zien staan. Ik kan da nie verhogen aangezien ik daar me men pijltjes nie hene kan gaan.

Hoe moek der voor zorge dat da ier op zen normale snelheid draait?

Patman

Legacy Member
precies het oude rtcw forum geworde :p

revenge, lamp, reptiel ^^

mss eens opzoeke in je boekje wa die beep betekent

R3v3ng3

Legacy Member
da weet ek ondertusse al, ma nu moek em op 3000+ late werke (Ie werkt al wel, ma nie op zen normale snelheid)

miejas

Legacy Member
euhm, ipv 'user define' op '3000+' zetten?
En anders, FSB 266 en multiplier 13. Ben ik nie zeker, best eens opzoeken op google...
edit: het klopt nie! 266 * 13 = 3458 :lol: zou wel mooi zijn, natuurlijk!

R3v3ng3

Legacy Member
Ik moest gewoon nog nen jumper op men mobo verzette van 133 naar 166 en toen wast in orde. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan