Archief - Beep code

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Guimuse

Legacy Member
Hello iedereen :)
Ik heb zonet voor de eerste keer zelf mijn computer ineen gestoken . Alles stak goed in kwa kabels enzoverder imo . Maar ik kan fout zitten aangezien ik geen scherm krijg , ...
Ik heb de beep code(een serie van korte gevolgd door 1 4 seconden later ) even opgenomen aangezien ik zelf geen idee had wat dit kon betekenen , mss zijn jullie wijzer met deze :)
Beep code by Compound on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
heb t even op soundcloud gezet :)
Alvast bedankt ! :p

B - MAXX

Legacy Member
beep code staat meestal in de handleiding van je moederbord.
Heb je de power supply van je videokaart ingestoken?

Eld0

Legacy Member
welk moederbord heb je?

ik denk aan geheugen of processor.. versteek eens de geheugenlatjes in andere sleuven

Guimuse

Legacy Member
Moederbord = Asrock P5B-DE
Heb net even de geheugenlatjes van plaats verwisseld , geen effect :)
Er staat spijtig genoeg niets over beep codes in de handleiding
Videokaart heeft btw geen power supply nodig :)

Eld0

Legacy Member
Neem eens de processor er terug uit en steek hem er terug in. Toch zeker dat de processor er goed inzit e? Op de processor staat een gouden driehoekje ergens in een hoek en die moet zitten de kant dat in het boekje van je processor staat.

Alsook check of fan blaast die op je processor zit (gewoon visueel) want op moederbord zit beveiliging dat hij ni start als deze niet werkt.

btw kan je eens de volledige setup van je pc hier plaatsen want ik zie dat dit een ouder moederbord is, en zelfs maar DDR II ram ondersteunt bv. Misschien dat een paar componenten incompatibel zijn met uw moederbord, om dat uit te sluiten

Guimuse

Legacy Member
Jazeker ! geen probleem :) ik ben vrij zeker dat de processor goed zit MAAR moet er wel bij vermelden dat de processor , voeding , harde schijven ,gpu uit een vroegere setup komen .... een vroegere setup die uit het niets crashte dacht dat het aan het moederbord lag , bij deze had ik dus een nieuwe behuizing , moederbord en ram gekocht :) nu hoop ik van harte dat het niet de processor was want dan heb ik dit allemaal voor niets gekocht ...
Q6600
Asrock p5B-DE
Corsair DIMM 4 GB DDR2-800 Kit
Sapphire radeon hd 5670

Yank

Legacy Member
- Geef eens je volledige setup, wie weet dat we daar iets uit kunnen afleiden.
- Zijn er onderdelen die je 100% zeker weet dat ze werken in andere setups?
- Als je meerdere geheugenlatjes hebt, test met 1 latje met een keer, in verschillende slots.
- Laat de CMOS resetten.
- Heb je beide voedingsaansluitingen op je moederbord aangesloten? 20/24-pin en 4/8-pin?

Eld0

Legacy Member
Ik heb hier wa verder gezocht en dit gevonden voor AMI bios:

Continuous Beeping: Memory or video problem

Explanation: The system is producing constant beeping in no specific pattern, or a fast "ringing" sound.

Diagnosis: This is usually caused by a problem with the system memory, or possibly the video card. The memory is more likely--the system complains long and loud if it can't find any usable memory, as there is no way to even start the boot process when this is the case. The motherboard itself could also be the problem.

Recommendation:

Troubleshoot the system memory.
Troubleshoot the video card.
Troubleshoot the motherboard.
cfr: Bios Beep Codes

ik zou eens proberen met één geheugenlatje, eens opstarten met het ene en dan het andere

Guimuse

Legacy Member
Yank zei:
- Geef eens je volledige setup, wie weet dat we daar iets uit kunnen afleiden.
- Zijn er onderdelen die je 100% zeker weet dat ze werken in andere setups?
- Als je meerdere geheugenlatjes hebt, test met 1 latje met een keer, in verschillende slots.
- Laat de CMOS resetten.
- Heb je beide voedingsaansluitingen op je moederbord aangesloten? 20/24-pin en 4/8-pin?

Volledige setup ? :) veel meer info kan ik denk ik niet geven he ?
beide voedingsaansluitingen zijn aangesloten , had net de cpu nog eens opnieuw uitgehaald , ram verplaatst,... krijg nu raar genoeg GEEN beep codes meer.....

sneax

Legacy Member
Als het AMI bios is, 8 beep codes -> RAM (genoeg te vinden hierover op google). Typ gewoon 'bios beep codes' in.

Ik zou nog is 100% zeker maken dat alles is aangesloten en zo weinig mogelijk aansluiten. Dus maar 1 ramlat, eventueel onboard graphics, maar 1 harde schijf etc... en dan die versteken van plek.

Ook proberen met ander ram en een andere grafische kaart als ge dat liggen hebt, tkan altijd zijn dat toevallig één van die compontenten nr de zak is gegaan.

mdgf

Legacy Member
probeer eens aan andere DDR2 geheugenlatjes te geraken en test die.

Guimuse

Legacy Member
ikzelf heb geen ander ddr2 meer ligge , vriend wel zal hem even vragen en testen ;)

Heb hem aan de praat gekregen :) geen van de onderdelen was het probleem

Guimuse

Legacy Member
Hoe idioot het ook klinkt ; De gpu paste blijkbaar niet goed en k moest er gewoon veeel meer druk op zetten.... :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan