Archief - Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Socks

Legacy Member
Ik wou nog eens beginnen gamen,nu heb ik ondervonden dat mijn PC weer een probleem geeft die ik nogal eens gehad heb.Na x aantal minuten krijg ik 'Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld'.

Normaal ga ik ervan uit dat het aan de drivers ligt.Na het verwijderen en updaten van drivers blijft het probleem zich voordoen.Ik heb ook gemerkt dat de pc alleen dit probleem geeft bij bepaalde games zoals bij Rift en world of warcaft.Als mijn vriendin RTC3 speelt op mijn pc is er helemaal geen probleem en kan ze uren doorspelen.Kan het aan overhitting liggen?

:help:

mdgf

Legacy Member
Kan het aan overhitting liggen?
Hoe warm wordt de kaart?

Krijg je artefacts?

Rift en WoW zullen wel een stuk intensiever zijn dan roller coaster tycoon denk ik, dus oververhitting is zeker mogelijk (ik had krak hetzelfde probleem met met oude kaart toen de fan het begaf, enkel bij "zwaardere" games).

Giovanny

Legacy Member
Hm, ik heb hetzelfde probleem maar enkel als ik GEEN games speel :) Lijkt me geen temp. gerelateerd probleem bij mij aangezien ik met waterkoeling zit en mij kaarten niet boven de 55c gaan.

Ik heb dit probleem pas na het installeren van laatste nvidia-drivers 2 weken geleden.

Ben er al efkes achter aant googlen ook. Ik zal hier iets posten indien ik een oplossing heb.

Socks

Legacy Member
Ze worden best warm,tussen de 65-80.Daarom dat ik dacht dat het aan overhitting ligt.Het kan ook wel aan de drivers liggen maar ik heb al verschillende andere versies geinstalleerd zonder succes.Toen ik dit probleem vroeger had was het ook meteen opgelost door drivers te updaten maar nu heb ik geen idee...dus ik denk overhitting aangezien RTC het bijvoorbeeld wel goed doet.Artefacts heb ik niet trouwens,het enigste probleem is dus het zwart scherm met de 'beeldschermstuurprogramma...." error.Anders misschien de PC nog eens stofvrij maken?

mdgf

Legacy Member
65-80° is niet warm voor een graka ze.
Je kaart zal het dan mss gewoon aan het begeven zijn indien andere drivers niet helpen, een 8800 is ook een oudere kaart met gekende solderingsproblemen (die gefixt kunnen worden door hem te bakken, maar dan zou ik eerder wachten tot de kaart echt dood is).

Socks

Legacy Member
Ja hij is wel oud maar ik denk niet dat hij aant sterven is hoor,heb 5 maanden niet gegamed en nu wil ik nog eens gamen en doet hij raar.Kan mischien wel ergens anders aan liggen,achja eerst een maandje op vakantie en dan zoek ik het wel uit :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan