Archief - Bandbreedte is trager door Wireless-Router?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

scorpioking

Legacy Member
Heb mij een router en netwerkkaard aangeschaft van Linksys( Wirless-G met Speedbooster voor de router en pci adapter is ook wireless-G alles aan 2,4 Ghz , 54 mbps)
Normaal heb ik een downloadsnelheid van om de bij 850 kb/sec en nu is dat tegen 400 kb/sec?
Zit in dezelfde kamer dus geen muren in de weg.
De verbinding staat soms op 54mb/sec of 18 mb/sec maar dat is niet erg dacht ik omdat je die snelheid toch nooit haalt.
Is dat downloaden dan normaal?

Exit

Legacy Member
op dezelfde servers downloaden? zelfde uur? probeer te downen met draad, check speed, stop download, verbindt met draadloze, donwload direct zelfde download (evntueel puze van vorige nemen) encheck speed + ontvangst sterkte.
drivers goed installed, full duplex aan,

Tuy

Legacy Member
54Mbit is een mooi getal in praktijk bereik je dit nooit. Maak je dus geen illusies.

Ik heb net dezelfde router en heb dezelfde snelheden als u, het zit dus wel goed met je downloadsnelheid.

scorpioking

Legacy Member
Tuy zei:
54Mbit is een mooi getal in praktijk bereik je dit nooit. Maak je dus geen illusies.

Ik heb net dezelfde router en heb dezelfde snelheden als u, het zit dus wel goed met je downloadsnelheid.
Dan heb je dus maar de helft van je snelheid ni meer :wtf: ?
Hebben ze mij niet verteld bij de pc boer, zou gewoon dezelfde snelheid :music: moeten hebben is mij verteld, maar waar is die dan?
:doh: ---> :sad: ---> :cry:

Exit

Legacy Member
aangezien de internet nie boven de 10mbit zit zou ge zelfde speed +- moeten hebben
al getest met en zonder draad zelfde download starten op +- zelfde tijd zoals ik hier boven zei ....

scorpioking

Legacy Member
Exit zei:
aangezien de internet nie boven de 10mbit zit zou ge zelfde speed +- moeten hebben
al getest met en zonder draad zelfde download starten op +- zelfde tijd zoals ik hier boven zei ....
Heb natuurlijk niet zo'n lange draad liggen en is niet gemakkelijk om desktop te verplaasten anders zou ik geen draadloze verbinding geplaast hebben .
De dag ervoor was het nog 850 met draad maar nu kan ik dat ni meer testen door de verplaatsing van de pc.
Kan ook te maken hebben met de beveiliging heb ik ergens gelezen.

Exit

Legacy Member
beveiliging niet.
zal wellicht aan de draadloze verbinding op zich liggen.
wa is signaal sterkte?

Mr. M

Legacy Member
je zou normaal geen enkel verschil mogen hebben idd
dld je van dezelfde server want dlden is heel serverafhankelijk he

met 18 mbps komt je trouwens ruimschoots toe voor wat je internet kan voltrekken
ik heb hier met mijn wireless router toch de max snelheden die ik zou moeten kunnen halen (meestal) en bij mij zitten er nen hoop muren tussen zelfs

scorpioking

Legacy Member
Exit zei:
beveiliging niet.
zal wellicht aan de draadloze verbinding op zich liggen.
wa is signaal sterkte?
Heb ff de router verplaatst en nu heb ik bijna de volledige kb's die ik normaal heb ( rond de 750 kb/sec) dus zal er ergens een kleine storing zijn.
Mijn signaal is nu 54 mb/sec en er staat "zeer goed" bij dus bij deze....opgelost! :applause:

scorpioking

Legacy Member
R@ -= G D D =- zei:
Probeer eens de firmware van Hyperwrt.
Mijn Linksys Wrt54G router werkt vlugger en stabieler.
Je kan je signaal boosten etc...

Bestaat ook voor de Wrt54GS
http://www.hyperdrive.be/hyperwrt/
:applause: Heb gedaan wat je gezegt heb en het gaat nu veel vlugger :applause:
Wat is er dan gebeurt waardoor het sneller gaat?

R@ -= G D D =-

Legacy Member
Signaalsterkte wordt van 21 mW naar 84mW geboost.
Ook kan je meer connecties tegelijk maken

HyperWRT has these added features :
Adjustable Transmit Power & Antenna Select
13 Wireless Channels
'Boot Wait' flash protection
Increased maximum concurrent connections
More Port Forwarding & Triggering Fields
More Qos Device & Application Fields
More Access Restrictions Policies & Blocked Services Fields
Command Shell
Telnet Daemon
Startup & Firewall Scripts
Uptime

Als je echt blij bent van deze firmware, geef een donatie aan de maker als blijk van aprieciatie. Heb dit ook gedaan.
Hier is z'n profiel bij Telenet als je hem wil contacteren.
http://games2.telenet.be/forum/member.php?userid=108951

thijske

Legacy Member
ik heb dezelfde router en bij mij moet die door muren gaan en kheb nie echt problemee ermee

R@ -= G D D =-

Legacy Member
Is ook te zien welke muren het zijn.

Door gyprox gaat stralen beter dan door kasteeldikke muren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan