Archief - ATI Xfire

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

insta

Legacy Member
mijn oude kaart was een HD4890
nieuwe kaart is een 6890
kunne deze in Xfire gezet worden?
of moeten hhet twee dezelfe kaartten zijn om ze in Xfire tezetten?

ook had ik graag een goedkope oplossing gevonden om van een C2D 8500
naar een Quadcore te verwisselen het probleem is ik zit nog met een ouder mobo dat een 775 socket heeft een maximus formula mobo van asus

ben op de moment bezig met rift en kheb de indruk dat men proc bottlenecked met men kaart
kaart kan zeker rift aan op ultra maar de processor wilt precies niet mee still stand krijg ik redelijke fps maar in raids en dungeons of Wf's zelf dropt dit naar soms wel onder de 10 fps :S

iemand???

JackIsBack

Legacy Member
Neen je kan enkel 2 dezelfde kaarten in crossfire zetten (bv. 2x6870). Waarin ze wel mogen verschillen is het merk mits ze exact hetzelfde zijn (ze mogen enkel in cooler verschillend zijn dus). Uw mobo moet ook crossfire ondersteunen ( meerdere pci-e slots) maar ik zie dat da bij uw mobo geen probleem is. Ofwel kan je je 8500 overclocken met behulp van een betere luchtkoeler of je kan een quad core kopen voor het 775 socket (intel quad Q9950) maar die vind je niet meer overal en zijn een beetje duur met wat ze kunnen.

Exit

Legacy Member
bij sli (Nvidia) moeten het dezelfde kaarten zijn

bij Crossfire mogen het WEL verschillende kaarten zijn maar moeten van dezelfde generatie zijn dacht ik.

Dastardly

Legacy Member
zover ik weet is het goed mogelijk om kaarten van oudere generaties te mixen. vind helaas geen duidelijke chart (wel een met 6xxx en 5xxx reeks op en een van 5xxx tot 3xxx). nu moet je daar wel met opletten aangezien verschillende klosnelheden e.d. soms kunnen leiden tot wat 'stutter'. ik zou gewoon die enkele 6890 gebruiken voor rift. is normaal toch niet zo'n zwaar spel?

ik draai het hier volledig op max (dus ook AA op max, aangezien dat af staat als je de presets op ultra zet) op mijn oude 260GTX op 1920*1080. dus die 6890 moet dat zeker kunnen trekken.

voor je cpu zou ik is even hier in 't buy & sell forum gaan zien. daar staan toch regelmatig nog goeie 775 setups aan een degelijke prijs.

Yank

Legacy Member
http://game.amd.com/us-en/content/images/crossfirex/CF_combo_chart.jpg
Hier een chart met wat kan en wat niet kan, de 6000-reeks staat er niet bij, maar het princpe blijft hetzelfde.

Het moeten dus niet dezelfde kaarten zijn, verschillende generaties gaat al helemaal niet.

misschien een uitzondering bij de nieuwe reeks: http://sites.amd.com/PublishingImag.../WebBannerJPEG/AMD_CrossfireX_Chart_1618W.jpg (geen officiele chart)
de 6700's zouden in crossfire kunnen met de 5700's (ook redelijk logisch aangezien het bijna exact dezelfde kaarten zijn), maar ik heb er m'n twijfels over, hoewel een rebrand is, gaat de driver het waarschijnlijk niet toelaten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan