Archief - Ati X850 en X800

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke videokaart?


  • Totaal aantal stemmers
    119
  • Opiniepeiling gesloten.

Seek&Destroy

Legacy Member
kga voor de ATI denkek, welke van de twee (X850 en X800) wetek nog nie mor, kzou voor de X800 gaan

agent #2

Legacy Member
Ga je ook een nieuw moederbord kopen? de x850 en x800XL reeksen zijn pci-express. Indien je toch een AGP kaart koopt zou ik ook voor de 6800gt gaan.

Fr@gsta

Legacy Member
owla nu gaat het flamen :D

Kijk eens te goei naar die Asus specs, het is een soort van overklokte 6800.
Draait aan 350/1000(GDDR3) met 12-pixel pipelines. €400 euro voor die kaart is dus echt wel vrij veel. Hoewel je er veel voor in de plaats krijgt, asus gebruikt een eigen pcb design die trouwens zeer goed blijkt te zien ( met oc'n in het achterhoofd) en de softwarebundel is imo niet mis. De pipes kunnen op deze kaart ook unlockt worden.

Seek&Destroy

Legacy Member
ja samen met nieuwe videokaart koop ik ook nieuwe processor, en aangezien ik nieuwe processor steek moet ik automatisch nieuw moederbord steken want hij zou het niet aankunnen.
Ja het moet PCI-E zijn.
Ik zal indien mogelijk een 4000+ steken van AMD, RAM 1024 DDR2, nieuwe videokaart

ghostblade

Legacy Member
ik persoonlijk ga voor ATI (ben al aant sparen vo R5XX core) maar ik zou nu ook gaan vo die 6800GT gewoon omdat die SP3.0 heeft anders heb ik daar geen reden vo :)

Slayerbe

Legacy Member
nvidia is tegenwoordig beter prijs/kwaliteit dus bij mij steekt er terug ne nvidia in (vorige was dan weeral ati)

Seek&Destroy

Legacy Member
als ik nu es moest een nvidia steken (een van de drie 6800) en daar nog zo'n GPU bijsteken. Zou dit niet beter zijn? En wat met de prijs dan?

ComputerVISTA

Legacy Member
Seek&Destroy zei:
als ik nu es moest een nvidia steken (een van de drie 6800) en daar nog zo'n GPU bijsteken. Zou dit niet beter zijn? En wat met de prijs dan?


Natuurlijk gaat die dan beter zijn dan de ati's daar moet ge zeker niet aan twijfelen. er is met sli met de 6800 ik dacht een 60% winst met sli (ben niet zeker van de winst maar dan aan 60% of 80%)

dat wil zeggend at die kaart meer dan 1.5X sneller zal zijn dan de ati boy's


de prijs is gewoon het dubbel van 2 6800's he en het moederbord die dat ondersteund

Seek&Destroy

Legacy Member
ik speel dus hoofdzakelijk de steam (bijna alle games) en vrienden van mij zeggen dat ge dan beter voor ati zou gaan maar aangezien mijn vader en ik altijd al NVIDIA gehad hebben en nog nooit problemen gehad hebben daarmee zou ik liever een NVIDIA hebben (betere drivers ook).
Maar ja i know ik ging voor ATI gaan maar tis omda we nog nooit problemen gehad hebben en NVIDIA goed vinden.
Wa denkte gulle?

ComputerVISTA

Legacy Member
Seek&Destroy zei:
ik speel dus hoofdzakelijk de steam (bijna alle games) en vrienden van mij zeggen dat ge dan beter voor ati zou gaan maar aangezien mijn vader en ik altijd al NVIDIA gehad hebben en nog nooit problemen gehad hebben daarmee zou ik liever een NVIDIA hebben (betere drivers ook).
Maar ja i know ik ging voor ATI gaan maar tis omda we nog nooit problemen gehad hebben en NVIDIA goed vinden.
Wa denkte gulle?


Ik kan je geen ongelijk geven, ik heb nog nooit prob's gehad met intel en zal dus ook meer geneigd zijn om intel te kopen. (niet dat ik zeg dat ati slecht is of zo verre van zelfs...)

Gothrek

Legacy Member
no offense, maar dat vind ik dus dikken bullshit
gehecht raken aan merk, sjeezes neem gewoon wat het best is voor de moment of wat het beste past bij jouw voor de moment

ComputerVISTA

Legacy Member
Gothrek zei:
no offense, maar dat vind ik dus dikken bullshit
gehecht raken aan merk, sjeezes neem gewoon wat het best is voor de moment of wat het beste past bij jouw voor de moment


zeg mister bullshit kent gij nergens geen manieren nee?

ik geraak niet gehecht aan een mer maar als je nu al met een bepaald merk veel goeie ervaringen hebt dan is het toch wle normaal dat je vertrouwens hebt in dat product of niet meschien?

Fredje

Legacy Member
ik heb zelf x800XT PE , maar ik zou tg voor nVidia gaan gaan kwestie dat die minder bugs hebbe vinnek en de drivers zijn stukken beter

het is bijna bij elke ati kaart zo dat er altijd wel is een grafische bug moet zijn

mja , ze zijn eiglijk evegoe als de nvida 6800 reeks en een heel klein beetje goeikoper :)

anywya , mocht da nog wel ati vs nvidia polls?

Seek&Destroy

Legacy Member
welkeen is dan het beste - de ultra, de GT of de gewone 6800

Mich

Legacy Member
Seek&Destroy zei:
welkeen is dan het beste - de ultra, de GT of de gewone 6800
de beste is de ultra
ultra > gt > nu
beste prijs/kwaliteit is de GT. imo moet ge dan voor pci-e gaan, om sli te promoten zijn de gt's in pci-e goekoper dan in agp (350€)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan