Archief - Ati X800 XT PCI-E voeding molex

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tikke

Legacy Member
Hallo iedereen,

ben sinds eergisteren de trotse eigenaar van een Ati X800 XT PCI-E. Ik heb het volgende probleem : de kaart heeft blijkbaar een extra voeding die via een 6-pin molex wordt aangestuurd (2 rijen van 3-pin). Blijkbaar heeft mijn voeding (een nieuwe Akasa 480W ATX2) deze aansluiting niet. Heeft iemand een idee waar ik eventueel een adapter kan kopen die van de klassieke voeding (4-pin) naar deze 6-pin kan omgevormd worden of ... als alternatief mij een supervoeding kan voorstellen die wel deze aansluiting heeft ?

Bedankt voor de hulp

Tikke

Legacy Member
iemand een ander idee ?

heb toch al wat afgesurfd ... en zoveel info is hier niet te vinden op sites van voedingfabrikanten ...

Cranox

Legacy Member
De 600w van OCZ heeft die ( 200€ )
Maar der zijn verloopstukjes voor , mischien enkele shops eens mailen hiervoor.

Pomme

Legacy Member
kunt ge dat zelf niet maken als ge een basis aan soldeervaardigheden hebt ? heb zo een connector nog niet gezien, maar kheb dat nog al gedaan om nen 4-pins 12volt connector te 'maken' voor een p4 systeem (voeding had zo geen connector standaard), ging perfect.

Gamedude

Legacy Member
hmm kben ook van plan een X800 XT PCI-E te kopen... let me know something please, dan weet ik op voorhand als ik iets extra moet aanschaffen.

***ARF***

Legacy Member
persoonlijk vind ik da fout van ati en moete ze da tussestukske der maar bijsteken
normaal steekt er een aftak molex bij
waarom nu dan geen verloopstuk voor dit "exotische" aansluitingkje

Tikke

Legacy Member
ja jongens, niet simpel zenne ...

ik heb geen noties van solderen maar ga het toch eens wagen ... heb een draadje gevonden op internet ...

www.spodesabode.com/content/article.pciepower/print

maar wat ik me afvraag : ik kan toch niet de enige mens in België en Nederland zijn die dit stuk zoekt ? In amerika is dit los te verkrijgen, hier niet ???? Toch te gek voor woorden ...

Tikke

Legacy Member
seg Cranox ... verkoopt ge deze niet apart ? (zie pic 8)

pfff ... mijne leverancier geraakt er ook al niet aan ... heb zelfs de indruk dat niemand weetr waarover het gaat !!! Is dit echt zo exotisch ?

Cranox

Legacy Member
Tikke zei:
seg Cranox ... verkoopt ge deze niet apart ? (zie pic 8)

pfff ... mijne leverancier geraakt er ook al niet aan ... heb zelfs de indruk dat niemand weetr waarover het gaat !!! Is dit echt zo exotisch ?
Deze stekkers zijn niet in mijn bezit .
De reden dat veel mensen deze stekkers niet kennen is omdat deze nieuw zijn.

Mijn leverancier kan der ook niet aangeraken ...
In het slechtste geval moet je een andere voeding kopen waar deze stekker opzit ( enkel de laatste nieuwe modellen hebben deze )

stef_psycho

Legacy Member
heb het bij ons in de winkel ook nog niet zien ligge,
wist niet eens dat het bestond??
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan