Hey
Ik heb een Radeon 9200SE en ik gebruik Ati Tool om deze kaart te overklokken.
Je moet wel eerst de Softmodded driver (Softmodded Catalyst) downloaden en installeren voordat je je kaart kan overklokken.
Daarna installeer je AtiTool waarmee je de snelheid van de core en van de RAM kan aan passen.
Downloads:
Ik weet niet of je radeon al actief gekoeld is, maar dat doe je best voor het overklokken. Ook een passief koellichaam op de (4) ram-chip's is geen overbodige luxe. (actieve koeling: bvb
evercool voor ongeveer 8€)
Ik clock de GPU op 284MHz (standaard 200MHz) en de RAM-speed op 190MHz (standaard 165MHz). Met deze instellingen haal ik 1200 3DMarks meer in 3DMark2001
Voordeel aan de Ati-tool is dat je alleen overklokt als dat nodig is. Als de AtiTool uit staat, dan draait je kaart op de standaard snelheid. Binnenin AtiTool kan je dan aparte instellingen (met clock-instellingen) saven en er zelf toetsencombinaties aan koppelen die je tijdens het gamen kan gebruiken.
Ik post hier binnenkort wel enkele foto's van de koeling van mijn kaart.
Enjoy it!
Streamus