Archief - Athlon 64 vraag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gothrek

Legacy Member
ik en davion hadden overtlaast (alweer) een hevige discussie over dit onderwerp
wat is nu de voormalige fsb van de athlon 64 ik beweerde dat het de HTT was en toonde dit aan door meerdere links waarvan hier een
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2242
kijk naar cpu-z en er staat HTT als voormalig fsb

nu davion beweerde allerlei crap enzo :p , maar uiteindelijk beweerde hij dat het HT was dat de voormalige fsb was
conclusie gesprek, davion blokkeerde mij op msn :rofl:
nu zou ik dus wel graag eens weten wat het is
alvast bedankt

Davion

Legacy Member
zucht ze...

HT = HyperTransport
HTT = HyperThreading Technology en heeft geen kloot te zien met de A64...

HT draait op 200 x 1/x2/x3/x4 en zelfs x5 .... en is dus de 'FSB' van de A64...

is da nu zo moeilijk ? waarom overal HT door HTT wordt vervangen (onder andere in u CPU-Z screen van op [M] ) weet ik niet maar het enige 100% correcte is HT

Gothrek

Legacy Member
jaja, uw mening wetek al
nu de anderen die wel iets van hardware afweten mss :p

Gothrek

Legacy Member
Davion zei:
HT draait op 200 x 1/x2/x3/x4 en zelfs x5 .... en is dus de 'FSB' van de A64...

hoe gade dan overclocken davion :rofl:
gij hebt et op da spel van uw mobo

Davion

Legacy Member
MA WTF ZIJDE GIJ NU WEER AANT ZEIKEN DUDE ?

DAAAR overclockte mee

vb voor de noob:

ge zet em op x3: 200x3 = 600Mhz, en nu gade overclocken, 203/206/209/212 ... sjeezes ze,

AsEeL

Legacy Member
LoL Davion, waar jij u mee inlaadt...
N/O gothrekje ma je weet wel wa ik zeggen wil ^^
Onze geschiedenis kennende...

Kvin het maar kinderachtig ook op deze manier.
Jullie zouden moeten samenwerken dacht ik... mooie samenwerking is me dat.
De msn van iemand onderspammen dat em u moet bannen en dan hier de boel willen verder uitvechten... Terwijl Davion het al een hele poos aan het rechte einde heeft. Wil eens niet constant je gelijk halen maar aanvaard is iets van een ander.
Das geen manier van werken.

Davion

Legacy Member
ja sorry ze, maar em wilt nie geloven da em verkeerd is....

tjampie

Legacy Member
Zal proberen het te vergelijken met intel. Intel ( socket 478 ) hadt een FSB van 200 mhz en met quad pumped hadt je 800 FSB.

Nu bij AMD is het vergelijkbaar. de FSB = Hypertransport op 200 mhz, nu hoor je vaak zeggen 1000 Mhz hypertransport, dan heb je 5 hypertransports naar de memory controller. Ik denk dat het zo zit.

Is er gewoon een discussie over de afkorting van hypertransport,
het is HT

HT is gewoon een virtuele 2 processor.

Davion

Legacy Member
Neen tjampie

de HyperTransport is idd vergemlijkbaar met de FSB van de PIV maar er zijn geen 5 lanes naar de memcontroller ze...

HTT = een virtuele processor (HyperTreading)

tjampie

Legacy Member
Mijn kennis over de 64 bit architectuur is niet alles zou ik zeggen. Sorry maar kan je het mij even uitleggen ofzo.

*HittriX*

Legacy Member
AsEeL zei:
Jullie zouden moeten samenwerken dacht ik... mooie samenwerking is me dat.
hier heeft hij wel gelijk in, jullie kennen al meer van hardware dan de meeste mensen hier , maak dan geen ruzie maar help gewoon samen de andere mensen met vragen over bepaalde hardware ;)

peter79

Legacy Member
das pure commerce. intel en amd hebben alletwee een FSB van 200mhz

Davion

Legacy Member
peter79 zei:
das pure commerce. intel en amd hebben alletwee een FSB van 200mhz

Effectieve FSB ja, maar zoals geweten is deze bij de:

AXP: Double Pumped: x2
A64: Quadruple (x4)en zelfs x5
PIV: Quadro (x4)
..

Gothrek

Legacy Member
@ aseel en davion en dei inflator
davion maakt de FAQ
waarom noemt elke hardware site het dan HTT, de halve aardbol is dus mis ofzow
en waarom is het dan een grote overclock truc om je HT ipv 800 op 600 zetten en dan je HTT verder overclocken
en het is gewoon omdat ik hier ook maar zit om bij te leren en ik wil nu wel is weten wat het juiste is

Gothrek

Legacy Member
hum moest davion dan gelijk hebben vind ik het toch maar raar dat iedereen op elke hardware site HTT gebruikt maar ik zal het eens doen

metaphore

Legacy Member
lol tis hier gezellig :p
mja tis wel raar da elke andere site HTT gebruikt :)
naar mijn gedacht zit Davion toch wel fout...
maar ja wa wete kik ervan hé

Davion

Legacy Member
Dat stukje van HT en HTT heeft Zwan zelf opgezocht volgens mij... Ik heb BIJLANGE niet heel die Faq gemaakt, ik heb em gewoon samengevoegd...

en dan nog: ik ben hier echt om ulle verkeerde informatie te geven... :ironic:

sLop

Legacy Member
Tis eigenlijk wel redelijk kinderachtig & zielig dat ge het nu hier moet komen uitvechten ...

Davion

Legacy Member
sLop zei:
Tis eigenlijk wel redelijk kinderachtig & zielig dat ge het nu hier moet komen uitvechten ...
Als ge het dan toch kinderachtig en zielig vind houd dan u kop zelf ook toe hé.. want nu zijde zelf kinderachtig bezig...

Gothrek

Legacy Member
ik wil da hier ni uitvechten ik wil nu gewoon weten wat het is
en nu bennek ene keer akkoord met davion :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan