Archief - athlon 3000 333 of 400 FSB

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gms

Legacy Member
Ok ik snap hier effe iets niet he

Ik ben van plan om via ebay een athlon xp 3000 of 3200 te kopen (is bijna even snel als athlon 64 en moet ik mb niet upgraden)
Maar nu is mijn vraag of er een verschil is tussen de 400 fsb en 333 fsb?
Of welke is nu juist want ik ben beide al tegengekomen

Iemand trouwens nog een idee waar ik zo'n cpu in de winkel kan kopen want hier in de buurt zijn ze niet meer verkrijgbaar.


thnks

Sander H

Legacy Member
die bestaan idd allebei
de 333 MHz gaat iets hoger geclockt zijn, ma bij de 400 MHz hebt ge dan weer voordeel da hem rapper gegevens doorstuurt naar de andere onderdelen van de pc (mobo, ram, ...)

indien ge wilt OC'en en traag ram hebt, zou ik voor de 333 MHz gaan, als ge ne nForce² hebt, en ge hebt ram voor 333 MHz zou ik ook voor die gaan
eigenlijk in alle andere gevallen zou ik voor de 400 MHz gaan

*edit* die worden normaal nie meer verkocht, tis nu ofwel de A64 ofwel de sempron
als ge wilt OC'en en ne redelijk goede koeling hebt, kunt ge ook voor de Mobile AXP gaan (2600+, € 110) ofwel voor de sempron 2800 (€ 110)
ma laat u nie misleiden door de ratings, die mobile is minstens even rap en is meestal een heel gede OC'er, de sempron heeft wa mindere prestaties als dat de AXP vroeg had (budget-cpu)
prijzen komen van Tones

Exit

Legacy Member
atlons zijn overal slecht leverbaar en nu zeker omdat ze stoppen met die te fabriceren!
kan uw mobo wel die cpu aan?
welke cpu hebt ge nu? (of het de moeite is te upgraden)

gms

Legacy Member
Ah zo, ze bestaan allebei, ik dacht da alleen de 3200 op 400 fsb draaide

Ik heb een asus a7n8x-x moederbord (nforce2) met één sim 512Mb ddr400
maar er zit maar een athlon xp 2400 op, dat moederbord zou tot 3200 aankunnen, maar de 3200 is blijkbaar helemaal moelijk verkrijgbaar.

Ik denk dat een 3000 toch wel redelijke snelheidswinst moet teweeg brengen tegenover 2400

voor sempron ben ik zo nie, is eigenlijk toch maar een duron in een ande jasje he, die gaat nie veel sneller zijn dan mijn 2400 vrees ik
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan