Archief - Asus v9950 (Nvidia fx5900ultra256mb) OC Trouble

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Helld0g-

Legacy Member
ik speel dus een spel wwIIol en test daar mn frames uit

enkele vaststellingen:

Standaard driver: 60-70fps gewoon op een landschap

ik installeer Coolbits en change een paar Mhz -> fps daalt naar 10fps

na reinstallatie origine driver: terug normale fps

zelfde gebeurt met powerstrip -> 10fps average

:confused:, heb met SiSoft Sandra tests gedaan op cpu/geheugen etc en dat lijkt allemaal normaal (hetzelfde of betere prestaties)

herstarten biedt ook geen oplossing


is er ergens een kleinere test (unlike 3dmark) ene die ik evt kan laten opstaan terwijl ik overclock met alt-tab en gewoon mn fps kan zien???

Driver: NVIDIA Display Driver for Windows 2000/XP version 62.11, 07/09/2004

werk atm met dees omdat het de laatste officiele van Asus is en er in de latere niks meer voor mijn kaart bijkomt.....

moet nu ff weg maar zal es moeten zien of het de moeite is om Coolbits2 te installeren??

major_fool

Legacy Member
da is wel iets raar, maar uw drivers komen percies ook uit WOII. tis ni omda asus er geen nief nimeer geven dat er dan ook geen meer zijn he. ik heb nen msi, maar gebruik de officiele drivers en gij moet da mss ook eens doen.
ge vindt ze op www.nvidia.com en ik peis dat recenste drivers de 66.93 zijn.

maar wat verderd ge eigelijk, want ge kunt daar bij "overclocking" 2d en 3d clock pakken en ik raad u toch aan om van de core clock van 2d af te blijven want da verwarmt uw graka toch alleen maar. verhoog je core bij 3d he en dan ook je memory. doe mss eens "detect optimal frequenties" en dan kan je normaal nog mer oc'en.
ikzelf heb ne 5900xt en haaldoor de oc'en met 3dmark03 54** wat gij standaart al moet halen.

-Helld0g-

Legacy Member
ik had ervoor de laatste nvid drivers maar had er nooit aan gedacht dat het coolbits overclock kon zijn die mijn prestaties verminderde, vandaar dat ik dan de asus installeerde en die goe waren, ook heeft asus enkele apps die daarbij werken eh

maar kzal es opnieuw beginnen metde nvid's, ik vermeerdere met 20mhz ofzo, maar ik weet dat mijn kaart 503mhz core en 1.02 ghz aan kan

-Helld0g-

Legacy Member
major_fool zei:
maar wat verderd ge eigelijk, want ge kunt daar bij "overclocking" 2d en 3d clock pakken en ik raad u toch aan om van de core clock van 2d af te blijven want da verwarmt uw graka toch alleen maar. verhoog je core bij 3d he en dan ook je memory. doe mss eens "detect optimal frequenties" en dan kan je normaal nog mer oc'en.
ikzelf heb ne 5900xt en haaldoor de oc'en met 3dmark03 54** wat gij standaart al moet halen.
mijn kaart heeft geen apparte core voor 2D
(zoek maar ff op in reviews)

vinteg

Legacy Member
verzet uwe core nog is een paar MHz hoger(20 meer ofzow) en zie is wa effect da da geeft, het kan evengoed zijn da thermal throtling ingaat, speel is een game in een kader tesamen met graka monitor van rivatuner op

-Helld0g-

Legacy Member
vinteg zei:
verzet uwe core nog is een paar MHz hoger(20 meer ofzow) en zie is wa effect da da geeft, het kan evengoed zijn da thermal throtling ingaat, speel is een game in een kader tesamen met graka monitor van rivatuner op

okay zal morgen nog es zien

waarom zegt hij dan dat de vertragingsdrempel kern aan 140° C ligt??

nu zonder belasting (2d): 50° C GPU KERN, Omgeving: 35° C

vinteg

Legacy Member
lol, die verlagingsdrempel klopt imho niet, op 140° is die kaart een hoopje smeulend plastic. en trouwens die throthling zit hem normaal ook in de bios. dus probeer eens een biosflash te doen naar een ander merk(leadtek of xfx, chek desnoods guru3d is en stuur ne PM naar jimmor, dien weet der alles af) normaal ligt die throtle drempel rond de 90-100° max

major_fool

Legacy Member
da is wel zeet bizar zene, zou niet weten waaraan da zou kunnen liggen, mja good luck he :unsure:

-Helld0g-

Legacy Member
ok zal hem is contacteren

hoe hoger ik clock (nog niet nabij maximum volgens de tests) hoe lager mn fps

met gpu temp 55 (die krijg ik ni lager)

vinteg

Legacy Member
biops flash doen en dan lukt da wel
beste biosen van jimmor zijn die van creative's 3D blaster etc. ge kunt hem altijd vragen om eens een bios te modden voor u, die doet dat normaal met plezier;)

-Helld0g-

Legacy Member
Dei Infitiator zei:
dit heeft te maken met de geinstalleerde drivers.....
probeer eens 61.77/61.36/61.34 gewoon een 61.XX reeks.
En installeer eens coolbits 2.0
normaal geen problemen geven

nee dat werkt dus ook niet, zal eens zien voor die bios maar die moet dus custom made zen ofwa?

-Helld0g-

Legacy Member
Jimmor is dat diene van Guru3D of zit die hier ook? (member list is disabled atm op TN.Games forum :(

-Helld0g-

Legacy Member
met de originele drivers (44.03?) kan ik perfect overclocken en haal ik dan 16250 punten ofzo

waar ligt het probleem nu lol???
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan