Archief - Asus Radeon EAH6870 crossfire

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cloclo100

Legacy Member
Beste forumleden,

Ik had al een pc met een Asus EAH6870 (ASUS EAH6870/2DI2S/1GD5: specificaties, reviews, aanbiedingen en meer | Hardware.Info Nederland) en wil nu eens experimenteren met het crossfire gebeuren. Ik heb dezelfde kaart besteld en vraag me nu af, als leek in dit gebeuren, wat ik nu juist moet doen om de juiste opstelling/instelling te garanderen in mijn systeem.

Ik moet waarschijnlijk een brug maken tussen de 2 kaarten, maar hoe moet ik deze instellen en op welke van de 2 moet ik mijn DVI kabel naar mijn monitor inpluggen? Allemaal praktische vragen waar ik voorlopig niet het antwoord op weet :(

Kan iemand mij helpen, of weet iemand een praktische handleiding op het web?

Dank u vriendelijk alvast!

Groetjes

Christophe

Céderieck

Legacy Member
dat maakt nie echt uit op welke Vga je dat doet ik heb vroeger 2 hd 4870 in crossfire ge had en je moet gewoon een bridge tussen de 2 vga's zetten en ati gaat je dan een melding geven in Catalyst Control Center van ati dat er 2 gpu's zijn en deze werken automatisch in crossfire (moet je wel aan zetten maar dat word wel duidelijk als je dat ziet)

cloclo100

Legacy Member
Dat klinkt allemaal valabel, hopen op een goede afloop en hopen dat mijn voeding (OCZ Voeding ModXStream Pro 700W) dit kan trekken... :)

Musk

Legacy Member
Die trekt dat zonder problemen, moet je je geen zorgen over maken. :)

cloclo100

Legacy Member
Ik mis precies wel een extra kabel bij mijn voeding, dammit!

krisse5844

Legacy Member
cloclo100 zei:
Ik mis precies wel een extra kabel bij mijn voeding, dammit!

Heb je geen molex naar PCI-E omvormstukjes dan ?
Je hebt waarschijnlijk 2 x een PCI-E 6 pins + PCI-E 6 pins nodig .

Brugje leggen voor crossfire idd , dan heropstarten. De twede kaart zal herkend worden en in crossfire gezet worden . Zoniet gewoon de drivers eens her-over-installeren ... De kabel voor het scherm steek ik meestal in bovenste kaart van de twee , maar speel geen rol denk ik ...

Succes !!!

cloclo100

Legacy Member
Idd, helaas niet gezien.. Zal ook wel niet zoveel kosten maar toch!

cloclo100

Legacy Member
Waar moet ik wat aanpassen in het control center, ik vind het precies niet...
Ik vind wel dat de 2 kaarten samen een hels geluid maken, ik vraag me af of dit normaal is, het systeem vind de kaarten probleemloos maar het lijkt of de fans vrij hard draaien...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan