Archief - asus HD 6950

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EpilEpic

Legacy Member
hoj,

vandaag kwam de graka voor mijn nieuwe pc binnen (eerste x dat ik em zelf ineen steek). Ik heb hem op mijn mobo geplaatst maar nu duiken er weer enkele vragen op...:

- hij zit ondersteboven, m.a.w. de fan zit naar onder gericht kan dit wel de bedoeling zijn? want zo zal er sneller stof vallen op een opening waar er een of andere chip zit.
- er zijn twee (6 pin) aansluitingen voorzien voor de voeding, en de gebruiksaanwijzing is hier wat onduidelijk over, maar ik moet toch maar een van die aansluitingen verbinden met mijn voeding hé?

ik plaats binnen een paar minuten ook een link naar wat foto's zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel ^

alvast bedankt!

mdgf

Legacy Member
-Ja (dat gaf mij jaren gelden ook zo'n "huh" moment de eerste keer dat ik een pc van binnen zag :p)
-Je moet ze alletwee verbinden hé, die tweede is niet voor de versiering, met maar 1 6-pin zou een 6950 op papier nogal moeilijk toekomen qua vermogen.

EpilEpic

Legacy Member
ah dus het klopt da die ondersteboven zit, owkéééj :D
en toch allebij verbinden oké dan moet ik even op zoek naar de juiste kabel van mijn voeding want ik heb er maar 1 die er op past...

ik dacht da die tweede mss was voor wanneer je twee graka's plaatste fzo

mdgf

Legacy Member
Zit er soms ook geen 8pins aansluiting op je voeding waar je de laatste 2 pins van kan afbreken (6+2 pins pci-e aansluiting)?

Edit: Als je de Seasonic S12II 620 bronze hebt die je zei te gaan kopen in een vorig topic dan heb je normaal 1x6pin en 1x6+2pin.

EpilEpic

Legacy Member
jup, je hebt gelijk, ik ben hem net tegengekomen se :D hopsa, die zit er ook weer in!

jij kent er blijkbaar wel veel van, heb nog wat vraagjes zal die meteen stellen:

heb op een afbeelding van het mobo ffe aangeduid

- ik heb van het front panel van mijn kast een aantal connectors waarvan er eentje deze is: AC'97 die hangt samen met de HD audio, ik heb die HD audio in uitgang Jaud1 gestoken maar die AC'97 nergens past nergens in, is dit dan wel juist?

- moet ik iets aansluiten op de plek waar ik het vraagteken heb gezet?

- als ge tijd hebt (en zin) wilt ge dan is zien of ik iets ben vergeten, want ben er heel onzeker over :D ni dat het echt dringend is want voor ik hem opzet laat ik het zowizo nog controleren door ne meer ervaren vriend...

Metteh

Legacy Member
Je moet alleen die HD audio insteken, die AC97 gewoon lost laten hangen. Dus altijd 1 van beide.

Hetgeen waar je vraagteken hebt gezet moet je ook zeker insteken da's stroom van uwe CPU, als je die niet insteekt gaat uw pc niet aangaan. ;)

EpilEpic

Legacy Member
murder inc zei:
Je moet alleen die HD audio insteken, die AC97 gewoon lost laten hangen. Dus altijd 1 van beide.

Hetgeen waar je vraagteken hebt gezet moet je ook zeker insteken da's stroom van uwe CPU, als je die niet insteekt gaat uw pc niet aangaan. ;)

ah spr bedankt,
ik moet daar toch gewoon dien 8 pin insteken he want ze hebben zo'n afneembaar plastiekje op die aansluiting gehangen

EpilEpic

Legacy Member
Tweek zei:

okéj, das ook weeral gebeurd. merci he manne! als ge nog iets ziet da ik zou zijn vergeten ofzo, laat het dan maar weten, repkes all the way btw^

de enige kabels die ik nu nog over heb van de voeding zijn van dit kaliber (maar dan de vrouwtjes) maar das dan gewoon voor wanneer ik nog HDD's fzo bijsteek...
de enige waar ik nog niets mee heb gedaan is een 2x 4 pin zoals deze

Exit

Legacy Member
+ moet je in de bios zien om de audio dan op hd audio te zetten, niet op 'ac97

bij het mobo zit een handleiding hoe je alles moet aansluiten normaal gezien ...


die 1ste foto zij gewoon extra's voor hdd en cdrom drives

die 2de is de stekker die op cpu power moet, waar je dus dat vraagteken had gezet.
sommige mobo's hebben een 8 pin stekker (2x4), meeste slecht een 4pin

EpilEpic

Legacy Member
Exit zei:
+ moet je in de bios zien om de audio dan op hd audio te zetten, niet op 'ac97

bij het mobo zit een handleiding hoe je alles moet aansluiten normaal gezien ...


die 2de is de stekker die op cpu power moet, waar je dus dat vraagteken had gezet.
sommige mobo's hebben een 8 pin stekker (2x4), meeste slecht een 4pin

ja de handleiding van het mobo vind ik echt onduidelijk (toch voor een beginner zoals ik, voor meer ervaren builders zal dat zichzelf allemaal wat uitwijzen...)

ah dan heb ik wss de foute in de cpu gestoken, want ik heb ook gewoon een 8pin (zoals die foto vanTweek) als geheel, dus niet 2x 4 pin...of komt dat op hetzelfde neer?
zo niet, wat moet ik dan met die 8 pin doen?

Pedroo

Legacy Member
Die 8-pin als geheel is voor servers bv. Sommigen hebben 2 sockets voor processoren te plaatsen. Met die voeding is dit dus mogelijk. Kan ook dienen voor extra stabiliteit bij ne server me ene processor.

Maw heb je die niet nodig ;)

mdgf

Legacy Member
Gewoon 1 van die 2 8pins insteken, 4pins is ook genoeg, maar als er 8 inkunnen kan het geen kwaad om ze in te steken lijkt me.

EpilEpic

Legacy Member
Pedroo zei:
Die 8-pin als geheel is voor servers bv. Sommigen hebben 2 sockets voor processoren te plaatsen. Met die voeding is dit dus mogelijk. Kan ook dienen voor extra stabiliteit bij ne server me ene processor.

Maw heb je die niet nodig ;)

mdgf zei:
Gewoon 1 van die 2 8pins insteken, 4pins is ook genoeg, maar als er 8 inkunnen kan het geen kwaad om ze in te steken lijkt me.

oké top, bij deze steekt alles er dus in nu...
moesten jullie toch nog iets zien dat niet klopt, mag je mij altijd contacteren.
alvast heel erg bedankt voor alle snelle hulp!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan