Archief - ASUS G73jw performance probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

faolan

Legacy Member
Goeiendag,

Ik heb een ASUS G73jw laptop die sinds reeds last heeft van framedrops tijdens het gamen, maar ook sinds vandaag randomly begint vast te hangen en trager te worden, ook maakt de koeling een irritant piepgeluid en raken de CPU en het moederbord veel te hoge temperaturen, zoals ook in de specs staat, alle drivers zijn up to date en voor zover ik weet is er nooit iets mee gebeurt dat iets beschadigd zou kunnen hebben (niet gevallen etc...)

specs:
Operating System
MS Windows 7 Home Premium 64-bit
CPU
Intel Core i7 740QM @ 1.73GHz 68 °C <--- is nu nog redelijk laag omdat het op battery saving staat , zit rond de 82°C als ie op performance staat
Clarksfield 45nm Technology
RAM
8,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 664MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK Computer Inc. G73Jw (Socket 989) 68 °C
Graphics
HSD173PUW1 (1920x1080@60Hz)
NVIDIA GeForce GTX 460M
Hard Drives
Analyzing...
Optical Drives
CBWPS UJ0HUBG SCSI CdRom Device
Slimtype BD E DS4E1S
Audio
Realtek High Definition Audio

enig idee hoe dit te fixen? alvast bedankt!

mvg, Faolan :p

Kandalftje

Legacy Member
Ik heb dezelfde en geen problemen mee.
Ik zou wel eens kijken voor alles proper te maken stof enzo kan het prob zijn voor die hoge temps.

faolan

Legacy Member
Kandalftje zei:
Ik heb dezelfde en geen problemen mee.
Ik zou wel eens kijken voor alles proper te maken stof enzo kan het prob zijn voor die hoge temps.

Kheb em al eens opengemaakt en uitgeblaze ma ik kan nie de volledige onderkant eraf halen want dan breek ik men garantiezegel (dat ik dus het liefst nog wil bewaren just in case da ik hem toch binnen moet brengen)

Kandalftje

Legacy Member
Hmm mss fan dat kapot is dan, ik zou toch eens naar de shop gaan dan vanwaar hij komt en zien wat ze daar zeggen.
Als je garantie hebt word hij gemaakt.

faolan

Legacy Member
Kandalftje zei:
Hmm mss fan dat kapot is dan, ik zou toch eens naar de shop gaan dan vanwaar hij komt en zien wat ze daar zeggen.
Als je garantie hebt word hij gemaakt.

kzou het binnenbrengen t liefst zo lang mogelijk vermijden, eerst ff zien of k t zelf nie kan fixen voordat ik m weggeef voor x aantal weken

Kandalftje

Legacy Member
Ja dat is waar, wel mss eens opzoeken op forums van asus zelf.

faolan

Legacy Member
Kandalftje zei:
Ja dat is waar, wel mss eens opzoeken op forums van asus zelf.

ben ik opt moment mee bezig, vind echt nie meteen iemand met een gelijkaardig probleem

Kandalftje

Legacy Member
Ja zijn meestal van die dingen dat niet snel voorkomt.
Heb je al eens een formatje gedaan ?

faolan

Legacy Member
Kandalftje zei:
Ja zijn meestal van die dingen dat niet snel voorkomt.
Heb je al eens een formatje gedaan ?

heb net wat zitte leze op een ander tech forum, blijkbaar is er een probleem met steam en de sound drivers (raar want int begin had ik geen last) en mss nog iet anders, kerel met t zelfde probleem had zen factory settings teruggezet, ga ik nu ff probere, klaat nog wa wete alst gedaan is
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan