Archief - Asrock K7S41 @ Superoc :O

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AsEeL

Legacy Member
De Asrock K7S41 mobo blijkt een goed overklokker te zijn.
Dat moederbordje is MiniATX en kost amper meer dan 35€ nieuwprijs!!
Features

DDR333
FSB333MHz
ATA133
8X AGP
Onboard Video
5.1Ch Audio
2 x PCI
2 x DDR slots (Single Channel)

Toeval wil dat ik dit lowbudget bordje ook heb gekocht.
Ik heb zelf nog niet de tijd of geschikte koeling gehad om is deftig te overklokken. Hier haalt hij alvast:

FSB 200 * 2 = 400MHz
Met een 2500+ baron geeft dit 11 * 200 @ 1.65V (standaard) = 3200+
Dit stabiel!
Ik had deze resultaten al eens online gegooid hier, maar zet ze er nog is bij als vergelijking.
http://users.pandora.be/AsEeL/naamloos.GIF
De AMD 3200+ is de 2500+ op het Asrock mobo overklokt

Nu zag ik hier vandaag dat iemand op dit zelfde lowbudget bordje met een AMD2500+ mobile maar liefst 2650Mhz haalt. Terwijl we hier spreken over een low budget bordje...

Aanpasbare biossettings die ik nu heb gevonden.

DDR Frequentie
FSB Frequentie
Vcore
DDR Voltage

De andere settings heb ik nog niet kunnen bekijken.
Ik plan dit bordje na de exames is ferm te testen!!
Het verbaast mij dat je met zo een bordje (dat volgens vele maar een slecht presterend merk is) zoveel biedt voor zo weinig geld.
I'll keep you tuned!!


***UPDATE***
Ik ben juist even verder gegaan in overklokken.
Heb alle benches achter de rug en blijft stabiel

11 * 210 = 2310Mhz
Vcore 1.7V
Super PI 1M 52sec
Arimetec CPU : 9535
Multimedia CPU: 21659 --> meer als een P4 3.8Ghz :)
Geheugen bandbreedte van 1850 naar 2417
3D mark 01 : 12900 ipv 11400

kutteke

Legacy Member
nice :) en hebben die asrock mobo's op meerdere bordjes die feartures of is dit mss maar eenmalig op dat bordje? want het blijft wel budget, ik heb me ooit wel eens laten vertellen dat dit asus moederbordjes met minder features waren mss bewijst dit meer:)

apa

Legacy Member
Asrock is de merknaam waaronder ASUS op de low-cost markt verkoopt. Het zijn zeker geen ASUS-borden die rebadged werden ofzo: het zijn wel degelijk aparte PCB-designs.

Niemand beweert dat Asrock slecht is ofzo hoor, alleen dat je er niet zo veel van mag verwachten als van high-end borden zoals de A7N8X...

Dat die goed oc'en is mooi meegenomen, maar op gelijke kloksnelheid haalt dat Asrock bord het toch niet van een even hooggeklokte A7N8X hoor. Nuja: voor wat hoort wat natuurlijk en voor de extra performance van een A7N8X betaal je wel heel wat meer dan voor een Asrock.

kutteke

Legacy Member
apa zei:
Asrock is de merknaam waaronder ASUS op de low-cost markt verkoopt. Het zijn zeker geen ASUS-borden die rebadged werden ofzo: het zijn wel degelijk aparte PCB-designs.

Niemand beweert dat Asrock slecht is ofzo hoor, alleen dat je er niet zo veel van mag verwachten als van high-end borden zoals de A7N8X...

Dat die goed oc'en is mooi meegenomen, maar op gelijke kloksnelheid haalt dat Asrock bord het toch niet van een even hooggeklokte A7N8X hoor. Nuja: voor wat hoort wat natuurlijk en voor de extra performance van een A7N8X betaal je wel heel wat meer dan voor een Asrock.
thx vo info :) dacht da et wel rebadged borde waren :)

Cranox

Legacy Member
Heb ook ooit es gespeeld met zo een asrock en een xp1700+ ( DUTC3 ofzo dacht ik ) , ik haalde dacht ik 12 x 184 = 2200 mhz.
De fsb wilde niet meer mee , ook de multi ging niet hoger dan 12
Maar al bij al was dit ook een mooie oc ;)

daFour

Legacy Member
gvd en ik koop dan ne nf7-s terwijl et ook ging met die asrock !!! grmbl

Ironpole

Legacy Member
Ik ga mijn 2500+ ook eens testen op een A7N8X Deluxe, wel later.

Want hij is anderhalf jaar oud, zelf betaald, nog garantie op dacht ik en boxed cooling.

Dus :p, ik hoop op ook 3200+ ratings, of zelfs hoger :crazy:

AsEeL

Legacy Member
Heb juist ontdekt da ge manueel op mobo ook multiplier kunt kiezen :D
Heb wa liggen testen 11.5 * 200 doet ie perfect = 2300Mhz
Dan ging ik naar 11.5 * 205 = 2357Mhz hij dee alles goed tot hij plots rebootte :(
Vcore stond op 1.75V en memory op Cas2.5...
Miss moet ik voltage van mem wa hoger zetten?
hints?

kutteke

Legacy Member
mss wa meer vcore? , kunde nb voltage ni aanpassen?
anders idd is probere vdimm omoog

AsEeL

Legacy Member
kutteke zei:
mss wa meer vcore? , kunde nb voltage ni aanpassen?
anders idd is probere vdimm omoog
Vcore staat op max 1.75V
Zal proberen mijn ram voltage wa op te duwen.
Als da gaat tenminste :)

StaRflaM

Legacy Member
zet Vmem eens hoger.

kheb ook al eens zin gehad mijn 1.8 te ocen maar de tijd niet gevonden :)

svs maybe na het studeren...

/edit ow just derna gepost, kwas nog aant lezen :p

AsEeL

Legacy Member
Mijn RAM is 400Mhz dus een FSB van minstens 200 is een must... klopt?
CPU kan dus ipv 11 * 166 --> 11 * 200 aan zonder enige andere aanpassing
CPU kan ook 11.5 * 200 aan = 2300Mhz met vcore van 1.7V
Maar dan als ik 12 * 200 doe dan wil het niet meer...
Spijtig :(

Mag ik er dan 100% van uit gaan dat ik enkel nu kan trachten op de mem te overklokken....

Dus 11.5 * 2xx

MangleR

Legacy Member
kutteke zei:
ge kunt vcore uppen door bridges te connecten ook e (op cpu)
w8 ffe link zoeken http://www.hardewaren.be/fora/phpbb2/viewtopic.php?t=16
elemaal vanonder erges

alle l6 bruggen waren 1.85vcore geloofk :) hebbet ook gedaan op men k7s5a met mn barton morgan van 1.8vcore => 1.95

nice ik heb ook een K7S5A maar hoe moet ik dit nu doen, kan ik de vcore in bios aanpassen, via ne biosflash ? of toch niet.
en kan ik meer uit dit bordje krijgen dan nu
amd 2200+ tot (13.5 * 156 =) 2106mhz

Fear

Legacy Member
idd, ik ben trouwens die persoon waar aseel over bedoeld :D

die pc zit in men koffer trouwens, dus voorlopig niet te veel zin om een screen te gaan tonen.

natuurlijk wel het voordeel van een mobile.

Als ik wil in de zomer laat ik em maar draaien aan 500mhz, kwestie van warmte reductie :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan