Sacristar
Legacy Member
Daar de pc van ons ma al ff problemen heeft (enorm trage disk acces, files die niet accesible zijn, geen keyboard gedetecteerd bij bootup en borked bios) was het eens tijd om het abit kg7 bordje te vervangen waarmee ze het tot nu toe moest stellen.
Dus... heb ik zo'n asrock bordje gekocht.
Ik weet dat dat wellicht niet alle problemen gaat oplossen maar 't is toch al dat.
Maar, nu werkt dat pokkeding niet. het detecteert de hdd niet bij bootup (primary master - nothing detected)
en daarna hangt het systeem gewoon bij het detecteren van de primary slave(detecting primary slave - press F4 to skipp)
die press F4 to skip, daar blijft ie gewoon staan, hij freezed niet of zo eh, hij reageert gewoon op niets meer.
op F4 duwen helpt geen zier.
ook de opties om nog voor de post in de bios te geraken werken niet:
press F2 to enter bios or press F11 to enter setup (of zo iet, 'k ken het niet exact van buiten) herkennen dat ik de corresponderende toets induw maar reageren er verder niet op.
ik heb de jumpers nagekeken en die behoren correct te zijn. Ik heb de bios al eens gereset maar dat haalde ook niets uit.
ik heb hier nog een identiek bordje liggen maar voor ik die verwissel zou ik graag eens van jullie wat ideetjes horen ivm wat ik nog al kan proberen om die nest aan de praat te krijgen.
Dus... heb ik zo'n asrock bordje gekocht.
Ik weet dat dat wellicht niet alle problemen gaat oplossen maar 't is toch al dat.
Maar, nu werkt dat pokkeding niet. het detecteert de hdd niet bij bootup (primary master - nothing detected)
en daarna hangt het systeem gewoon bij het detecteren van de primary slave(detecting primary slave - press F4 to skipp)
die press F4 to skip, daar blijft ie gewoon staan, hij freezed niet of zo eh, hij reageert gewoon op niets meer.
op F4 duwen helpt geen zier.
ook de opties om nog voor de post in de bios te geraken werken niet:
press F2 to enter bios or press F11 to enter setup (of zo iet, 'k ken het niet exact van buiten) herkennen dat ik de corresponderende toets induw maar reageren er verder niet op.
ik heb de jumpers nagekeken en die behoren correct te zijn. Ik heb de bios al eens gereset maar dat haalde ook niets uit.
ik heb hier nog een identiek bordje liggen maar voor ik die verwissel zou ik graag eens van jullie wat ideetjes horen ivm wat ik nog al kan proberen om die nest aan de praat te krijgen.

) kan verwachten