Lamsednav
Legacy Member
Hoi,
De installatie van mijn nieuwe PC verloopt momenteel niet zonder problemen.
De specificaties vind je in mijn signature.
Ondervind wellicht problemen met mijn 3D-kaart die equipped is met een Scythe Setsugen II cooler (dus niet de Accelero Xtreme Plus II die in m'n signature staat)
Hieronder even kort m'n probleemomschrijving.
Ondervond hetzelfde probleem ook bij m'n vorig systeem (Asus P5N-E SLi, Intel Core 2 Duo E6600, 4GB DDR2) equipped met de Asus EAH6950 DCii 1GB. (toen nog met stock cooler)
Soms bij het opstarten krijg ik artifacts doorheen het hele scherm, zij het in brede lijnen doorheen het hele scherm. Dan loopt hij vast. Meestal na een harde reset geeft hij geen problemen meer en doet hij alles wat ik 'm vraag. (Furmark, games, gewoon computergebruik)
De temperaturen van m'n hele systeem zijn doorgaans normaal.
CPU (overclocked @ 4,5Ghz) @ 35° C idle, 55-60° C load.
GPU (stockspeeds) @ 37° C idle, 75° C load.
Windows 7 64-Bit installed. Verder geen andere rare problemen ondervonden tijdens de installatie van mijn computer.
Vermits ik al een andere cooler heb geïnstalleerd zal de garantie op mijn GPU verlopen zijn. Iemand die een oplossing heeft op mijn probleem of soortgelijk iets heeft voorgehad?
Met vriendelijke groeten,
Tom.
De installatie van mijn nieuwe PC verloopt momenteel niet zonder problemen.
De specificaties vind je in mijn signature.
Ondervind wellicht problemen met mijn 3D-kaart die equipped is met een Scythe Setsugen II cooler (dus niet de Accelero Xtreme Plus II die in m'n signature staat)
Hieronder even kort m'n probleemomschrijving.
Ondervond hetzelfde probleem ook bij m'n vorig systeem (Asus P5N-E SLi, Intel Core 2 Duo E6600, 4GB DDR2) equipped met de Asus EAH6950 DCii 1GB. (toen nog met stock cooler)
Soms bij het opstarten krijg ik artifacts doorheen het hele scherm, zij het in brede lijnen doorheen het hele scherm. Dan loopt hij vast. Meestal na een harde reset geeft hij geen problemen meer en doet hij alles wat ik 'm vraag. (Furmark, games, gewoon computergebruik)
De temperaturen van m'n hele systeem zijn doorgaans normaal.
CPU (overclocked @ 4,5Ghz) @ 35° C idle, 55-60° C load.
GPU (stockspeeds) @ 37° C idle, 75° C load.
Windows 7 64-Bit installed. Verder geen andere rare problemen ondervonden tijdens de installatie van mijn computer.
Vermits ik al een andere cooler heb geïnstalleerd zal de garantie op mijn GPU verlopen zijn. Iemand die een oplossing heeft op mijn probleem of soortgelijk iets heeft voorgehad?
Met vriendelijke groeten,
Tom.

.