Archief - Aqyamark probleem!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jürgennoppe

Legacy Member
metreox zei:
Nee, 66.93 zijn zeer stabiele drivers vraag het maar aan iedereen die hier een 6800 heeft. De 66.81 zijn ook zeer goed. Ze zijn beiden WHQL.

Edit:

Je zegt dat je een 400W voeding hebt, welk merk??

Ik weet niet welk merk,de kast is zo'n tybotech extreme gamer kast met zo'n lichtgevende fan en plexiglas. Kan ik weten welk merk de voeding heeft en hoe?

Jürgennoppe

Legacy Member
Ik heb eens in de bios gekeken en heb dus amd 3500+ die draait aan 2244 mHz en front side bus is denk ik 204/.../... of zoeits,is dit normaal,zo laag?

Jürgennoppe

Legacy Member
Heb net eens belarc advisor gedraaid en dit is het resultaat,zien jullie iets vreemds?

Computer Name: Pc-noppe (in WORKGROUP)
Profile Date: zaterdag 13 november 2004 18:45:12
Advisor Version: 6.1f
Windows Logon: Noppe


Click here for Belarc's PC Management products, for large and small companies.

Operating System System Model
Windows XP Professional Service Pack 2 (build 2600) www.cucomp.be 057/48.66.06
Processor a Main Circuit Board b
2,25 gigahertz AMD Athlon 64
128 kilobyte primary memory cache
512 kilobyte secondary memory cache Board: http://www.abit.com.tw/ AV8 (VIA K8T800P-8237) 1.x
Bus Clock: 204 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 06/16/2004
Drives Memory Modules c,d
80,02 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity
68,95 Gigabytes Hard Drive Free Space

ATAPI DVD DD 2X16X4X16 [CD-ROM drive]
TSSTcorp DVD-ROM TS-H352A [CD-ROM drive]
Diskettestation

ST380013 AS SCSI Disk Device (80,02 GB) -- drive 0 1024 Megabytes Installed Memory

Slot 'A0' has 512 MB
Slot 'A1' has 512 MB
Slot 'A2' is Empty
Slot 'A3' is Empty
Local Drive Volumes

c: (on drive 0) 36,70 GB 25,72 GB free
d: (on drive 0) 43,32 GB 43,23 GB free

Network Drives
None detected
Users Printers
local user accounts last logon
Noppe 13/11/2004 18:37:42 (admin)
local system accounts
Administrator never (admin)
Gast never
HelpAssistant never
SUPPORT_388945a0 never


Marks a disabled account; Marks a locked account None detected
Controllers Display
Standaarddiskettestationcontroller
Primair IDE-kanaal [Controller]
Secundair IDE-kanaal [Controller]
VIA Bus Master IDE Controller NVIDIA GeForce 6800 GT [Display adapter]
TVM 14,9 [Monitor] (14,9"vis, juli 2001)
Bus Adapters Multimedia
VIA SATA RAID Controller
VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
VIA USB Enhanced host-controller Realtek AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller
Communications Other Devices
1394-netwerkkaart
D-Link AirPlus G+ DWL-G520+ Wireless PCI Adapter
VIA Networking Velocity Family Giga-bit Ethernet Adapter
Network Card MAC Address: 00:0F:3D:59:34:49
Network IP Address: 10.0.1.102 / 24 VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller
Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord [Keyboard]
PS/2-compatibele muis [Mouse]
USB-hoofdhub
USB-hoofdhub
USB-hoofdhub
USB-hoofdhub
USB-hoofdhub
Virus Protection
No details available
Installed Microsoft Hotfixes
Internet Explorer
SP2 (SP2)
Windows XP
SP2
KB811113[SP] on 10/11/2004 (details...)
SP3
KB834707 on 10/11/2004 (details...)



Click here to see all available Microsoft security hotfixes for this computer.

Marks a HotFix that verifies correctly
Marks a HotFix that fails verification
(note that failing hotfixes need to be reinstalled)
Unmarked HotFixes lack the data to allow verification

Software Licenses

Belarc - Advisor 81eeb1e0
Microsoft - Internet Explorer 55679-640-2498946-23220 (Key: MQCMQ-24TWB-TJDF8-73M72-DXP76)
Microsoft - Office 2000 Professional 50588-707-9999992-02995
Microsoft - WebFldrs XP 12345-111-1111111-56796
Microsoft - Windows XP Professional 55679-640-2498946-23220 (Key: MQCMQ-24TWB-TJDF8-73M72-DXP76)

Software Versions
ABIT BlackBox Version 2.0.2.0 *
ABIT Computer Corp. - GuruClock Application Version 1, 0, 2, 629 *
ABIT Computer Corporation - uGuru Application Version 2, 0, 0, 4 *
ABIT FlashMenu Application Version 1, 3, 4, 0 *
ABIT OCGuru Application Version 2, 0, 2, 10 *
ABITEQ Application Version 2, 0, 3, 5 *
AcelogixSoftware - Ace Optimizer Utilities Version 2, 4, 1, 3096 *
Ahead Software AG - Cover Designer Version 2, 3, 0, 4 *
Ahead Software AG - InfoTool Application Version 2, 0, 7, 0 *
Ahead Software AG - Nero BackItUp Version 1, 2, 0, 2 *
Ahead Software AG - Nero Burning ROM Version 6, 3, 0, 3 *
Ahead Software AG - Nero CD - DVD Speed Version 2, 0, 11, 4 *
Ahead Software AG - Nero DriveSpeed Version 2, 0, 0, 1 *
Ahead Software AG - Nero ImageDrive Version 2, 23, 0, 0 *
Ahead Software AG - Nero SoundTrax Version 1, 0, 0, 18 *
Ahead Software AG - Nero StartSmart Version 1, 0, 1, 3 *
Ahead Software AG - Nero Wave Editor DLL Version 2, 0, 0, 22 *
Ahead Software Gmbh NeroCheck Version 1, 0, 0, 2 *
Alexander Roshal - WinRAR archiver Version 3.41.0.0 *
Banner Blue Software Incorporated - Microsoft Organigram Version 2,0,0,0619 *
Belarc, Inc. - BelManage Client Version 6.1f *
Cinematronics - 3D Pinball Version 5.1.2600.2180 *
Communicatiesysteem Microsoft(R) MSN (R) Version 6.10.0016.1624 *
D-Link - D-Link AirPlus G+ Wireless Adapter Utility Version 2, 02, 0, 0 *
DVD Shrink Version 3.1.7.6 *
Executive Software International, Inc. - Diskeeper (TM) Disk Defragmenter Version 9.0.504.0 *
Futuremark Corporation - 3DMark05 Version 1.1.0.0 *
Inno Setup Version 51.15.0.0 *
InterVideo Inc. - WinDVD Application Version 5.0 *
IO Interactive - Hitman: Contracts Version 1, 0, 0, 174 *
Java Web Start *
javaw.exe *
JerMar Software Corp. - Tweaki...for Power Users Version 4.03.0003 *
Massive Development GmbH - AquaMark Version 3.00 * Microsoft (r) Windows Script Host Version 5.6.0.8820 *
Microsoft Clipgalerie Version 5.1.00.1221 *
Microsoft Corporation - Internet Explorer Version 6.00.2900.2180 *
Microsoft Corporation - Messenger Version 4.7.3000 *
Microsoft Corporation - MSN Messenger Version 6.2 *
Microsoft Corporation - Windows Installer - Unicode Version 3.0.3790.2180 *
Microsoft Corporation - Windows Movie Maker Version 2.1.4026.0 *
Microsoft Corporation - Windows® NetMeeting® Version 3.01 *
Microsoft Corporation - Zone.com Version 1.2.626.1 *
Microsoft Data Access Components Version 3.525.1117.0 *
Microsoft Map Version 8.00.00.01621 *
Microsoft Office 2000 Version 9.0.2823 *
Microsoft Outlook Version 9.0.2416 *
Microsoft Photo Editor Version 3.01 *
Microsoft PowerPoint for Windows Version 9.0.2716 *
Microsoft Snapshot Viewer-toepassing Version 9.0.0.2402 *
Microsoft(R) Windows Media Player Version 10.00.00.3646 *
Microsoft® Access Version 9.0.2719 *
Microsoft® NetShow Version 3.01.0.2954 *
Microsoft® Query Version 9.00.2612 *
Microsoft® Schedule+ for Windows 95(TM) Version 7.5 *
NVIDIA Driver Helper Service, Version 66.93 Version 6.14.10.6693 *
Play Commandos 3 - Destination Berlin *
RealNetworks, Inc. - RealPlayer (32-bit) Version 0.1.0.3208 *
RealNetworks, Inc. - RealPlayer (32-bit) Version 6.0.12.1056 *
RealNetworks, Inc. - RealPlayer (32-bit) Version 7.0.0.2564 *
Realtek Semiconductor Corp. - RtlRack Application Version 1.9.0.0 *
Restore Default Settings *
SiSoftware Sandra 2004.SP2c Version 9.133.2004.10 *
SpeedBit - DAPUpdateWizard Application Version 1, 4, 1, 1 *
Speedbit Ltd. - Download Accelerator Plus Version 7, 3, 0, 0 *
SunJavaUpdateSched *
VIA RAID Tool Version 2, 4, 0, 0 *
WebUpdate Application Version 1, 0, 0, 0 *

--------------------------------------------------------------------------------

* Click to see where software is installed.
a. Megahertz measurement may be inaccurate if other programs were busy during last analysis.
b. Data may be transferred on the bus at one, two, or four times the Bus Clock rate.
c. Memory slot contents may not add up to Installed Memory if some memory is not recognized by Windows.
d. Memory slot contents is reported by the motherboard BIOS. Contact system vendor if slot contents are wrong.
e. This may be the manufacturer's factory installed product key rather than yours.

metaphore

Legacy Member
pc openschroeven en dan kunt ge normaal wel zien welk merk ge hebt :)

mmm als gij een case hebt vol fans die nog is ledjes hebben en neon lichten etc
dan kan het mss wel zijn da ge nie toe komt me u voeding... zeker nie als ge een voeding van een nie zo een goei merk hebt... probeer het merk te weten te komen!!!

metaphore

Legacy Member
kheb is op de tybotech site gekeken juist en ik zie daar voeding van 400w staan
maar kweet nu nie of da da die voeding is da ge hebt
daar sta bij da het merk ATX is maar van voedingen ken ik nix dus ik ga mij daar nie over uitspreken :)

Jürgennoppe

Legacy Member
metaphore zei:
kheb is op de tybotech site gekeken juist en ik zie daar voeding van 400w staan
maar kweet nu nie of da da die voeding is da ge hebt
daar sta bij da het merk ATX is maar van voedingen ken ik nix dus ik ga mij daar nie over uitspreken :)


Bedankt,het is die standaardvoeding die ik heb,maar wat ik extreem raar vind is dit:

Ik heb betaald voor 2*samsung 512 drr ram( 400 mhz)

wat zie ik via een programmatje...

module size: 512 Mb
Max bandwith: PC 3200(200 Mhz)!!!!!!!!!!!

Ben ik hier opgelicht of wat??

Tussen haakjes,krijg mijn case niet open,en wil er niet aan prutsen.

troid

Legacy Member
Jürgennoppe zei:
Bedankt,het is die standaardvoeding die ik heb,maar wat ik extreem raar vind is dit:

Ik heb betaald voor 2*samsung 512 drr ram( 400 mhz)

wat zie ik via een programmatje...

module size: 512 Mb
Max bandwith: PC 3200(200 Mhz)!!!!!!!!!!!

Ben ik hier opgelicht of wat??

Tussen haakjes,krijg mijn case niet open,en wil er niet aan prutsen.
Kan je door het plexiglas niet zien hoeveel ram modules je hebt.
En wss is je voeding te zwak voor de 6800GT ( ik heb het hier zelf ook voorgehad).

Jürgennoppe

Legacy Member
metreox zei:
Kan je door het plexiglas niet zien hoeveel ram modules je hebt.
En wss is je voeding te zwak voor de 6800GT ( ik heb het hier zelf ook voorgehad).

Als je met ram modules bedoeld hoeveel er zitten,dan is het antwoord 2,en 2 vrije sloten,denk ik...dus 4 sloten waarvan 2 bezet.

metaphore

Legacy Member
ja kzie in de lijst da gij gepost hebt dat er 2 bezette modules zijn en da zijn 2 x 512
dus ge zijt nie opgelicht :)

kweet nie of ge nog een goei 100 EUR hebt ofzo want dan kunde mss nog andere voeding steken en zal alles wel vlot lopen!!!
kijkt gewoon voor een voeding van +-450w van antec,OCZ of thermaltake!
dan zitte zowiso goed!!

Jürgennoppe

Legacy Member
metaphore zei:
ja kzie in de lijst da gij gepost hebt dat er 2 bezette modules zijn en da zijn 2 x 512
dus ge zijt nie opgelicht :)

kweet nie of ge nog een goei 100 EUR hebt ofzo want dan kunde mss nog andere voeding steken en zal alles wel vlot lopen!!!
kijkt gewoon voor een voeding van +-450w van antec,OCZ of thermaltake!
dan zitte zowiso goed!!

Maar die ram draaien maar aan front side dinges van 200 waar het 400 zou moeten zijn,klopt toch?? Hoe kan ik dat dan veranderen?

troid

Legacy Member
metaphore zei:
ja kzie in de lijst da gij gepost hebt dat er 2 bezette modules zijn en da zijn 2 x 512
dus ge zijt nie opgelicht :)

kweet nie of ge nog een goei 100 EUR hebt ofzo want dan kunde mss nog andere voeding steken en zal alles wel vlot lopen!!!
kijkt gewoon voor een voeding van +-450w van antec,OCZ of thermaltake!
dan zitte zowiso goed!!

thermaltake niet :) Dat was de voeding die ik eerst had, ze had te weinig ampères op de 12 v lijn. Nu heb ik OCZ voeding besteld omdat ik er al zoveel goeds van heb gehoord.

Jürgennoppe

Legacy Member
Ik zag net in de bios dat mijn 512 ddr ram maar draait aan 333 waar het 400 zou moeten zijn,dus heb ik dat veranderd naar 400,en nu wil geeft hij altijd foutmelding na het opstarten op het bureaublad,dus heb ik terug naar 333 gezet,waarom mag ik dit niet veranderen,of moet ik nog iets meer doen?

metaphore

Legacy Member
thermaltake niet Dat was de voeding die ik eerst had, ze had te weinig ampères op de 12 v lijn. Nu heb ik OCZ voeding besteld omdat ik er al zoveel goeds van heb gehoord.
vant geen da kik zowa gehoord heb zijn die thermaltakes toch goei voedingen..
maar ja :) mss toch beter ocz pakken dan voor de veiligheid... ge weet nooit

Ik zag net in de bios dat mijn 512 ddr ram maar draait aan 333 waar het 400 zou moeten zijn,dus heb ik dat veranderd naar 400,en nu wil geeft hij altijd foutmelding na het opstarten op het bureaublad,dus heb ik terug naar 333 gezet,waarom mag ik dit niet veranderen,of moet ik nog iets meer doen?

hoe het me uwe ram zit da weet ik echt nie....
mss loopt die nie samen met uwe processor als die op 400 sta ofzo...
ik ken er eigelijk te weinig van om u een goei antwoord daar op te kunnen geven :) (me die ram zijn timings en zijn latency en zijn specificaties enzo wordt het allemaal te ingewikkeld ) ik kan er nog altij nie aan uit hoe da helemaal zit (heeft er mss iemand ne goeie site ofzo waar da wa wordt uitgelegd?? :p )

Jürgennoppe

Legacy Member
metaphore zei:
vant geen da kik zowa gehoord heb zijn die thermaltakes toch goei voedingen..
maar ja :) mss toch beter ocz pakken dan voor de veiligheid... ge weet nooit



hoe het me uwe ram zit da weet ik echt nie....
mss loopt die nie samen met uwe processor als die op 400 sta ofzo...
ik ken er eigelijk te weinig van om u een goei antwoord daar op te kunnen geven :) (me die ram zijn timings en zijn latency en zijn specificaties enzo wordt het allemaal te ingewikkeld ) ik kan er nog altij nie aan uit hoe da helemaal zit (heeft er mss iemand ne goeie site ofzo waar da wa wordt uitgelegd?? :p )

Da zou ik wel kunnen gebruiken,een goeie uitleg,weet iemand dus waar en wat ik moet veranderen,als ik mijn rams op 400 wil zetten??

Jürgennoppe

Legacy Member
en is het nu eigenlijk normaal dat mijn pc schokt tijdens de cpu tests van 3d mark05 en dat alles draait aan 1 of 2fps?? Dus niet tijdens de eerste 3 games tests he.

Jürgennoppe

Legacy Member
En zoals je ziet is het een amd 3500 op 2.2Ghz,
is het dan normaal dat bus clock maar 200 is?? Ik weet niets hiervan,maar mij lijkt dit erg weinig?

troid

Legacy Member
Jürgennoppe zei:
En zoals je ziet is het een amd 3500 op 2.2Ghz,
is het dan normaal dat bus clock maar 200 is?? Ik weet niets hiervan,maar mij lijkt dit erg weinig?
normaal is de ht(fsb) 200mhz*11.5(mp). Dus de jouwe is normaal. En je ram gaat maar aan 200mhz draaie omdat hij normaal synchroon loopt met u ht.

Patman

Legacy Member
is da nie
ddr = 2*200 = 400 ?
double data rate ?
kan verkeerd zijn ze :)

Jürgennoppe

Legacy Member
metreox zei:
normaal is de ht(fsb) 200mhz*11.5(mp). Dus de jouwe is normaal. En je ram gaat maar aan 200mhz draaie omdat hij normaal synchroon loopt met u ht.

En kan ik dit verhogen? Wat gebeurd er als ik dit doe? Ik had vroger een p4 met 800 mhz fsb,is dit dan zoveel trager nu?

troid

Legacy Member
weetk nie maar het is nie u cpu, dat is normaal dat die schokt bij pc-test ik heb da ook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan