Archief - Apple Converter - ATI Radeon HD 6950

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FrederickVanCle

Legacy Member
Hello

Ik heb een ATI Radeon HD 6950 grafische kaart
2x Samsung 24" sa350 monitoren en een 32" tv aan de muur.

Ik gebruik momenteel de HDMI uitgang voor mijn televisie
Een DVI poort voor mijn 24" beeldscherm, maar nu zit ik met het 2de scherm die ik maar niet aankrijg, omdat de 2de dvi uitgang van mijn grafische kaart enkel digitaal beeld is.

Nu hebben ze me bij tones om een apple converter gestuurd, en deze zou ik moeten kunnen inpluggen in mijn mini displayport.
Ik heb dit getest met een converter van een vriend van mij, maar bij elke heropstart van de pc, moest ik deze eruit en erin steken om terug beeld te krijgen.
Hierop werd er mij gezegd dat deze converter dan een passieve zal geweest zijn, en dat ik een actieve converter van apple moet kopen.

Als ik nu even browse op de apple shop vindt ik niet meteen welke converter ik nodig heb, kunnen jullie mij helpen??

Apple Shop Search Mini DisplayPort



Mvg,
Frederick

Exit

Legacy Member
als de kaart een triple opstelling aankan dan zou 3schermen moeten werken, anders is het inderdaad beperkt tot 2 (ook al heeft die meer uitgangen)

vinteg

Legacy Member
als je een displayport adapter gebruikt koop dan die van sapphire. ding kost om en bij de 25€ en is actief, terwijl de meeste actieve adapters rond de 100€ zitten en een extra usb poort voor stroom nodig hebben. http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=4&gid=1010&sgid=1011&pid=357&psn=&lid=1&leg=0 werkt bij mijn triplescreen allessinds fantastisch.

of deze van club3D: http://alternate.be/html/product/Ka.../Adapter_DisplayPort_op_DVI-D_(18+1)/469621/?

let wel tzijn allemaal single link dvi ports dus maximaal 1920*1200

FrederickVanCle

Legacy Member
Hmmm, ja mijn grafische kaart zou toch wel een triple opstelling moeten aankunnen, als het zo'n zware kaart is.

Ik ben nu aan het kijken naar het materiaal van alternate.
Ja de dvi ports moeten niet meer dan 1920x1080 aankunnen :)

alvast bedankt voor de reactie exit & vinteg.

vinteg

Legacy Member
kijk het zit zo op uw grafische kaart heb je normaal volgende aansluitingen: 2x DVI, 1x HDMI en 1x displayport

De hdmi poort is echter slechts een intern omgevormde dvi poort. maw: als je 1x dvi gebruikt en 1x hdmi zal de tweede DVI plug niet meer werken. als je 2x DVI gebruikt zal de HDMI poort niet meer werken.

hoe kan je dan drie schermen aansluiten?
displayport omvormen naar een dvi poort natuurlijk. en dat is exact hetgeen wat het toestel in mijn link doet. enige wat ik hier dus over het hoofd heb gekeken is dat je mini DPP hebt op die grafische kaart dus moet je het volgende nemen: ALTERNATE - null - Club 3D Adapter Mini-DisplayPort op DVI-D (18+1)+http://alternate.be/html/product/Kabels_VGA-DVI/Diverse/HDMI_-_DVI_kabel_Gold/443107/?

bij de mini dpp naar hdmi staat niet bij of deze al dan niet actief is dus durf hem niet zomaar aanraden.

FrederickVanCle

Legacy Member
(Retail, Aktief, Single-Link)

+ iemand in de beoordeling is er zeer enthousiast over
ik ga nu naar Alternate zelf rijden om deze 2producten en het hen vragen

super bedankt vinteg!!

Ik ben om de Club 3D adaptor geweest en heb deze aangesloten.
Mijn computer ziet dat ik momenteel 3schermen heb (beeldschermen afbeelding)
Scherm 1 is dus het probleem scherm

Ik heb de originele VGA kabel op een VGA naar DVI-I(Dual) gestoken.
En deze DVI-I(Dual) heb ik dan op de Minidisplayport
gestoken.

Ik krijg mijn beeldscherm maar nie aan de praat.. tips ??
Vinteg ? :P

Grtz

TehJoker

Legacy Member
waarom in godsnaam gebruik jij een vga kabel? die monitor heeft normaalgezien toch ook DVI aansluiting?

[Edit:] heb je al andere kabel / DVI-VGA converter geprobeerd?

FrederickVanCle

Legacy Member
TehJoker zei:
waarom in godsnaam gebruik jij een vga kabel? die monitor heeft normaalgezien toch ook DVI aansluiting?

[Edit:] heb je al andere kabel / DVI-VGA converter geprobeerd?

mijn beeldschermen hebben enkel HDMI en VGA
( beeldscherm = Samsung SyncMaster SA350 )klik
Ik heb maar enkel die DVI-I Dual converter...

TehJoker

Legacy Member
heb je ook eens gekeken of het niet aan het scherm zelf ligt (hem effe aansluiten op hdmi)?

FrederickVanCle

Legacy Member
Het beeldscherm werkt wel !
als ik ze verzet qua adapter/converter ( hoe je het wilt noemen ) werkt het scherm wel..
Het is dus helemaal niet aan het scherm, het scherm werkt!


man wat een miserie om 3schermen te doen draaien

update: visualisatie klik
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan