Archief - AMD sempron 2500+

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

foenN

Legacy Member
Hoi,
Ik heb een AMD sempron 2500+ draaiend op 1.99 ghz met een Boxed cooler met de max aantal toeren/s (3293 rpm).

't probleem is dat mijn temperaturen veel te hoog zijn
~ 55 unstressed en ~ 65 stressed
en alsk game freezed mn pc na een bepaalde tijd en enigste wat ik kan doen is resetten.

is da normaal dat die boxed coolers zo slecht zijn of ligt het probleem aan iets anders?

Mvg

Lan

Legacy Member
Boxed cooler is niet optimaal voor zo een overclock. Als ge zeker zijt dat uw koelpasta goed is aangebracht dan zal de enige manier een beter cpu koeler zijn.
Staan er in uw kast trouwens nog fans voor een goede doorstroming van lucht in/uit kast ?

foenN

Legacy Member
hoe bedoel je overclock? op hoeveel moet het dan staan?

koelpasta is goed aangebracht aangezien dat het op voorhand al aangebracht was.

nope geen extra koelers, maar de case staat wel open

Exit

Legacy Member
temps zijn goed, vrij normaal, max is 75-90°
is de temp de oorzaak van freezen?
probeer andere drivers ofzo ...
boxed coolers zijn goed genoeg.
case fans? goede richtingen?
welk mobo? tempbegrenzers? als temp te hoog wordt dan sluit de pc zich af, freezed niet.

foenN

Legacy Member
kheb momenteel geen casefans inzitten..

ik heb een msi kt6v mobo..
de oorzaak van het freezen en crashen is onbekend, alhoewel het alleen voorkomt bij enige vorm van gamen.. ook de simpele freeware games.
onlangs kon HL2 een uurke spelen dan ging mn scherm af maar geluid ging nog eventjes verder gevolgd door een freeze.

coewem

Legacy Member
dus als men pc herstart tijdens het gamen ineens wilt zeggen dat men cpu te warm wordt , ik heb dat probleem bij operation flashpoint ikheb speedfan en de temperatuur gaat soms van 30 of 40 graden naar 60 en dan effe naar 90 graden en terug omlaag en weer omhoog en dit in rust toestand ik heb maar in kieling van 4441 RPM

stormsman

Legacy Member
@exit 75-90° is wel veel warm, mijne cpu (p4 2 GHZ @ 2.4 GHZ) heeft een temperatuur unstressed 47° en stessed 51° max en ikke gebruik mijne standard cooler. en als ik speedfan opzet en ik haal boven de 50°, dan komt er een waarschuwing op da mene cpu te warm is.

@foenN as ge uwe cpu te warm vindt steek dan ne andere cooler (vb. Akasa AK-954D). hie is ne site mee een beetje info over cpu coolers http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_CPU_Coolers_1.html

Mee

Legacy Member
Lol, ik snap dat dus nie hè. Mijne cpu (2100+) is nu (unstressed) 53 °C en heb 4 casefans op 5 volt draaien. Mijn zus heeft geen enkele casefan behalve die in haar voeding, en met haar boxed cooler wordt hare 2600+ 38°C :).

Sander H

Legacy Member
@Mee ist misschien ne andere core? palomino ofzo? :p (of bestaat van de 2100+ gene palomino meer?)

foenN

Legacy Member
Cranox zei:
SDA2500DUT3D 2500+ = 1750 mhz , 10.5 x 166 , 1.60V , 90° max , 130 nm

dus wij jij zegt is dat een sempron 2500+ vergelijkbaar is met een 2000+ xp ofzo?

Exit

Legacy Member
temps, hangen af van mobo tot mobo en van cpu core tot cpu core ...
voor amd is er de palomino, barton, througbored, sempron ....
verschillende temps
als ook mobo/bios die anders aanstuurt
zo had vorige cpu (1600+ palomino) op dees mobo hier min 70 en max 84°
op nieuw mobo hangt die nu rond de 40° max.

Cranox

Legacy Member
foenN zei:
dus wij jij zegt is dat een sempron 2500+ vergelijkbaar is met een 2000+ xp ofzo?
Ik zeg gewoon dat die standaard op 1750 mhz draait , multi 10.5 x 166 fsb , 1.60V Vcore, 90° max coretemp mag zijn , 130 nm proces is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan