Archief - AMD of Intel?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atroxy

Legacy Member
Yo gamers,

Ik heb een vraag. Ik ga dit jaar mijn PC upgraden, maar ik heb het gevoel dat ik beter nog een paar maanden, tot misschien herft dit jaar kan wachten om mijn upgrade te beginnen. Normaal gezien zou de Intel 64 Bit processor dit jaar toch uitkomen? En is het ook beter om te wachten op deze CPU's als je wilt geen voor super prestaties?

de fitnessbonk

Legacy Member
Wat zijn uw specs nu?

Ge moet uw eigen afvragen, is mijn pc te traag? Voldoet hij nog aan m'n eisen?

Tweek

Legacy Member
wanneer die gaan uitkopme is nog nie echt compleet vastgelegd (q1 2005)
trouwens ik heb er nog geen benches van gezien
ze zullen aand een lager snelheid draaien en 2mb cache hebben
of hun prestaties daarom ook beter worden valt af te wachten
trouwens het is niet de 64bit bij amd da hun sneller maakt maar het is de
on die geheugen controller

voor de moment is amd de snelste
ge kunt altijd wachte maar tege dan zijn er weer andere dinge aangekondigt
of komt er een reactie van amd enz

***ARF***

Legacy Member
Mobutu zei:
als ge nu nen pentium koopt zijt ge nen dommekloot ... :p
*snuif*snuif*
yep kheb ne fanboy geroken
als ge alleen maar me videobewerking en rarren bezig bent koopt ge u ne intel
en nog voor ne heleboel andere redenen ook.

Atroxy, ni om u thread af te breken ofzo
maar als ge nog een half jaar gaat wachten is deze een beetje nutteloos
aangezien het binne een half jaar allemaal anders kan liggen

Atroxy

Legacy Member
Ik weet dat deze thread een beetje vroeg is om te posten, maar ik was in het begin van plan om mijn systeem te upgraden in Feb, maar denk dat ik beter nog een tijdje kan wachten.

ComputerVISTA

Legacy Member
Atroxy zei:
Ik weet dat deze thread een beetje vroeg is om te posten, maar ik was in het begin van plan om mijn systeem te upgraden in Feb, maar denk dat ik beter nog een tijdje kan wachten.


Het is wel zo dat als je altijd een beetje gaat wachten voor iets nieuws dat gaat uitkomen binnen een maand of 2 a 3 dat je dan beter geen pc in elkaar steekt want zo kan je BLIJVEN wachten ;)

Er komt altijd wel iets nieuws uit binnen X aantal tijd.

Tegen dat jij dan in Bv. april een intel met 64bit hebt gekocht kan het zijn dat er tegen dan weer een heel pak sterkere amd's uitkomen en dan kan je daar ook weer op wachten ;)

Atroxy

Legacy Member
de fitnessbonk zei:
Wat zijn uw specs nu?

Ge moet uw eigen afvragen, is mijn pc te traag? Voldoet hij nog aan m'n eisen?


P4 2.67 Ghz
ATI 9700
1024 MB RAM PC 333
120 GB S-ATA hardeschijf
moederbord weet ik niet.

Dat ik mee kan tot dan ben ik zeker van, en daarom dat ik tot de vaststelling kom dat ik tot de herfst van 2005 ga wachten, anders vrees ik dat ik een miskoop ga maken. De Pentiums van nu zijn eigenlijk niet het geld waard, en de AMD's van nu zijn te duur. De X800 of Geforce 6 zijn volgens mijn weten te zwak, om in 2006 vollop van veel nieuwe en zwaardere te kunnen genieten. Dit jaar komt de Dual Core ATI kaart eraan, of de R520 series, ik denk dat deze een grote stap zullen zijn voor de games zoals Epic's nieuw game op de Unreal Engine 3.0. Heb lang twijfels gehad, maar ga wachten tot de HCC Dagen van 2005, en dan zullen al deze nieuwigheden wel op de markt verschenen zijn, en zijn de prijzen van 64 Bit processoren van AMD misschien al gezakt. En het kopen van DDR 2 geheugen zou dan veel meer nut hebben denk ik. Maar ik hoop dat dit jaar Windows XP 64Bit ook uitkomt, dat we ook vollop van de 64 Bit CPU's kunnen genieten. Je zou evenveel twijfelen als je al van Nov 2003 bezig bent voor een upgrade. Zulke upgrades zijn vrij prijzig, en daarom dat ik tot dan zal gaan wachten.

Atroxy

Legacy Member
computer xp zei:
Het is wel zo dat als je altijd een beetje gaat wachten voor iets nieuws dat gaat uitkomen binnen een maand of 2 a 3 dat je dan beter geen pc in elkaar steekt want zo kan je BLIJVEN wachten ;)

Er komt altijd wel iets nieuws uit binnen X aantal tijd.

Tegen dat jij dan in Bv. april een intel met 64bit hebt gekocht kan het zijn dat er tegen dan weer een heel pak sterkere amd's uitkomen en dan kan je daar ook weer op wachten ;)

Maar ik koop misschien geen Intel ;). Hangt af van wat er dan goed is, en betaalbaar. AMD legt hun prijzen veel te hoog. Wie geeft er nu 700 Eur aan een processor alleen? Je zou zot zijn.

simpele duif

Legacy Member
Atroxy zei:
Maar ik koop misschien geen Intel ;). Hangt af van wat er dan goed is, en betaalbaar. AMD legt hun prijzen veel te hoog. Wie geeft er nu 700 Eur aan een processor alleen? Je zou zot zijn.
wie zegt er dan ook dat je de beste cpu moet kopen? :wtf:

Conqie

Legacy Member
Atroxy zei:
Maar ik koop misschien geen Intel ;). Hangt af van wat er dan goed is, en betaalbaar. AMD legt hun prijzen veel te hoog. Wie geeft er nu 700 Eur aan een processor alleen? Je zou zot zijn.
vergelijkt ne gelijkaardige intel me nen amd en ge gaat zien da amd goeikoper is

slimfit

Legacy Member
Ik zou AMD 64bit pakken, want die INTEL 64bit die binnekort uitkomt daar zullen de prijzen wel hoog liggen

***ARF***

Legacy Member
Atroxy zei:
P4 2.67 Ghz
ATI 9700
1024 MB RAM PC 333
120 GB S-ATA hardeschijf
moederbord weet ik niet.
gaat ge zeker nog mee toekomen

Atroxy zei:
De X800 of Geforce 6 zijn volgens mijn weten te zwak, om in 2006 vollop van veel nieuwe en zwaardere te kunnen genieten. Dit jaar komt de Dual Core ATI kaart eraan, of de R520 series, ik denk dat deze een grote stap zullen zijn voor de games zoals Epic's nieuw game op de Unreal Engine 3.0.
come again?
te zwak?
die kaarten hebben de grootste performance sprong gedaan ooit (of tzal ni veel schille)

btw
kaarten met dual core zijn er al
kijk maar naar de 6600gt van gigabyte
kaartje met dual core 6600gt derop en 256mb ddrII

presteert evengoed als een 6800GT, wat bijna het dubbel is van een gewoone 6600gt


als ik van u was zou ik gewoon wachten
u systeem kan nog zeker mee.
als ge dan toch een bekke wilt upgraden zou ik u graka verkopen en der voorlopig nog ne 2dehands 9800pro@xt insteken ofzo.
gaat ge bekanst zeker het jaar nog mee uit doen

Wopke

Legacy Member
Atroxy zei:
P4 2.67 Ghz
De X800 of Geforce 6 zijn volgens mijn weten te zwak, om in 2006 vollop van veel nieuwe en zwaardere te kunnen genieten.

Maar ik hoop dat dit jaar Windows XP 64Bit ook uitkomt, dat we ook vollop van de 64 Bit CPU's kunnen genieten. Je zou evenveel twijfelen als je al van Nov 2003 bezig bent voor een upgrade. Zulke upgrades zijn vrij prijzig, en daarom dat ik tot dan zal gaan wachten.

koop uzelf een lekker sli moederbordje (nforce4), zoek achter een dikke geforce6800 ultra (met sli) en moesten de games te zwaar worden dan koopt ge uzelf nog ne dikke geforce 6800 ultra met sli. Ge linkt ze en BOEMPATTAT
u kan weer geruime tijd verder. Ohja, op da moederbordje plakt ge nen AMD64, geen nood, ik denk wel da ge da goe ga vinde.

Atroxy

Legacy Member
***ARF*** zei:
gaat ge zeker nog mee toekomen


come again?
te zwak?
die kaarten hebben de grootste performance sprong gedaan ooit (of tzal ni veel schille)

btw
kaarten met dual core zijn er al
kijk maar naar de 6600gt van gigabyte
kaartje met dual core 6600gt derop en 256mb ddrII

presteert evengoed als een 6800GT, wat bijna het dubbel is van een gewoone 6600gt


als ik van u was zou ik gewoon wachten
u systeem kan nog zeker mee.
als ge dan toch een bekke wilt upgraden zou ik u graka verkopen en der voorlopig nog ne 2dehands 9800pro@xt insteken ofzo.
gaat ge bekanst zeker het jaar nog mee uit doen

Ik bedoel dat die nieuw kaarten de games die in 2006 gaan uitkomen, zoals Epic's game op de Unreal Engine 3.0 niet zo soepel gaan draaien. En de bedoeling is toch dat je ze goed kunt draaien.

Atroxy

Legacy Member
simpele duif zei:
wie zegt er dan ook dat je de beste cpu moet kopen? :wtf:
Ik ga geen geld steken in een CPU die maar laten we zeggen 10 % sneller is dan mijn huidige. Dat is het geld niet waard.

wxphe

Legacy Member
Ik kies nog altijd voor nen Intel waarom, er zijn betere prestaties bij intel dan bij een amd cpu. Natuurlijk is amd koploper om te gamen maar ik vraag mij af of dat niet met een inteltje ook gaat (dus intel is duurder omdat ze op alle vlakken hun been kunnen plaatsen en worden idd verslagen bij games)? U 3d kaart bepaalt toch nog altijd het meest van de prestaties in games. En waarvoor ga je in godsnaam de 64bit technologie voor gebruiken, ik weet nog niet veel toepassingen die echt nuttig en dagelijks gebruikt worden, en dus ook echt de volledige 64 bit nodig hebben?

ComputerVISTA

Legacy Member
iedereen zegt hier dat een amd zoveel beter is dan een intel in games maar ik merk daar met mijn intel toch niks van hoor ;) Voor die games hangt volgens mij veel meer af van een sterke graka dan of u cpu van amd of intel is.

Conqie

Legacy Member
wxphe zei:
Ik kies nog altijd voor nen Intel waarom, er zijn betere prestaties bij intel dan bij een amd cpu. Natuurlijk is amd koploper om te gamen maar ik vraag mij af of dat niet met een inteltje ook gaat (dus intel is duurder omdat ze op alle vlakken hun been kunnen plaatsen en worden idd verslagen bij games)? U 3d kaart bepaalt toch nog altijd het meest van de prestaties in games. En waarvoor ga je in godsnaam de 64bit technologie voor gebruiken, ik weet nog niet veel toepassingen die echt nuttig en dagelijks gebruikt worden, en dus ook echt de volledige 64 bit nodig hebben?
amd is sneller in games en eigelijk in alles buite encode ,en natuurlijk kunt ge me nen intel game,ma me ne 2ghz kunt ge toch ook game? face it amd is sneller en da kan wel een groot aantal fps'kes schele...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan