Archief - AMD a64 3000+ vraag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

flov007

Legacy Member
1 kort vraagje:
is het normaal da mijn cpu idle 52°C is? ik dacht dat dit ergens begin de 40° moest liggen...

edit:
-niet overgeclocked.
-boxed cooler

Gothrek

Legacy Member
imo is da normaal als er weinig airflow is
en aangezien het gene winchester is, zou ik daar ni voor in paniek slaan ofzo

flov007

Legacy Member
ma in chieftecs moet die airflow toch goe zijn, alle kabels zijn mooi ingebonde en er staat nog een casefan op 5cm van die cpu fan ofzo... dus ik vind het maar vreemd... :wtf:

Davion

Legacy Member
is idd niet normaal..

Heb hier nen ClawHammer CO-core (de warmste dus met 1Mb L2 cache) en idle staat die 30° +/-en stressed niet boven de 50° boxed cooler (eerste revisie dus copper aan de onderkant en alu fins, ge hebt ook een tweede die full alu is)...

flov007

Legacy Member
ik heb dus 2de revisie met C0 stepping etc. zou het mss kunne dat de temp gewoon verkeerd gelezeon wordt?

flov007

Legacy Member
ja, ik heb het al: ma ik begrijp ni helemaal wa ik moet doen, ik heb nl nog nooit een nieuwe bios in iets geflashed :p

Special Note:
The BIOS and DEVICE DRIVERS contained here are exclusively for Micro-Star products only. Micro-Star assumes no responsibility for any damages resulting from improper use or lack of technical expertise.

WARNING!!!!!
DON'T FLASH FROM A FLOPPY DISK!!!!
DON'T FLASH WHEN YOUR SYSTEM IS RUNNING FINE!!!!
DON'T FLASH IF YOU DON'T KNOW WHAT YOU ARE DOING!!!!

Award BIOS Flash Procedure
(Special Thanks to Forum Moderator Bas for his valuable contribution)
1. Check your BIOS for BIOS FLASH DISABLED and ENABLE it, some boards have this function.
For Example:
K7N420 Pro (MS-6373) – BIOS setup/Integrated Peripherals/BIOS Protect/Disabled


2. Know Your model number
a. Open your case and look for the MS-XXXX number on the motherboard between the PCI slots, also check the version number that is written there as well. (some motherboards are named like K7T Turbo, make sure you have the right version number)
b. Boot up your system & take a look at the top left screen during POST, you should see something like “W6373MS v2.1 122101” This means the board is MS-6373 with BIOS version 2.1
Hint: Many systems are clearing this message very fast, the bios version is then unreadable, you can either press “PAUSE” or disable the “Quick Boot” in the BIOS setup.

3. Download the BIOS that matches your motherboard AND version number (some motherboards are named like K7T Turbo, make sure you have the right version number). BIOS can be found according to the CPU type of your board like if your CPU is Intel P4 478 type then look here
http://www.msi.com.tw/support/bios/socket_478.php
if you cannot find the BIOS that matches your board, try here http://www.msi.com.tw/support/bios/more.php

4. Extract the BIOS-archive that you have downloaded by double clicking to c:\test

5. Boot your system from a Win98 or WinME boot-floppy.
How to make boot floppy in case your don’t have it ready:
For Win9X, You can type [C:\ format a:/s] from the DOS prompt.
For WinMe, You can make a boot floppy from control panel--> add/remove program-->make boot floppy. Remove autoexec.bat & config.sys file if there's any.
For Win2000, there's no way to make boot floppy, so you have to either use Win9X or WinME boot floppy.
For WinXP, you can make a DOS boot disk. Go to Your Computer, right click drive A:, select Format, select copy system files.

7. When you get the A:\ prompt, type the following sequence:
C: <enter>
cd\test <enter>
C:\test> awdfl783m BIOS file
(to save or not to save old BIOS is the user’s decision)

8. Reboot your system when prompted

P.S. If your system doesn't boot after you flashed, please refer to the BIOS recovery method as described http://www.msi.com.tw/support/bios/note.htm

ik ziet dus aan stap 4. waar ik die bestandjes in "c:\test" moet extracten :p
kan iemand mss in kort en bondig nederlands schrijve wa ik moet doen, ik zal u eeuwig dankbaar zijn :)

hetgeen wat dik en rood is... ik hebt dus geen idee of ik dat mijn mijn mobo moet doen... :)

op de site van msi stond dus ook dat bios 1.1-1.3 foute cpu temps weergaven ;)

xyus89

Legacy Member
@ flov: doe NIET zoveel moeite!!! ge hebt een MSI K8N neo platinum hè

installeer MSI live update (driver cd) en dan kunt ge uwe bios in windows update heeeel simpel,

en met de eerste bios versie leest die verkeerde temps af.

1.4 via live update downen.

xyus

flov007

Legacy Member
xyus89 zei:
@ flov: doe NIET zoveel moeite!!! ge hebt een MSI K8N neo platinum hè

installeer MSI live update (driver cd) en dan kunt ge uwe bios in windows update heeeel simpel,

en met de eerste bios versie leest die verkeerde temps af.

1.4 via live update downen.

xyus
klein probleem: dieje live updater werkt ni serieus door SP2. echt klote :)
how the fuck moet ik da active X gedoe hier uitschakele? da begint me zoooooooo hard de keel uit te hangen. zolang da aanstaat gaat dieje live updater nooit werken!

xyus89

Legacy Member
zet u firewall van SP2 uit dan zou da moette gaan...

voor activeX gezeiks moette na extra-internet-opties (in internet explorer)

Xyus

flov007

Legacy Member
shit hé!
het bleek gewoon in mijne live updater te zijn. nu was het allemaal in orde en had die die bios mooi gedownload, ma nu...

ik had die nieuwe bios dus geflashed in windows...
1. message verschijnt da alles geslaagd is
2. pc herstart, bootscreen van mobo komt
3. nu zegt hem:
Veryfying DMI Pool Data.....
NTLDR ontbreekt
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten
4. nu doet die da weer
5. ik flash die ouw bios er weer op met dieje backup (deze keer dus in dos)
6. nu zegt die weer da het flashen geslaagd is
7. nu doet die stap 3 opnieuw... :angry:

ik heb geen idee hoe da komt. ik zit nu echt wel in de shit :sad:

brechtvm

Legacy Member
Davion zei:
is idd niet normaal..

Heb hier nen ClawHammer CO-core (de warmste dus met 1Mb L2 cache) en idle staat die 30° +/-en stressed niet boven de 50° boxed cooler (eerste revisie dus copper aan de onderkant en alu fins, ge hebt ook een tweede die full alu is)...

ik heb een amd athlon 64 3400+
newcastle @ 2.4ghz met 512kb
deze heeft een zalman copper-cooler (cu7000 ofzo...)
is dit logisch dat die toch nog 50° haalt bij full load (nfsu2) ?
greetz

brechtvm

Legacy Member
flov007 zei:
shit hé!
het bleek gewoon in mijne live updater te zijn. nu was het allemaal in orde en had die die bios mooi gedownload, ma nu...

ik had die nieuwe bios dus geflashed in windows...
1. message verschijnt da alles geslaagd is
2. pc herstart, bootscreen van mobo komt
3. nu zegt hem:
Veryfying DMI Pool Data.....
NTLDR ontbreekt
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten
4. nu doet die da weer
5. ik flash die ouw bios er weer op met dieje backup (deze keer dus in dos)
6. nu zegt die weer da het flashen geslaagd is
7. nu doet die stap 3 opnieuw... :angry:

ik heb geen idee hoe da komt. ik zit nu echt wel in de shit :sad:

NTLDR : NT LOADER
staat voor het laden van uw XP (i guess toch da ge xp ebt é;))
zoek keer op google...ge zijt den eerste ni da da voorheeft (ik eb da ook al voorgehad...ik doe dan meestal format c:/ :p)
greetz

guRuh

Legacy Member
die NTLDR: ge probeert ws van ergens te booten vanwaar ge niet kunt booten...

xyus89

Legacy Member
de eerste versie van de msi k8n neo platinum leest gewoon verkeerde temps uit! EXACT zelfde prob gehad , mijnne is @ 2200 mhz 37 idle en stressed 55

Davion

Legacy Member
brechtvm zei:
ik heb een amd athlon 64 3400+
newcastle @ 2.4ghz met 512kb
deze heeft een zalman copper-cooler (cu7000 ofzo...)
is dit logisch dat die toch nog 50° haalt bij full load (nfsu2) ?
greetz
Is redelijk normaal, check eens of die Zalman op volle toeren draait ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan