Archief - amd 3200+ @ 2200 ???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rotte_Kleine

Legacy Member
Hoe komt dat dat mijn pc draait op 2200 terwijl het een 3200 is?
multiplier staat op 11 en fsb op 200
wat kan ik verzetten?
mijn mobo is ASUS K8V-X

kutteke

Legacy Member
staat juist znne tis zo da ne amd @2200mhz in uw geval ne 3200+mhz van intel waard is van speed

Rotte_Kleine

Legacy Member
nochtans start windows echt heel traag op
kan ik da niet ergens testen?
ik zen nu benchmark 2001 aand downen
nog andere sugesties?

Rotte_Kleine

Legacy Member
athlon 64 he
maar kan ik die ook unlocken of niet?
want ik heb al eens gekeken op mijn processor en der is zo geen L1 cache das gewoon plat
isda ergens anders bij da of heeft 64 da niet?

guRuh

Legacy Member
zeer slimme opmerking, zover was hij zelf ook al :ironic:

draai eens superpi, normaal moet ge rond de 45 seconden hebben

ctrLv

Legacy Member
ik heb ook het probeem dat men athlon 64 3200 op 2200 ghz loopt en mijn superpi duurt 53 sec dus...

men pc start immer heeeeel traag op als ik op windows aanmeld. en mijn fans en neons branden half en half + ik heb alles nagekeken en in mijn pc en volgens komt da door mijn voeding die 230 is. kzal er ene moete pakke van 300+

wat denken jullie?

kutteke

Legacy Member
sec is wel veel :wtf: maar 2200(mhz neem ik aan:)) is de normale snelheid, probeer cool n quiet is af te zetten en nogis superpi te draaien

flov007

Legacy Member
ctrLv zei:
ik heb ook het probeem dat men athlon 64 3200 op 2200 ghz loopt en mijn superpi duurt 53 sec dus...

men pc start immer heeeeel traag op als ik op windows aanmeld. en mijn fans en neons branden half en half + ik heb alles nagekeken en in mijn pc en volgens komt da door mijn voeding die 230 is. kzal er ene moete pakke van 300+

wat denken jullie?
zo een zwakke voeding? :eek: ge moogt geluk hebbe da uw pc draait
koop er maar een van 400+W
enermax of akasa ofzo (zeer stabiele voedingen)
met een nieuwe voeding zult ge uw pc ne keer goe zien optrekken ;)

kutteke

Legacy Member
zolang pc ni uitvalst zaller geen voeding prob zijn eh, als pc uitvalst, of auto reboot dan isser een voeding prob want dan kan hij de geleverde voltages ni leveren en faalt iets van zijn hardware, et probleem ligt daarom volgens mij niet bij de voeding

marre_man

Legacy Member
probleem is imo WEL voeding, alé man 230 watt rekt da echt ni enjah het kan zijn da dan bepaalde delen WEL werken maar te weinig stroom krijgen om op deftige manier te werken -> IMO , uit mijn ervaring

ctrLv

Legacy Member
neen een 230 watt, maar ik peis ook dat aan mijn voeding ligt mor kheb geen geld om het te kope, kga waarschijnlijk ene van antec pakke zekers. want mijn video kaart zijn cooler krijgt gene stroom dus da draait nie, dus moet ik da coolen met mijn fans, TIS TOCH WAARSCHIJNLIJK DE VOEDING :>

ctrLv

Legacy Member
en het probleem is al opgelost:BIJ EEN AMD ATHLON 64 3200 GELDT ::: 201mhz =~= 300mhz DUS: 310*11 =~= 3410 mhz
en mijn processor draait nu op 215 mhz. DUS: 315*11 =~= 3465 mhz
als ik hoger doe dan krijg ik geen beeld, wilt dat dan zeggen dat mijn voeding van 300 watt te weinig is? of niet?

wie kan mij helpen

System Spider

Legacy Member
ctrLv zei:
en het probleem is al opgelost:BIJ EEN AMD ATHLON 64 3200 GELDT ::: 201mhz =~= 300mhz DUS: 310*11 =~= 3410 mhz
en mijn processor draait nu op 215 mhz. DUS: 315*11 =~= 3465 mhz
als ik hoger doe dan krijg ik geen beeld, wilt dat dan zeggen dat mijn voeding van 300 watt te weinig is? of niet?

wie kan mij helpen

hier maakt ge toch een grote redenerings fout hoor.

pr0ph3cy

Legacy Member
OT: maar kan je eigenlijk een overkill doen met je voeding ? of is hoe meer (W) hoe beter eigenlijk?

xyus89

Legacy Member
kijk maar naar prophency die heeft pas goede voeding , tagan 480watt ;)

die moette hale :)

:offtopic: MORGE kut school :angry: slecht rapport :angry: :angry:

corvette

Legacy Member
ctrLv zei:
en het probleem is al opgelost:BIJ EEN AMD ATHLON 64 3200 GELDT ::: 201mhz =~= 300mhz DUS: 310*11 =~= 3410 mhz
en mijn processor draait nu op 215 mhz. DUS: 315*11 =~= 3465 mhz
als ik hoger doe dan krijg ik geen beeld, wilt dat dan zeggen dat mijn voeding van 300 watt te weinig is? of niet?

wie kan mij helpen

like wtf?

:rofl:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan