Archief - Amd 1800+ in combi met X800 Pro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

go_ndw

Legacy Member
Hey,

Ik ben zowat stukken bij elkaar aan't kopen en dan steek ik mijn nieuwe pc in elkaar...
Nu heb ik als eerste een Radeon X800 Pro (250€) gekocht....
Die heb ik nu in de plaats van men vroegere GF 4 mx 440 gestoken....
Zou ik nu een prestatie-verbetering krijgen?
Want ik heb er nog niet opgelet...
En hoe kan ik dat het beste zien?

En hoe moet ik mijn kaart softwarematig aanpassen (dus niet OC'en) maar gewoon doen om de prestatie optimaal te laten gaan?

Groetjes

vinteg

Legacy Member
ge ga winst hebben, da spreekt voor zich, maar uwe cpu is nen zeer zware bottleneck voor u kaart, en zeker voor ne radeon X800 aangezien die zeer cpu pendant zijn, oc'en is de enige oplossing(uwe cpu dan he)

go_ndw

Legacy Member
ik ga deze week voor een amd 64 3500+ dus dat zal al veel goed maken hé...
En ook komt er 1024 DDr in en nieuwe mobo....dus dan zal ik hopelijk wel HL² in zijn pracht en praal kunnen spelen

presser

Legacy Member
Je zal het zeker in volle glorie kunnen spelen. Wel zorgen dat je niet motion sick wordt...

azzurri

Legacy Member
Ben je zeker dat alles wat je zegt een beetje juist is want als je zelfs op die amd geen verschil ziet tussen een x800pro en een gforce4 mx. En een nieuwe x800pro kost nog steeds 420+ euro. Waar heb jij die gevonden voor 250euro?

Big Taj

Legacy Member
azzurri zei:
Ben je zeker dat alles wat je zegt een beetje juist is want als je zelfs op die amd geen verschil ziet tussen een x800pro en een gforce4 mx. En een nieuwe x800pro kost nog steeds 420+ euro. Waar heb jij die gevonden voor 250euro?
zelfde vraag hier, waar?

flov007

Legacy Member
go_ndw zei:
ik ga deze week voor een amd 64 3500+ dus dat zal al veel goed maken hé...
En ook komt er 1024 DDr in en nieuwe mobo....dus dan zal ik hopelijk wel HL² in zijn pracht en praal kunnen spelen
om hl2 in pracht en praal te kunne draaie hebt ge zelfs geen X800pro en a643500+ nodig ze ;)

go_ndw

Legacy Member
azzurri zei:
Ben je zeker dat alles wat je zegt een beetje juist is want als je zelfs op die amd geen verschil ziet tussen een x800pro en een gforce4 mx. En een nieuwe x800pro kost nog steeds 420+ euro. Waar heb jij die gevonden voor 250euro?


Ik kan idd Rome : Total War al details high zetten enz....maar dan moet men pc toch wel al wat moeite beginnen doen om het te trekken hoor...
Nu momenteel heb ik geen ander spel geinstalleerd...Welke demo mss kan ik downloaden waarop ik het verschil hard ga zien?
Heb al wel eens de demo gespeeld van D³, zou ik daarop mss verschil merken

BraveHeart

Legacy Member
go_ndw zei:
Hey,

Ik ben zowat stukken bij elkaar aan't kopen en dan steek ik mijn nieuwe pc in elkaar...
Nu heb ik als eerste een Radeon X800 Pro (250€) gekocht....
Die heb ik nu in de plaats van men vroegere GF 4 mx 440 gestoken....
Zou ik nu een prestatie-verbetering krijgen?
Want ik heb er nog niet opgelet...
En hoe kan ik dat het beste zien?

En hoe moet ik mijn kaart softwarematig aanpassen (dus niet OC'en) maar gewoon doen om de prestatie optimaal te laten gaan?

Groetjes

Ik heb zo'n combi, eerlijk gezegd heb je daar totaal geen meerwaarde aan.
Ik had eerst een 9700 Pro, winst nog geen 5 frames, ook 100 marks had ik meer in 3D Mark 2001, nu haal ik de champagne uit en begin te feesten, NOT :cry:

Spellen draaien als een hangwang, pc moet nog meer werk leveren om de beeldkaart te volgen.
Ik zou in uw geval een AMD 64 3200+ nemen als upgrade, daar gade meer plezier aan hebben.
Durf ik Doom 3, KOTOR met FSAA opzetten, gegarandeerd bolt dat spel als op een pc zonder 3D acceleratie (frameloss zodat ge diashow hebt).
Ik heb nu een X800 PE (XT) & 1800+.
Mijn kaart presteert als een opgedreven 9700 Pro, ik merk totaal geen verbetering.
ge kunt spellen spelen, ga je ze op het max instellen heb je constant gehaper en gelag, en dat is alles behalve motiverend voor een gamer.

Daarom zou ik optereren voor een..

AMD 64 S939 3200+ (zijn niet zo duur en kloppen een 3500+ op ieder punt)
ASUS A8V Deluxe / MSI K8N NEO2 Platinum/DFI lanparty/Gigabyte/Cheintech (S939 mobo's genoeg)
512MB of 1GB Corsair ram PC3200 Twinx

Ik ga ook ongeveer zo iets kopen, ik zit nu met een olifant die wordt omhoog getrokken door een straaljager, sky is the limit :rofl:
Keep on tryin :D

Gerit is nog rapper ...............

Miieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaauw :eek:

mightybunny

Legacy Member
BraveHeart zei:
Ik heb zo'n combi, eerlijk gezegd heb je daar totaal geen meerwaarde aan.
Ik had eerst een 9700 Pro, winst nog geen 5 frames, ook 100 marks had ik meer in 3D Mark 2001, nu haal ik de champagne uit en begin te feesten, NOT :cry:

Spellen draaien als een hangwang, pc moet nog meer werk leveren om de beeldkaart te volgen.
Ik zou in uw geval een AMD 64 3200+ nemen als upgrade, daar gade meer plezier aan hebben.
Durf ik Doom 3, KOTOR met FSAA opzetten, gegarandeerd bolt dat spel als op een pc zonder 3D acceleratie (frameloss zodat ge diashow hebt).
Ik heb nu een X800 PE (XT) & 1800+.
Mijn kaart presteert als een opgedreven 9700 Pro, ik merk totaal geen verbetering.
ge kunt spellen spelen, ga je ze op het max instellen heb je constant gehaper en gelag, en dat is alles behalve motiverend voor een gamer.

Daarom zou ik optereren voor een..

AMD 64 S939 3200+ (zijn niet zo duur en kloppen een 3500+ op ieder punt)
ASUS A8V Deluxe / MSI K8N NEO2 Platinum/DFI lanparty/Gigabyte/Cheintech (S939 mobo's genoeg)
512MB of 1GB Corsair ram PC3200 Twinx

Ik ga ook ongeveer zo iets kopen, ik zit nu met een olifant die wordt omhoog getrokken door een straaljager, sky is the limit :rofl:
Keep on tryin :D

Gerit is nog rapper ...............

Miieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaauw :eek:

wat zit jij nu allemaal te zeggen? hij heeft nieuwe pc besteld nen 3500+
en jij zit hem nu raad te geven over nen pc? :p
hij vroeg gewoon of dat hij daar nu al iets van zou merken moest hij da vervangen prolly omdat eens te testen.

BraveHeart

Legacy Member
mightybunny zei:
wat zit jij nu allemaal te zeggen? hij heeft nieuwe pc besteld nen 3500+
en jij zit hem nu raad te geven over nen pc? :p
hij vroeg gewoon of dat hij daar nu al iets van zou merken moest hij da vervangen prolly omdat eens te testen.

Amd 1800+ in combi met X800 Pro.
Topic title

AMD 1800+ & X800Pro = hangwang.

demon326

Legacy Member
ik zit hier met amd athlon xp 1600+ en radeon9800PRO en kan toch alle huidige games op max spelen dus ik denk gij ook wel aangezien uw cpu iets meer is en uw kaartje

lotter.be

Legacy Member
BraveHeart zei:
Ik heb zo'n combi, eerlijk gezegd heb je daar totaal geen meerwaarde aan.
Ik had eerst een 9700 Pro, winst nog geen 5 frames, ook 100 marks had ik meer in 3D Mark 2001, nu haal ik de champagne uit en begin te feesten, NOT :cry:

Spellen draaien als een hangwang, pc moet nog meer werk leveren om de beeldkaart te volgen.
Ik zou in uw geval een AMD 64 3200+ nemen als upgrade, daar gade meer plezier aan hebben.
Durf ik Doom 3, KOTOR met FSAA opzetten, gegarandeerd bolt dat spel als op een pc zonder 3D acceleratie (frameloss zodat ge diashow hebt).
Ik heb nu een X800 PE (XT) & 1800+.
Mijn kaart presteert als een opgedreven 9700 Pro, ik merk totaal geen verbetering.
ge kunt spellen spelen, ga je ze op het max instellen heb je constant gehaper en gelag, en dat is alles behalve motiverend voor een gamer.

Daarom zou ik optereren voor een..

AMD 64 S939 3200+ (zijn niet zo duur en kloppen een 3500+ op ieder punt)
ASUS A8V Deluxe / MSI K8N NEO2 Platinum/DFI lanparty/Gigabyte/Cheintech (S939 mobo's genoeg)
512MB of 1GB Corsair ram PC3200 Twinx

Ik ga ook ongeveer zo iets kopen, ik zit nu met een olifant die wordt omhoog getrokken door een straaljager, sky is the limit :rofl:
Keep on tryin :D

Gerit is nog rapper ...............

Miieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaauw :eek:

AMD 64 S939 3200+ (zijn niet zo duur en kloppen een 3500+ op ieder punt

DA IS ZO FUCKING NIEWAAR...

sr maar tmoest eruit... :)

lotter.be

Legacy Member
benny zei:
ik zit hier met amd athlon xp 1600+ en radeon9800PRO en kan toch alle huidige games op max spelen dus ik denk gij ook wel aangezien uw cpu iets meer is en uw kaartje

en jij kan alle games op max detail spelen??
manman, waar zijn we mee bezig...
zet eens pakweg farcry op ultra high(ALLES), en kom dan eens terug.

dexter

Legacy Member
benny zei:
ik zit hier met amd athlon xp 1600+ en radeon9800PRO en kan toch alle huidige games op max spelen dus ik denk gij ook wel aangezien uw cpu iets meer is en uw kaartje
---------------


1600+------3500+ ietske meer :crazy: :sleep:

go_ndw

Legacy Member
3200? laat me denken.....naaahhh....

Amd a64 3500+
asus a8v rev2
Corsair 1024 (2x512) matched
Radeon X800 Pro

Zo wil ik het eruit laten zien en dan hopen dat ik die HL² lekker kan spelen

Ik moet zeggen dat ik far cry (demo) al kan spelen en dat het er niet slecht uitziet (dus met mijn huidige confige 1700+) natuurlijk staat alles nog niet open...
maar daar komt verandering in...
ook wil ik eens zien of dat bij D³ verandering brengt

dexter

Legacy Member
go_ndw zei:
3200? laat me denken.....naaahhh....

Amd a64 3500+
asus a8v rev2
Corsair 1024 (2x512) matched
Radeon X800 Pro

Zo wil ik het eruit laten zien en dan hopen dat ik die HL² lekker kan spelen

Ik moet zeggen dat ik far cry (demo) al kan spelen en dat het er niet slecht uitziet (dus met mijn huidige confige 1700+) natuurlijk staat alles nog niet open...
maar daar komt verandering in...
ook wil ik eens zien of dat bij D³ verandering brengt



als HL² daar ni op draaid zal het nergens op draaien :love:

BraveHeart

Legacy Member
lotter.be zei:
AMD 64 S939 3200+ (zijn niet zo duur en kloppen een 3500+ op ieder punt

DA IS ZO FUCKING NIEWAAR...

sr maar tmoest eruit... :)

Dan liegen veel hardware review sites.

Ge moet zo fucking nie gaan cabs schrijven, het zal daar niks aan doen dat het zo op het internet geschreven staat.
En nee ik heb dat zelf nie geschreven die fucking nie waar reviews :lol:
Dat even ter zijde deze fucking :offtopic:

N/O & j/k :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan