Archief - aldi pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cram

Legacy Member
de mijnekomt van de lidle,heb hem 2 jaar geleden gekocht;
En ben er kontent van.

stonecold_

Legacy Member
@apa merci voor de info
maar i.v.m. de kaart mss beter de radeon 700?

apa

Legacy Member
stonecold_ zei:
@apa merci voor de info
maar i.v.m. de kaart mss beter de radeon 700?

Da's je eigen keus natuurlijk... Ik ben niet zo zot van ATI, maar da's persoonlijke smaak. Als ik de cijfers en de feiten bekijk, dan zou ik zeggen dat ik de nVidia wel verkies omwille van de SLI-mogelijkheid. Maar in single-kaart opstelling doet de x700 het zeker niet (veel) slechter.

Bengie

Legacy Member
ff melden dat er een probleem is met de laatste nieuwe aldi pc MD8383 ( P4 3.4GHZ)

Gebruikers van (Skynet) ADSL met die kleine blauwe Asus USB modem hebben een onstabiele verbinding.
Het probleem ligt hem in de werking tussen de computer en die modem en daardoor heb je sync problemen en geen of slechte verbinding
GSC zoekt momenteel naar een oplossing.
Van zodra zij een oplossing hebben komt dit op hun site.

Andere oplossing is op zoek gaan nor een ander merk van modem.
De Topcom webracer series werken nl. WEL goed op die pc's. Heb dit zo moeten doen met mijn oude topcom modem op de pc van mijn schoonbroer

grtz
b.

stonecold_

Legacy Member
ja aldi is geschrapt niet omwille van de probs ofzo maar zal wel zelf iets ineensteken of naar Nederland rijden bij mm.
Ik weet niet als ik relame mag maken ,juist in mijn mail gekregen van mm maastricht :
intel pentium 4 540 3,2 frontside 800mhz
1024 ddr ram
2 x 200 gig hd s-ata
ati radeon x700 pci-express
tv tuner met afstand
dvd rom
dvd-rw
geheugenkaart lezer en soft enz

voor 1199 wel van microstar (ken ik wel niet)
valt ook mee denk ik
mss dat die ook bij mm in Belgie komen maar hier zijn weer andere prijzen

Ghastly

Legacy Member
Ik heb ook een Medion (=Aldi) pc en ben er redelijk content van!

Draait soepeltjes, geen problemen met laatste nieuw games (doom3, hl2, nfsu2), schoon schermpke der nog bij!

Maar als ik den bak voor de eerste keer opendeed heb ik mij toch ook wel verschoten zenne!! :cry:
Daar is dus NIKS van plaats meer in...

- dacht er een HDD te leechen -> geen plaats meer :eek:
- mijn HDD eruit gehaald (vinger open tegen graka en serieus moeten wringen aan de kabels) -> andere HDD past niet op de kabel ( :wtf: :confused: )
- dacht via SATA te doen -> geen aansluiting

wel goei koeling (trechter op fan van processor) en bijna geen lawaai!

Al bij al goeie pc, maar ge stelt u zelf beter ene samen!
(ga ik ook volgende keer doen!! ;) )

Bengie

Legacy Member
Ghastly zei:
Ik heb ook een Medion (=Aldi) pc en ben er redelijk content van!

Draait soepeltjes, geen problemen met laatste nieuw games (doom3, hl2, nfsu2), schoon schermpke der nog bij!

Maar als ik den bak voor de eerste keer opendeed heb ik mij toch ook wel verschoten zenne!! :cry:
Daar is dus NIKS van plaats meer in...

- dacht er een HDD te leechen -> geen plaats meer :eek:
- mijn HDD eruit gehaald (vinger open tegen graka en serieus moeten wringen aan de kabels) -> andere HDD past niet op de kabel ( :wtf: :confused: )
- dacht via SATA te doen -> geen aansluiting

wel goei koeling (trechter op fan van processor) en bijna geen lawaai!

Al bij al goeie pc, maar ge stelt u zelf beter ene samen!
(ga ik ook volgende keer doen!! ;) )

ten eerste:
ik heb hier zelf ook nog een aldi pc staan van bijna 3 jaar geleden (P4 2.0GHz GF4mx460 .....) .
Goed machientje vree content van en draait nog steeds vlotjes hier...maar de upgrade mogelijkheden zijn idd beperkt. Ondertussen zelf al een pc in elkaar gestoken en das toch iets makkelijker zunne qua upgrades

ten tweede :
vorige post was niet bedoeld als flame op aldi pc mor als hulp aan diegene die probs moesten hebben en gelijkaardig probleem zouden tegenkomen

$kullrider

Legacy Member
aldi-pc's sucken. Althans de mijne. Mensen kopen een pc bij de aldi zodat er direct alles bij zit en ze niets moeten bijhalen.

Toen ik de mijne kocht was de muis al direct kapot. Hebben we dan opgestuurd met taxy-post en een maand later een nieuwe muis. Dus ofwel had ik een niuwe muis moeten kopen ofwel nog een maand wachten voor ik mijn pc kon gebruiken. Gellukig had ik nog een reservemuis van mijn vorige pc.

2 weken later gaan de boxen kapot. Ik weet niet hoe het kwam maar er kwam plot een heleboel geruis zonder dat ik hem te luid had gezet. Toch wilde ik ze niet opsturen omdat ik dan een maand geen geluid had. Maar 2 of drie weken voor de grote vakantie viel plots men scherm ook uit en wilde niet meer opstarten. Toen heb ik ze maar alletwee tegelijk opgestuurd en terwijl men oude scherm van 15" weer aangesloten.

De boxen kwamen na een mand terug maar het scherm was iets anders. De eerste maand horen we er niets van. De tweede maand ook niet. Toen heb ik eens gebeld en zeiden ze dat ze er mee bezig waren en dat we hem binnenkort terug zouden hebben. 3 maanden later nog niets, weer gebeld en weer zelfde antwoord. 4 maanden later nog altijd niets dus weer gebeld en weer zelfde antwoord. toen heb ik gedreigd om gerechtelijke stappen te zetten als ik mijn scherm niet rap terughad. 2 weken later kregen we een pakket men een 17" flatscreen dat eigenlijk wel mooi is maar met een reactietijd van 30ms waardoor sommige dingen op mijn oude 15" toch nog altijd mooier zijn en het scherm dat ik had gekocht in de aldi was 19". Maar ik had geen zin om nog langer te wachten dus zit ik hier nu voor een 17" flatscreen.

Mensen die dus die pc hadden gekocht en nog geen andere onderdelen hadden moesten nu al een nieuwe muis, nieuwe boxen en een nieuw scherm hebben gekocht ofwel zouden ze nog niet veel plezier aan hun pc hebben gehad.

En nu, nu ik eindelijk dacht dat alles in orde was begint mijn pc constant uit te vallen. Ik heb al twee maal geformateerd dus het moet aan mijn hardware liggen. Misschien 3d-kaart kapot ofwel cpu of koeling. Dus nu ben ik aan het twijfelen om hem binnen te doen en weer minimum 1 maand te wachten en maximum veel meer, ofwel men pc om het uur te laten uitvallen en pas na drie keer rebooten terug aan te laten slaan.

Dus als ik jou was zou ik een goede pcwinkel in de buurt zoeken en eens kijken of je daar niet zelf een mooier bakje kunt samenstellen :cry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan