Archief - Advies voor BIOS-config Msi K8N Neo 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BleuTrance

Legacy Member
Hi @ll,

Ik heb me zojuist de stukken voor een nieuw systeempje aangeschaft. Na het bekijken van mijn budget en het lezen van talloze reviews wordt onderstaande de basis van mijn nieuwe PC. Alles werd al aangekocht:

- Msi K8N Neo 2 Platinum Edition (S939, Nforce 3)
- AMD Athlon 64 3000+ (S939)
- Duo Pack Geheugen: 2 x 512 MB DDR 400 Mhz, CL 2,5
- Geforce 6600GT 128 MB

Het assembleren zal wel lukken maar extra tips zijn altijd welkom. Ik heb echter enkele vragen bij de configuratie van de BIOS. Zeker alles ivm memory en CPU/Mobo settings. Om te vermijden dat ik nog 77 forums doorploeg had ik graag jullie wijsheid gebruikt. Kan iemand me de settings bezorgen om het systeem optimaal te draaien (zonder overclocken). Ik bedoel niet de heel brave 'fail-safe' settings maar de juiste settings voor mijn hardware.

Enkele kleine tips om braafjes te overclocken mogen er wel altijd bij...

Zijn er anders nog pitfalls (installatie drivers/software) die ik best vermijd?

Alvast bedankt,

BleuTrance

Fr@gsta

Legacy Member
HT op 3x
FSB naar wens
Fast-writes best uitzetten voor hogere oc's
Verborgen bios opties: shift+F2 dan ALT+F3 intikken bij cell menu
NV/ATI speedup uitschakelen

Welke bios staat er momenteel op? 1.1 of 1.2? Anders flash naar 1.3b6, 1.37, 1.41 of 1.51.

Enkel Sata 3 en 4 zijn locked, AGP frequency op 67mhz zetten voor AGP/PCI lock.

oh ja, AGP aperture moogt ge gerust op 256 zetten.
Niet verschieten van uw Vcore voltages aangezien ge met een Winchester zit.
Wordt 0.1volt lager uitgelezen. Het programma Core Center is niet slecht, maar bios is nog steeds beter om te overklokken.
En installatievolgorde is klassiek: os / chipset drivers(neem die van op www.nvidia.com zelf) / graka driver / al de rest

Fr@gsta

Legacy Member
wel uw ht multiplier, degene die de snelheid van uw bus bepaalt.
Bij nForce3 staat die standaard op 5x 200mhz, dus 1000mhz.
Maar als ge begint te overklokken gaat hij op een bepaalt punt nimeer meegaan.
Maximum 1150-1200 ongeveer, daarom uw HT multiplier verlagen naar 4x of 3x naargelang uw FSB. Het is ook bewezen dat er geen verschil is in snelheid tussen 3x, 4x of 5x.

Sata poorten 3 en 4, degene het dichtst bij de cpu socket blijven zijn locked.
Sata 1 en 2 worden mee overclocked en kan voor data corruptie zorgen.

Ik ben wel aan twijfelen of je eerst DirectX of eerst je VGA drivers moet installeren.
Allesinds installeer ik altijd DirectX en dan pas VGA drivers.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan