Archief - Advies over internet/netwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Svenno

Legacy Member
Gegroet allen

Aangezien ik het beu ben om met wireless internet te sukkelen (lees: slecht bereik), zou ik graag weer met kabel werken.

Ik zou graag jullie advies weten over het volgende; ik zit in de garage met de ganse installatie van telenet (router,..), maar da's veel te ver om een draad te trekken naar mijn kamer, gelukkig heb ik in mijn kamer wel nog een kabelaansluiting.

Mijn vraag is het volgende; wat is de beste manier (liefst ook goedkoop) om mijzelf te voorzien van internet in mijn kamer.

Alvast bedankt!

TeddySo

Legacy Member
je hebt 3 opties

1 kabel trekken (relatief goedkoop)
2 Powerlines aanschaffen (internet via het Spanningsnet)
3 Wifi Draadloos internet.

Powerlines zijn niet zo goedkoop als optie 1 en 3 maar, misschien wel de beste oplossing voor jou, als je geen zin hebt om een kabel te trekken.

Greetz

Svenno

Legacy Member
Euhm, ik had toch reeds gezegd dat een kabel trekken echt ondoenbaar is vanwege de te overbruggen afstand en dat ik momenteel draadloos netwerk heb maar niet tevreden van ben wegens beperkt bereik. En met powerlines begin ik niet.

Zou ik gewoon geen router of dergelijke bij kunnen plaatsten in mijn kamer (sinds ik daar ook kabelaansluiting heb)?

mdgf

Legacy Member
Zou ik gewoon geen router of dergelijke bij kunnen plaatsten in mijn kamer (sinds ik daar ook kabelaansluiting heb)?
Eh?
Je hebt een kabel in je kamer, maar kan die niet in je pc steken ofwat? Nu kan ik niet volgen ze.
Tenzij je een tv kabel ofzo bedoelt, maar daar ben je ook geen bal mee hé.

Je zou een repeater of iets dergelijks kunnen zetten halverwege om het signaal te versterken.

Euhm, ik had toch reeds gezegd dat een kabel trekken echt ondoenbaar is vanwege de te overbruggen afstand
Je moet toch al een serieus huis hebben als je er niet geraakt met een paar gaatjes lijkt me, als je gewoon niet wilt dat er overal kabel hangt dan kan ik je wel begrijpen.

TeddySo

Legacy Member
Svenno zei:
Euhm, ik had toch reeds gezegd dat een kabel trekken echt ondoenbaar is vanwege de te overbruggen afstand en dat ik momenteel draadloos netwerk heb maar niet tevreden van ben wegens beperkt bereik. En met powerlines begin ik niet.

Zou ik gewoon geen router of dergelijke bij kunnen plaatsten in mijn kamer (sinds ik daar ook kabelaansluiting heb)?

ik probeer dus dan ook alleen maar u probleem te beantwoorden met de maar 3 mogelijke opties...

powerlines zijn de beste opties. maar bon, aangezien ge geen kabel wilt trekken, draadloos niet werkt, en aan powerlines niet wil beginnen, tjah

end of line...

geen internet op je computer lijkt me dan de beste optie ;)

Exit

Legacy Member
als je de modem enzo mee verplaatst naar die kabel aansluiting en dan de aansluiting doorlust in de garage => ja, maar dan moet dus de ganse installatie mee verhuizen.

een router bijzetten op een coax kan niet.
router bijzetten die draadloos opvangt en verder verdeeld dan eventueel wel (range extender bvb)
powerlines
of kabel zijn verder de enige opties die er zijn.

Nicolaz_

Legacy Member
Indien je geen kabel wil trekken en geen powerlines wil gebruiken is wat mdgf zegt beste oplossing, repeater ertussen steken zodat je WIFI signaal sterker wordt.

pieterjanvh

Legacy Member
Waarom begin je niet aan powerlines?
Hebben hier mijn probleem wel super opgelost anders :)

Svenno

Legacy Member
€90 heb ik er niet voor over :)

Ik zal eens uitkijken naar een repeater dan.

Bedankt voor de reacties
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan