Archief - aansluiting led tv,surround systeem,digibox,wii

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vw_speedsterke

Legacy Member
wat is nu de juiste/beste aansluiting?
tv: samsung ue46c8700
surround: samsung ht-c5900
digibox van telenet
spelconsole: wii

ik zou alles graag via het surround systeem willen aansluiten

op het surround systeem heb ik 2 hdmi ingangen en op de tv 4 (1 heeft ondersteuning voor dvi en de 2de ondersteuning voor arc???)

ook heeft de surround en tv, component en optical aansluiting

FORZA M

Legacy Member
Ok, ik ga hier de manier geven waarop je al uw apparatuur het beste aansluit zodat je de best mogelijke beeld- en geluidskwaliteit zult krijgen. Alle andere manieren van aansluiten zullen alleen maar voor problemen oerminderde kwaliteit zorgen.

Ik ga verder gaan op de nummering en benamingen op deze pagina van de handleiding van uw Home-cinema.

Digibox:
- Mogelijkheid 1: U heeft een HD-Digibox. In dit geval leg je gewoon een HDMI-kabel van de Digibox naar de "HDMI in 1" (Nr. 7) van je Home-cinema.
- Mogelijkheid 2: U heeft een gewone digibox. Leg een scartkabel van de Digibox naar de TV. (Hiervoor moet je het verloopstukje dat bij je tv zit gebruiken.) Voor het geluid gebruik je dan een optische kabel van de Digibox naar de optische ingang op je home-cinema systeem (nr. 6)

Wii
Allereerst koop je jezelf een component-kabel voor de Wii. (Dit is dag en nacht verschil in beeldkwaliteit tov. de meegeleverde kabel op een flatscreen.
De rood-groen-blauwe aansluiting van deze kabel steek je in het verloopstukje voor component op je tv.
Voor het geluid zorg je dat je de wit-rode stekkertjes van de componentkabel stop je in de aux-in van je home cinema (nr. 11)
(Indien nodig kan je een verlengkabeltje zoals dit aanschaffen)

Home-cinema
Nu sluit je gewoon een HDMI-kabel aan tussen de HDMI-out (nr. 8) van je Home-cinema, en de HDMI-in 1 van je tv.

Op deze manier is alles zo goed mogelijk aangesloten, en moet je gewoon zorgen dat je TV en home-cinema op het juiste kanaal staan, en je moet je geen zorgen maken over verminderde beeld- of geluidskwaliteit, of onnodige vertragingen ofzo.

Mr. Humphries

Legacy Member
FORZA M zei:
Digibox:
- Mogelijkheid 1: U heeft een HD-Digibox. In dit geval leg je gewoon een HDMI-kabel van de Digibox naar de "HDMI in 1" (Nr. 7) van je Home-cinema.
-

Ik heb niet direct iets gevonden, maar het zou kunnen dat dit ook niet werkt. Als je hierdoor geen audio krijgt, zal je een aparte optische kabel moeten leggen van je digibox naar je home cinema.

Daarnaast een tip: als je van plan bent meerdere componenten aan te sluiten op een home cinema, koop dan geen geprepareerd setje, maar zorg voor een systeem met een aparte A/V receiver en speakers. Veel handiger moest je later componenten meer aan willen sluiten en nog eens stukken beter geluid ook.

FORZA M

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Ik heb niet direct iets gevonden, maar het zou kunnen dat dit ook niet werkt. Als je hierdoor geen audio krijgt, zal je een aparte optische kabel moeten leggen van je digibox naar je home cinema

Ik dacht dat deze set Audio-processing via HDMI had. Anders idd nog een extra optisch kabeltje leggen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan