Archief - aa en fsa settings worden niet applied

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

azzurri

Legacy Member
Ik heb al nen tijd problemen met mijn aa en fsa settings (ati control panel etc). Ik merk van tijd tot tijd dat sommige settings niet applied worden in diverse games (cs:source, far cry, etc etc). zo speel ik source met 6xaa 16xfsa zonder enig merkbaar verschil als zonder aa en fsa. Ik word er zot van en t'is nie leuk.

Zoals gezegd kem een ati kaart x800pro en k heb al vanalles geprobeerd.

- ander drivers
- ingame options, control panel options, etc etc

Ik vrees dat ergens aan de drivers ligt ma zoals ik zei kem al veel verschillende drivers geprobeerd en me drivercleaner alles weggedaan, etc etc. Ik denk da enige mogelijkheid = format maar daar heb ik dus GEEN ZIN voor kem veel te veel werk op mijn comp voort moment.

Dus weet iemand hier iets meer over plz plz

ps: misschien moest ik dit in software forum posten maar hier emmen ze beke meer verstand van peisk.

DigitalOverdose

Legacy Member
'k heb da gehad met ne 9800Pro. Een tijdje heeft het gewerkt met een of anderen beta driver. Na ne format (moest wel want PC was helemaal fucked up van spyware) heeft da nooit meer gewerkt, no matter what, zelfs ni met diezelfden beta driver.

'k Moet nu wel zegge dat ik alleen mor BF1942 en BFV speel, ander games heb ik nooit getest. Mor nu ik dees lees ben ik eens te meer tevreden dat ik me een paar maand terug nen Geforce 6800 heb gekocht en me nimeer heb laten verleiden tot nen ATi want ik zou zoiets ook weer voorgehad hebben, gelijk dat ik met alle ATi kaarten die ik ooit al heb gehad telkens weer het een of ander mankementje had.

Mor ja, das ni echt een oplossing voor uw probleem of course.

azzurri

Legacy Member
DigitalOverdose zei:
'k heb da gehad met ne 9800Pro. Een tijdje heeft het gewerkt met een of anderen beta driver. Na ne format (moest wel want PC was helemaal fucked up van spyware) heeft da nooit meer gewerkt, no matter what, zelfs ni met diezelfden beta driver.

'k Moet nu wel zegge dat ik alleen mor BF1942 en BFV speel, ander games heb ik nooit getest. Mor nu ik dees lees ben ik eens te meer tevreden dat ik me een paar maand terug nen Geforce 6800 heb gekocht en me nimeer heb laten verleiden tot nen ATi want ik zou zoiets ook weer voorgehad hebben, gelijk dat ik met alle ATi kaarten die ik ooit al heb gehad telkens weer het een of ander mankementje had.

Mor ja, das ni echt een oplossing voor uw probleem of course.

feitenlijk nie nee, en het heeft altijd gewerkt tis maar vanaf dak me driverkes beginnen experimenteren ben dat hij het op sommige games laat afweten na nen format ben ik er zeker van zal het wel in orde zijn maar zoals ik zei, geen tijd voor format nu.

Davion

Legacy Member
Moet nu wel zeggen: Ge moet voor CS: S en FarCry in Control Panel het op 'Application Controlled' zetten, daar ge in FarCry en CS: S zelf de FSAA en AF kunt instellen bij avanced beeldopties....

azzurri

Legacy Member
kijk lol ik was bezig aant testen, bf-nam ineens zet ik eerst aa hoger, daarna fsa en ineens "schiet" hij precies ingang. ineens werd het wel applied (verschil is duidelijk merkbaar nu). :s :s :s :s raar. T zal aan de drivers liggen ofzo, ergens conflictje, misschien ligt het aan control panel zelf denk ik.

Davion

Legacy Member
Ge werkt toch met 4.8 hé ?

want 4.9/4.10 SUCKEN, en ge gebruikt toch niet dat Control Panel daar waar ge .N ET voor nodig hebt he, ge moet et normaal gebruiken....

azzurri

Legacy Member
ik gebruikt de 4.11 beta, k peis da da ergens gebaseerd is op de 4.9 maar me de 256 ram fix. En dont worry ik bezig nie da nief control center :). Pas op het kan wel zijn dat het die drivers zijn, misschien als ik tijd heb zet ik er vanavond nog eens 4.8 op en moest het opgelost zijn dan hopen maar dat 4.11 hetzelfde probleem niet heeft :) (want ik wil absoluut 4.11 die drivers gaan mij serieuze boost geven).

(ik bezig die 4.11 beta's btw omda die mij bijna +- 90000 punten op aquamark en andere bijgeven door die bug te verwijderen dat een kaart met 256 ram maar 128 aanspreekt ofzo. Iedereen die een kaart met 256 ram heeft zeker eens die drivers testen).

DigitalOverdose

Legacy Member
Ni echt nee, anders moet ge es op het forum van Rage3D gaan zien (www.rage3d.com). Mischin dat ze u daar kunne helpen.

Ik wil nu ni de pessimist uithange mor 'k heb toch al 2 keer zoiets gelijkaardigs meegemaakt met ATi kaarten en nog nooit met nen nVidia. Eerste keer was met ne Radeon 7000: alles liep perfect, dan es een ander driverke geïnstalleerd en sindsdien heb ik nooit nog Vsync kunne gebruiken met die kaart. Zelfs ni na formats, prullen in het register, enz... Tweede keer was zoals ik al zei met ne 9800Pro. Hetzelfde scenario maar dan met AA en AF dat problemen gaf.

My advice: buy nVidia next time.

azzurri

Legacy Member
DigitalOverdose zei:
Ni echt nee, anders moet ge es op het forum van Rage3D gaan zien (www.rage3d.com). Mischin dat ze u daar kunne helpen.

Ik wil nu ni de pessimist uithange mor 'k heb toch al 2 keer zoiets gelijkaardigs meegemaakt met ATi kaarten en nog nooit met nen nVidia. Eerste keer was met ne Radeon 7000: alles liep perfect, dan es een ander driverke geïnstalleerd en sindsdien heb ik nooit nog Vsync kunne gebruiken met die kaart. Zelfs ni na formats, prullen in het register, enz... Tweede keer was zoals ik al zei met ne 9800Pro. Hetzelfde scenario maar dan met AA en AF dat problemen gaf.

My advice: buy nVidia next time.


Eh, het probleem kwam doordat ik met allerlei drivers zat te experimenteren. Ik heb gewoon beke driver remove proggie's gezocht etc, comp beke opgeruimd en probleem is opgelost nu. Ik kan eigenlijk alleen maar vaststellen dat gij met al u problemen dus wel iets zult verkeert gedaan hebben aangezien het hier al fixed is en ik er ook niets over lees op forums etc. Moesten er echt zo problemen zijn zoals jij die beschrijft dan zouden ze wel op forums staan. Trouwens ik vind het vrij grappig dat je een 9800pro had en nog nie content waard :). Alle gekheid op een stokje maar dat was/is wel een van de beste kaarten waar in die tijd nvidia niet kon aan tippen.

En u advice vind ik beke onnozel, ten eerste ben ik heeel tevreden over mijn x800pro en de driver support en ten tweeden weet ik niet wat de toekomst zal brengen. (gij wel blijkbaar) maar als ik een nieuw kaart ga kopen gaak nie direct voor ati of nvidia gaan maar eerst es zien wat tegen dan de performance is van die kaarten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan