Archief - 9800pro -> XT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skeletonlord

Legacy Member
Ik heb dus een MSI 9800RX pro 128mb en zou deze graag naar een XT flashen.Ik zit met verschillende problemen :

Mijn eerste poging om via windows te flashen is mislukt,ik laad de bios en hij vraagt voor herop te starten en daarna in windows is er niets gebeurt.Nog steeds een 9800pro.Ik gebruikte de Samsung 128 mb bios : ATI.9800XT.128MB.Samsung.E-die
Moet ik mss een andere bios gebruiken ?

Ik heb ook geen diskette station meer,zou het mogelijk zijn om via usb stick te doen ?

***ARF***

Legacy Member
normaal is het mogelijk om op te starten van usb
zie da in uwe bios "usb legacy support" aanstaat
maak een bootable usb stick en flash van uit dos.

kijk naar u kaart en lees wa er op het geheuge staat
als er samsung op staat moet ge me diene flashe
anders met de hynix bios

als ge gaat flashen gaat hij normaal reclameren omdat hij een 9800pro bios verwacht en een xt bios krijgt
dan moet ge gewoon het commando geven da hij der ni moet heene zien

Skeletonlord

Legacy Member
Tis me gelukt :)
Ik kom nu op een niet te slechte 3DMark2003 score van 7682

s3am

Legacy Member
io
klein vraagske men sapphire met r360 core loopt goe op 412/365 maar nu heb de vraag welke bios er op flashen het is hynix geheugen
moet ik nu de sapphire bios opzetten of de bios voor hynix geheugen( maar deze is dan van club3d

kutteke

Legacy Member
bios van hynix, als et xt pcb is moete is op rojakpot gan zien voor de bios met overdrive

Slayerbe

Legacy Member
welke presteren het beste? die met samsung chips of die ander :)

kutteke

Legacy Member
ik heb hynix en samsung gehad, die hynixen haalde een 425 en die van samsung wouwen ni boven 385 maar er zijn verschillende batches van kaarten en soorten mem dus tzal gewoon geluk hebben zijn , als ge toch wilt wete wa voor mij et beste presteerde hynix dus :)

angelus2002

Legacy Member
zijn er mss degelijke sites met wat betere/meer info

(over hoe je bijvoorbeeld een 9600 pro moet overclocken?) :)

eecky

Legacy Member
***ARF***,
hoe kom je aan zulke hoge kloks voor je xt? Zelf zit ik
met artic koeler en het hoogste is 490 voor core en 409 voor mem.

3dmark 2003: 7565

***ARF***

Legacy Member
kheb er ne voltmod op staan
1.8 voor core en 2.9 voor mem
op xbitlabs gaan ze tot 1.9 en iets over de 3
dus als ik nog is in een goei bui ben (of iemand gaat over mijns score) gaan ik mij der is mee bezig houde om nog wa hoger te gaan
maar kzijn feitelijk aant wachte op mijn peltiers (2*240watt:p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan