Archief - 850W PSU + gtx580 SLI

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Aap

Legacy Member
Musk zei:
Gewoon voor de nieuwsgierigheid:


What the fuck ga je met 2 580's aanvangen?

Zoiets is wellicht voor "coin mining" en de "ellentriek" laten betalen door mama en papa. Of dat dat je coin mining kunt gebruiken in SLi is mij niet geweten.

Prior

Legacy Member
Een merkvoeding van 850W zoals Corsair kan dat zeker aan.

Ik heb ook zo'n sli setup zitten, maar een bluescreen of iets dergelijks heb ik tot op heden nog niet meegemaakt.

Iphigeneia

Legacy Member
Prior zei:
Een merkvoeding van 850W zoals Corsair kan dat zeker aan.

Ik heb ook zo'n sli setup zitten, maar een bluescreen of iets dergelijks heb ik tot op heden nog niet meegemaakt.

Ik doelde dus op goedkopere voedingen.

Cryp

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Ik heb meer een andere vraag... What the fuck doe je zo moeilijk over een dure voeding als je 2 kaarten van bijna 400 euro het stuk koopt... Loop je dan wat te zeiken over dat de voeding misschien te duur is... sorry maar uw prioriteiten lopen spaak man.

Zonder fatsoenlijke voeding gaan die 2 krachtpatsers NIETS te weeg brengen dan bluescreens

Daar hebde wel een punt. Maar aangezien 2 kaarten al redelijk wat geld kosten wilde ik niet te duur gaan op de voeding. Hoewel deze dak besteld heb ook 220€ kost

Aap

Legacy Member
mdgf zei:
100% offtopic: bitcoin mining kan enkel deftig gebeuren met AMD kaarten, dus dat is zeker niet zijn bedoeling ;).

Je kunt dat niet zeker weten. Misschien wilt de gebruiker per se een Nvidia kaart omdat hij/zij dat merk gewoon is (of een andere reden heeft). En als de ellentriek toch betaalt wordt door mama en papa?

daviddebruyne

Legacy Member
Minimum aanbevolen voeding voor één GTX 580 is 600 W, volgens officiele sites, in SLI zou ik het niet weten, hoogstens gaat je voeding blazen als gek en kan je perfect gamen maar dan met veel lawaai. Ik denk niet dat er ook maar 1 game is die twee GTX 580's nodig heeft, dus ben je niet echt verstandig zo veel geld uit te geven....


Intel dual core 6550, Asus P5NE, 4 gig Corsair ram, Corsair HX 850W, GF 550 GTX Ti

De prijs, winkel of fabrikant maken je blijkbaar ook geen reet uit, ze smijten de specs rond je oren en je bent verkocht.. Ik zou meer boekskes en sites lezen vooraleer ik zulke aankopen deed

steven130690

Legacy Member
Ik heb hier een cooler master m850 watt voeding. Dit is een wat 'oudere' voeding, maar trekt deze een gtx 580 sli met een cpu core i5 760 oc (4 ghz)?

Bill

Legacy Member
Aap zei:
Zoiets is wellicht voor "coin mining" en de "ellentriek" laten betalen door mama en papa. Of dat dat je coin mining kunt gebruiken in SLi is mij niet geweten.

Als je nu meerdere schermen hebt of een hele hoge resolutie kan SLI wel van pas komen verder vind ik het toch ook wat overkill.

Ik heb het enkele jaren terug ook gehad en die 2de kaart was rap verkocht toen de volgende generatie er aankwam, ik had er eigelijk alleen maar last mee omdat veel spellen het niet fatsoenlijk ondersteunde, misschien dat het nu al beter is maar ga daar geen geld meer insteken om het te weten te komen.

Imo zou je beter het geld gebruiken voor een i7 2600K + mobo, die klok je zonder moeite op 4.5ghz en meer..

Met het geld van je huidige onderdelen kan je er nog een SSD instoppen als je dat niet hebt, zo zou het geld beter besteedt zijn dan aan een extra GTX

mdgf

Legacy Member
Waarom zou je in godsnaam een i7 in een gaming pc willen steken? Das van de regen in de drup qua geldverspilling (maar aan een extra 580 kun je nog iets hebben, aan die i7 heb je helemaal niks).

SLI580 op een m850: dat kan op papier wel lukken, maar je zit met 6 rails, dus je zult zeker moeten zijn dat die load deftig verdeelt zit, als de 2 grakas op maar 3 rails ofzo zitten gaat het niet werken. Tenzij je ze natuurlijk nooit gaat stresseren, maar das ook idioot.
Ik zou toch eerder een betere psu overwegen, anders kan het redelijk wat trial and error worden als je niet weet hoe de rails verdeelt zitten.

Bill

Legacy Member
Je kan de sandy bridge cpu's 2500k of 2600k veel makkelijker en verder overclocken dan de 950 en zo zal je meer uit je setup halen.

Ik denk wel dat toekomstige spellen gebruik zullen maken van hyperthreading, nu er weer leven in geblazen is..

mdgf

Legacy Member
Hyperthreading bestaat al sinds 2003, sindsdien is er niets nuttigs van gebruik bijgekomen, snap je waarom ik geloof van niet?
Het verschil met hyperthreading is bovendien meestal ook echt niet zo groot en voor games dus totaal niet de moeite (behalve mss in cpu intensieve games).

En ik zeg toch niets over de 950, welke idioot zou zoiets nu nog kopen? :crazy:

Bill

Legacy Member
Ik zag het in zijn system specs dat hij een i7 9x0 gebruikt vandaar...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan