Archief - 75 hrtz nie hoger?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heidern

Legacy Member
yoo

ik heb juist een benq fp 767 12 ms gekocht en ik kan blijkbaar de refresh rate nie hoger zette dan 75 hrtz,

ik heb bijbehorende drivers geinstalleerd maar dan nog haalt het niks uit

ik vindt 75 hrtz wat te ambetant voor mijn ogen

vinteg

Legacy Member
man op nen tft hebde geen flikkeringen, enige nadeel van lage hertz op nen tft is da ge tearing hebt in de oudere games waar ge hoge frames haalt

Heidern

Legacy Member
vinteg zei:
man op nen tft hebde geen flikkeringen, enige nadeel van lage hertz op nen tft is da ge tearing hebt in de oudere games waar ge hoge frames haalt



kvraag ik daar nie om, is 75 hrtz het maximum ofzo, want da begint ier men kloten uit te hangen, ogen doen pijn van 5 minuten hierna te kijken

vinteg

Legacy Member
krisse zei:
wat is tearing?
op crt kunde da ook hebben natuurlijk, dan ziet ge dus u scherm precies in 2 delen opsplitsen(mooi in de helft) en dan blijft het onderste gedeelte achter op het bovenste, ni echt mooi

vinteg

Legacy Member
Heidern zei:
kvraag ik daar nie om, is 75 hrtz het maximum ofzo, want da begint ier men kloten uit te hangen, ogen doen pijn van 5 minuten hierna te kijken
dan is er iets serieus mis me u want gij zult dan den eerste mens zijn die zeer ogen krijgt van nen tft

Heidern

Legacy Member
kan zijn, ma tis ier nie om aan te zien, alles staat veel te scherp, als ik naar een wit vlak kijk (bv in word) dan tranen mijn ogen

tis allemaal zo bleek en heb al met vanalles zitten foefelen van instellingen maar thelpt nie


ook in games zoals bv doom 3 isser veel ghosting, ik zie het gewoon, tis precies da effect in need for speed underground als ge snel rijd, echt ambetant


zo'n hoogeprezen schermke en dan komt ge dit tegen, bah :( , tis nochtans 12 ms en 500:1 contrast

weggesmeten geld

***ARF***

Legacy Member
tis ni altijd mooi in den helft
tearing ontstaat gewoon door het feit dat je fps en refresh rate niet samenlopen
je scherm begint zijn beeld te tekenen maar terwijl het nog bezig is, is het volgende beeld klaar en gaat hij dus verder met dat te tekenen
daardoor ontstaan er horizontale strepen

@Heidern
als ge last krijgt van naar een tft scherm te kijken dan is er ofwel iets zwaar mis me u
of u tft is kapot

een crt schiet constant zijn beeld af om zo een beeld te vormen
de fosfor op de beeldbuis dooft en daarom moet hij opnieuw alles afschieten

een tft daarentegen lichten gewoon de pixels op en blijven oplichten tot ze iets anders moet doen, (kleurke veranderen)
daardoor kan het ni da ge bij een tft flikkeringen ziet (of het zou kapot moeten zijn)

Bommaah

Legacy Member
Heidern zei:
kan zijn, ma tis ier nie om aan te zien, alles staat veel te scherp, als ik naar een wit vlak kijk (bv in word) dan tranen mijn ogen

tis allemaal zo bleek en heb al met vanalles zitten foefelen van instellingen maar thelpt nie


ook in games zoals bv doom 3 isser veel ghosting, ik zie het gewoon, tis precies da effect in need for speed underground als ge snel rijd, echt ambetant


zo'n hoogeprezen schermke en dan komt ge dit tegen, bah :( , tis nochtans 12 ms en 500:1 contrast

weggesmeten geld

n/o maar volgens mij zijt gij nen moeilijke mens, ik heb hier een tftke van 50Hz en geen problemen, ofwel hebt ge hele gevoelige oogjes
:unsure:

XZcute

Legacy Member
Heidern zei:
kan zijn, ma tis ier nie om aan te zien, alles staat veel te scherp, als ik naar een wit vlak kijk (bv in word) dan tranen mijn ogen

Ik had da probleem eerst ook me mijne BenQ FP71E+

ik heb die kleuren dan verandert van eigen instelling naar "sRGB" in het menu ... en nu is da perfect ... echt super-maf schermkes ...

Greetz

Edit: Maar ik heb wel een vraagje ivm dit onderwerp ...

In de handleiding van BenQ staat da ge best de standaard hertz gebruikt (60hz) ... maar ik heb dus wel een beetje last van tearing bij CS:S, dus ik zou eens op een hogere hertz wille spelen ... maar is dat dan slecht voor u scherm als ge bvb 75 hz gebruikt ?

orez

Legacy Member
***ARF*** zei:
een crt schiet constant zijn beeld af om zo een beeld te vormen
de fosfor op de beeldbuis dooft en daarom moet hij opnieuw alles afschieten

een tft daarentegen lichten gewoon de pixels op en blijven oplichten tot ze iets anders moet doen, (kleurke veranderen)
daardoor kan het ni da ge bij een tft flikkeringen ziet (of het zou kapot moeten zijn)

ni echt ;)
Fosfor dooft onmiddelijk na stoppen van schieten, waardoor oe trager em schiet per seconde, hoe hoger de flikkerrate.

Ne tft worden de pixels WEL elke male vernieuwd, maar deze blijven NALICHTEN, wa dus als effect heeft da em "traag" dooft, terwijl hij nog niet weg is is de nieuwe er echter al... zo krijg je dus dat het niet flikkert.

***ARF***

Legacy Member
ru`orez zei:
ni echt ;)
Fosfor dooft onmiddelijk na stoppen van schieten, waardoor oe trager em schiet per seconde, hoe hoger de flikkerrate..
***ARF*** zei:
de fosfor op de beeldbuis dooft

ru`orez zei:
Ne tft worden de pixels WEL elke male vernieuwd, maar deze blijven NALICHTEN, wa dus als effect heeft da em "traag" dooft, terwijl hij nog niet weg is is de nieuwe er echter al... zo krijg je dus dat het niet flikkert.
beetje verkeerd uitgelegd van mijne kant
ik bedoelde da elke pixel niet moet worden "afgeschote" door het elektronenkanon

Sander H

Legacy Member
XZcute zei:
Ik had da probleem eerst ook me mijne BenQ FP71E+

ik heb die kleuren dan verandert van eigen instelling naar "sRGB" in het menu ... en nu is da perfect ... echt super-maf schermkes ...

Greetz

Edit: Maar ik heb wel een vraagje ivm dit onderwerp ...

In de handleiding van BenQ staat da ge best de standaard hertz gebruikt (60hz) ... maar ik heb dus wel een beetje last van tearing bij CS:S, dus ik zou eens op een hogere hertz wille spelen ... maar is dat dan slecht voor u scherm als ge bvb 75 hz gebruikt ?
ge kunt tearing vermijden door VSinc op te zetten, dan zorgt de pc da per vernieuwing van het scherm (bij 60 Hz dus 60 keer) ne nieuwe frame wordt gemaakt, een deler dervan als hem da nie aankan


dus bij 60 Hz wordt er gewerkt met 60 fps, 30 of 20 als hem 60 fps nie aankan

RaDa

Legacy Member
XZcute zei:
Ik had da probleem eerst ook me mijne BenQ FP71E+

ik heb die kleuren dan verandert van eigen instelling naar "sRGB" in het menu ... en nu is da perfect ... echt super-maf schermkes ...

Greetz

Edit: Maar ik heb wel een vraagje ivm dit onderwerp ...

In de handleiding van BenQ staat da ge best de standaard hertz gebruikt (60hz) ... maar ik heb dus wel een beetje last van tearing bij CS:S, dus ik zou eens op een hogere hertz wille spelen ... maar is dat dan slecht voor u scherm als ge bvb 75 hz gebruikt ?


capped gwn uw fps op 60 en probleem zal opgelost zijn

Heidern

Legacy Member
wa verklaard dan die ghosting

alles veranderd in blur als ik rondkijk (halflife 2, doom3,etc...)

***ARF***

Legacy Member
haaa
maar da is totaal iets anders hé
da ligt gewoon aan u scherm
kunde nix aan doen
slecht scherm

mijne maat heeft de fp783
lekker schermke
nix van ghosting te merken

Heidern

Legacy Member
hoe gewoon slecht scherm

kheb nog beetje zitten tweaken en tstaat nu goed, ma da kan toch nie da em dan juist in games last heeft van ghosting,

just dvd afgespeeld, gin probleem
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan