Archief - 6970 power problem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lamsednav

Legacy Member
Hier eens een grafiekje, je ziet duidelijk hoe enorm de temps stijgen & dalen tijdens en na het spel (Mafia 2) van zodra ik in de 3D-wereld terecht kom. (Krijg geen artifacts / glitches, etc..) en de kaart wordt totaal niet warm. Toch wel enorm vreemd dit heb ik nog nooit gezien en op overclock.net ook niemand.

http://i53.tinypic.com/2ekrgjs.jpg

Pedroo

Legacy Member
'k zeg het, duidelijk een slechte batch. Dit is echt niet normaal. Hebt ge al antwoord gekregen op uw aanvraag tot RMA (al betwijfel ik dat het dus zal lukken..)

Lamsednav

Legacy Member
Nee, nog geen antwoord gekregen. Heb mailtje gestuurd naar Asus & Alternate..

Pedroo

Legacy Member
hebt ge ook naar asus gestuurd dat ge de koeler eraf hebt gehad? Zo ja , dan suckt het helemaal .. (dan is de enige oplossing dus een Artic cooler gedoe) Want temps van 100° is heel slecht voor u kaart

Lamsednav

Legacy Member
Pedroo zei:
hebt ge ook naar asus gestuurd dat ge de koeler eraf hebt gehad? Zo ja , dan suckt het helemaal .. (dan is de enige oplossing dus een Artic cooler gedoe) Want temps van 100° is heel slecht voor u kaart

Nee, daarover heb ik niets vermeld dat weet ik nu ook wel weer.
Ik heb trouwens helemaal geen temps van 100°C ook al wordt het weergegeven in GPU-Z. Als ik aan de koeler voel wanneer de Core al een hele tijd 95°C heeft dan is die superkoel.

Pedroo

Legacy Member
Das omdat het zo'n groote koelblok is. Als ge de laatste versie van GPU-z gebruikt kloppen die temps wél.. Zegt CCC ook hetzelfde? (en probeer eens met furmark, heeft ook ingebouwde temperatuur test)

Lamsednav

Legacy Member
Overal dezelfde temperaturen zowel in CCC als Furmark.
Als ik de Furmark test doe krijg ik 125°C en dan valt hij in beveiliging en slaat PC af.
Speel spel, de temperatuur gaat ONMIDDELIJK naar 100°C met fanspeed op 100.
Kan het spel spelen in volle glorie, geen artifacts of glitches maar wel met fans die berserk gaan.

Devian

Legacy Member
ma hoe kan da, ik heb er hier 2 van sapphire, (hun laatste modellen)
en in idle zijn die rond de 40 graden , en load gaan die maximum naar 70 graden, en zelf in crossfire maken die hier niveel lawaai :s

Pedroo

Legacy Member
Sorry, maar dan kloppen die temperaturen wel ze ;)
Artefacts zulde nog wel krijgen achteraf :p Zal ni lang duren alleszins. 'k hoop echt dat je 'em rma kan doen!

@ twielant: zo zijn er mensen met slechte chips( o.a. op hun kaart.(of cpu of mobo) -> the point van RMA :)

Lamsednav

Legacy Member
Maar het kan toch niet dat zoals in Furmark de temperatuur DIRECT oploopt naar +100°C dit terwijl de koeler goed is aangesloten op mijn core zelf en nadat ik Furmark afgesloten heb de temperatuur in 2-3 seconden terugzakt naar 50°C ???

Pedroo

Legacy Member
Lamsednav zei:
Maar het kan toch niet dat zoals in Furmark de temperatuur DIRECT oploopt naar +100°C dit terwijl de koeler goed is aangesloten op mijn core zelf en nadat ik Furmark afgesloten heb de temperatuur in 2-3 seconden terugzakt naar 50°C ???

Wat denkt ge dan zelf. Blijkbaar is het toch mogelijk... Dit komt dus niet vaak voor, ge zult bij een van de weinigen zijn dus ;)
Maar 't feit dattem van de ene moment op de andere naar 100° ga wilt toch zeggen dat de pasta ni fatsoenlijk is aangebracht of dat er gewoon een 'serieuze' luchtbel tussenzit..

Devian

Legacy Member
Lamsednav zei:
Maar het kan toch niet dat zoals in Furmark de temperatuur DIRECT oploopt naar +100°C dit terwijl de koeler goed is aangesloten op mijn core zelf en nadat ik Furmark afgesloten heb de temperatuur in 2-3 seconden terugzakt naar 50°C ???

temps van een gpu kunnen heel snel zakken en stijgen ze, bij een cpu ook zo ...

Pedroo

Legacy Member
twielant zei:
temps van een gpu kunnen heel snel zakken en stijgen ze, bij een cpu ook zo ...

Die directe stijging is absoluut niet normaal..Alee, hoe dat hij het omschrijft is het van de ene second op de andere. Dat wil duidelijk iets zeggen ;)

Devian

Legacy Member
Pedroo zei:
Die directe stijging is absoluut niet normaal..Alee, hoe dat hij het omschrijft is het van de ene second op de andere. Dat wil duidelijk iets zeggen ;)

ja ni van de ene op de andere :p, ma gwn na effe gamen. Afkoelen doen ze hier bij mij wel snel ze

KilloFoxTrot

Legacy Member
Gewoon slechte batch, sterke temperatuur wijzegingen kunnen verklaard worden doordat de chip niet goed is. En daardoor veel weerstand aanwezig is, ik denk dat deze chip eerder voor een 6950 en dan nog. Als je geen garantie meer krijgt zou ik de kaart gewoon veel benchmarks latendraaien en ze gewoon kapot koke, want ik heb zelfs met mijn 6990 niet zo'n hoge temperaturen.

Lamsednav

Legacy Member
Zelfs bij het enorme 3D-kracht vergende Angry Birds komt de temperatuur op 100°C :S

Net mailtje teruggekregen van Asus en zeiden dat ik m'n kaart binnen moet sturen voor reparatie bij Alternate. Hopelijk doen ze bij Alternate zelf niet te moeilijk en sturen ze me direct een nieuwe op..

Hungry®

Legacy Member
in MSI afterburner blijft die ventilator snelheidsmeter zo laag staan wanneer de snelheid van de fan zelf op 100 percent staat. Wat is daar de bedoeling van of lees ik dat verkeerd?

Lamsednav

Legacy Member
Wat hoort die RPM dan eigelijk te zijn als hij aan 100% draait?

Mee

Legacy Member
Die temps zijn absoluut niet normaal. Ik heb zelf een 6950 met DirectCU II cooler en die hoort ge helemaal niet en wordt maar 70°C ofzo bij full load.

Dat die temps zo snel stijgen en dalen is heel goed mogelijk, bij de cpu en mijn vorige gpu was dat ook.
RMA'en, niks anders aan te doen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan