Archief - 6800 overclocking

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

forke

Legacy Member
vandaag wat zitten spelen met overclocken, had mijn bios gevoltmod naar 1.4 ipv 1.2 en daarna men core naar 400 getrokken en men geheugen op 900, temperatuur werd op piekmoment maar 69° dus ver onder de thermal throttle, en toch had ik soms eventjes een stall in 3dmark05
ik haal ook minder punten dan als men core lager staat. Iemand verklaring hiervoor?

nu binnenkort ga ik om zo een nv silencer 5, ik hoop dat hij daarmee wat frisser blijft en dak zo toch een performancewinst krijg

troid

Legacy Member
forke zei:
vandaag wat zitten spelen met overclocken, had mijn bios gevoltmod naar 1.4 ipv 1.2 en daarna men core naar 400 getrokken en men geheugen op 900, temperatuur werd op piekmoment maar 69° dus ver onder de thermal throttle, en toch had ik soms eventjes een stall in 3dmark05
ik haal ook minder punten dan als men core lager staat. Iemand verklaring hiervoor?

nu binnenkort ga ik om zo een nv silencer 5, ik hoop dat hij daarmee wat frisser blijft en dak zo toch een performancewinst krijg

Hmm raar dat je al haperingen hebt in 3dmark05 op die clocks, ik haalde op stock 415/1110 max stabiel.

Fr@gsta

Legacy Member
ik ervaar haperingen in 3Dmark01 en 03 op 400/1100.
GPU kwam zelfs nooit boven 65°C uit, het raam van mijn kamer stond open en was toen 2graden buiten.
Staat fast-writes bij u aan metreox?

troid

Legacy Member
Fr@gsta zei:
ik ervaar haperingen in 3Dmark01 en 03 op 400/1100.
GPU kwam zelfs nooit boven 65°C uit, het raam van mijn kamer stond open en was toen 2graden buiten.
Staat fast-writes bij u aan metreox?

Ja, altijd aangestaan. Maar het hangt ook een beetje van de kaart zelf af zie nu bv. Xeon en ik hebben dezelfde kaart, hij krijgt hem nog iets verder gepushed als mij. Mijne loopt vast bij 425/1130 ofzo op boxed en NV silencer 5

Fr@gsta

Legacy Member
Heb ook een PoV zoals gij en Xeon. Temps zijn in orde dus aan thermal throthling ligt het volgens mij niet. Nibitor en Powerstrip geven wel aan dat leadtek de fabrikant is van mijn kaart. Eens zien of flashen naar pov 1.4 bios iets zal uithalen.

Wat zei nibitor of omniextreme over jouw bios? de fabrikant bedoel ik he

troid

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Heb ook een PoV zoals gij en Xeon. Temps zijn in orde dus aan thermal throthling ligt het volgens mij niet. Nibitor en Powerstrip geven wel aan dat leadtek de fabrikant is van mijn kaart. Eens zien of flashen naar pov 1.4 bios iets zal uithalen.

Wat zei nibitor of omniextreme over jouw bios? de fabrikant bedoel ik he

Stond niet ingevuld dacht ik, die is nu al zo veel keer verandert en ik ben de orginele kwijt

Snakie

Legacy Member
@metreox: euh de threadstarter heeft het wel over een 6800, geen 6800GT eh
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan