Archief - 6800 GT probleem!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kensai^

Legacy Member
Ik heb echt mijn week niet :doh: Nu mijn probleem met voeding etc is opgelost heb ik nu een videokaart probleem. Identiek als deze kerel, maar waar geen oplossing wordt voor gegeven:
Thinking I was long overdue to get ready for the next-gen games, I decided to blow a wad of cash and spring for a new rig. $1200 later, the fun's just begun. I went with the Leadtek 6800 GT in conjunction with a DFI Lanparty UT NF3 250GB mobo, a Clawhammer 3200+, and Thermaltake's 480W Silent Purepower PSU. Assembled it all last friday, only to find severe artifacting / video corruption when I booted into the BIOS. Since then, I've tried everything.

I flashed to the latest mobo BIOS, tried playing with my AGP voltage, disabled AGP Fast Write, tried different AGP aperature sizes, and unplugged everything but the mobo and VGA. The artifacting is present at the Leadtek boot screen, the DFI boot screen, in the BIOS, and even into windows. It's not a driver error, as the artifacting is present even without a HD plugged in. In fact, when I *do* install drivers, I lose the video in Windows. The kicker is, the card works fine on a friend's rig. My 12V line is running @ 11.89 which is acceptable. I also don't have much in my rig, only 1 HDD, 1 Optical, the VGA, a FDD and the mobo - nothing my PSU shouldn't be able to handle. The only thing I haven't tried is another video card on my rig to see if my AGP slot is bad. In the meantime, though...

Mijn oude 9600 pro loopt als een trein daar. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Voeding of de kaart zelf? Het is zeker geen driver probleem aangezien ik het probleem had in mijn bios en setup nog voor iets geinstalleerd was :eek:

Engessa

Legacy Member
Die zijn normaal. En daar kan het niks mee te maken hebben want de fan draait normaal en ik heb dat beeld van de eerste millisieconde. Zelfs toen ik formatteerde had ik het in de bios en setup. Dus kan het ook geen driver probleem zijn :confused:

JackF

Legacy Member
Samengevat : je hebt je 6800GT bij een vriend geprobeerd en daar loopt ie perfect, je 9600 PRO doet het perfect op je nieuw moederbord. De 6800 GT laat je in de steek op je nieuw moederbord. Is dat correct ?
Welke voeding heb je (merk en type ? ).

Engessa

Legacy Member
Mja ik heb een mail gestuurd naar Tones waar ie vandaan kwam en hij wordt in RMA gestuurd naar fabrikant. Bedankt voor de hulp!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan