Archief - 6600GT problemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

humpus

Legacy Member
jah gaan we weer zullen jullie denken...
Heb al gezocht naar antwoorden maar ik zit met verschillende problemen dus heb'k toch ma een nieuwe thread gestart.

Eerst m'n specs maar: AMD 3000+, Geforce 6600GT agp, epox via K8T800 mobo, 512 mb ram Apacer, 350 Watt voeding

Dus deze morgend Prolink 6600 GT gekocht, geen problemen, tot ik hem wat oc.
Het geheugen was standaard 900Mhz, dus dat heb'k al veranderd.
Nu draait 'm op 550/1050.
Geen problemen tot ik m'n pc opnieuw opstartte, toen kreeg ik al dadelijk deze melding:
6600gtpowerindicator6we.jpg

Voeding niet sterk genoeg dus, nochtans is het er een van 350W maar weet niet welk merk.
350wvoeding1by.jpg


In games heb ik er nog nx van gemerkt, al vond ik dat de prestaties wat ondermaats ware voor een 6600GT maar ik dacht dat dat te maken had met het feit dat'k maar 512mb ram heb.

Dus had'k et maar getest met 3Dmark05 (1.1) en m'n score is maar 1006 (oc'ed):
3dmark6600gt56110500ue.jpg

Normaal ligt de score van een 6600GT toch rond de 3000 op een gemiddeld systeem?

Khoop dat jullie me wat wegwijzer kunne make

jer

Legacy Member
toch niet zo onlogisch .. 350W is niet zoveel voor zon systeem, vooral als je dan nog eens overclockt kan dat voorkomen

alle kabels zijn toch juist ingestoken eh ?
zo ja, best nieuwe voeding kopen, aanrader: OCZ PowerStream OCZ520ADJ 520W (ATX)

vinteg

Legacy Member
die voeding lijkt me wit merk(prolly bij de case gekregen zeker)?
in ieder geval vervangen, daar zijd ehet beste mee. een enermax 370watt ofzow of antec/tagan. daar komde wel mee toe^^

humpus

Legacy Member
thx. Was er al bang voor dat ik ze moest vervange...
Ma is dat ook de oorzaak van mijn 3dmark score?

Lan

Legacy Member
Moet je op die kaart geen molex connector aansluiten om extra voeding voor de kaart te voorzien ??
350W zou dat makkelijk moeten trekken...

Mayh3M

Legacy Member
die error krijg je idd als je de molexconnector op de kaart niet aangesloten hebt.
Heb ik ook al eens gezien bij een 5900xt

vinteg

Legacy Member
mja kdacht dak gelezen had da hij da al had aangesloten, maar normaal zou hij da dan zelfs zeggen zonder in 3d te werken

ghostblade

Legacy Member
mss is het omda je voedingske niet sterk genoeg is kweet neit ze ken daar nog geen last van gehad (kan nog wel een tijdje voor me 480watt) maar kdenk wel dat het zou helpen met een andere

dawnzolino

Legacy Member
sluit al eerst eens een molex an je voeding aan op je graka! indien het er al op bevestigt is dan spijt et me maar dan heb je nieuwe voeding nodig.
ik heb OCZ powerstream 520W maar OMFG :love: wat een voeding :love:

maar een Antev/enermax/Tagen 400W moet het zeker uithouden

gl :niceone:

humpus

Legacy Member
wist dus nie wa een molex connector was ma heb ff gegoogled
ok maar welke moet daar dan in?
zijn dat geen verschillende voltages?

[TFT]Poky

Legacy Member
een molex is het uiteinde van de geel-zwart en rode draden die uit u voeding komen. En da sluit ge links onder u kaart aan in de bijbehorende socket

humpus

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
een molex is het uiteinde van de geel-zwart en rode draden die uit u voeding komen. En da sluit ge links onder u kaart aan in de bijbehorende socket

jah srry van vorige post heb het ff opgezocht
Maar hoe weet ik welke connector van mijn voeding ik moet nemen om in de kaart te steken?

humpus

Legacy Member
bedankt voor alles è
heb juist molex connector aangesloten en haal nu 3100+ marks op 3dmark
Alles draait veel beter :p

thx

pina

Legacy Member
humpus zei:
jah srry van vorige post heb het ff opgezocht
Maar hoe weet ik welke connector van mijn voeding ik moet nemen om in de kaart te steken?
da zijn gewoon die stroomkabelkes die ge ook in uw cdrom drive en HD steekt zeker?

heb btw ook een a64 3000+ en een 6600Gt en een 300 watt voeding. Da kan da allemaal perfect trekken :)

Davion

Legacy Member
Rechts klikken op bureablad > Eigenschappen > tab 'Instellingen' > op 'GeForce 6600GT' tab klikken, en normaal opent er dan zo een menuke en daar ergens staat 'Temperatuurinstellingen' ofzo :)

FalcoX

Legacy Member
Dat staat er niet
Ik heb al op verschillende plaatsen gelezen dat de AGP 6600 GT versie geen temp diode heeft

jer

Legacy Member
timmyfrag, waar hebde gij uwe Sparkle 6800GT PCI-e alu heatsink / dual fan gevonden en voor welke prijs?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan