Archief - 64bit of 32bit?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cpt. Awesome

Legacy Member
Hi,

ik vroeg met nu net af of ik een 64bit of een 32bit systeem heb?
Ik heb win7 geïnstalleerd op 64bit en alle andere programma's kies ik ook 64bit en die werken perfect. Ik dacht dat 64bit 'verplicht' was als je een systeem met meer dan 4GB RAM had. Nu merk ik dat op mijn C schijf er 2 mappen staan: 'Program Files' en 'Program Files (x86)'.
Ik heb nu ergens gelezen dat de map (x86) is voor de programma's die geen 64bit mogelijkheid hebben. Dus daar zitten alle 32bit programma's in.
Als ik nu GeekBench run dan zegt die het volgende in summary "Windows x86 (32-bit)".
Wat wil dit nu eigenlijk zeggen? Dat mijn Processor geen 64bit aankan? Of iets anders nog..

BTW: zijn die geekbench resultaten te vergelijken van mac en pc? en van laptops en desktops?

CPU: Phenom ii x4 965 BE (3.4GHz)
OS: Windows 7 (64bit, denk ik)


Thanks

Sqarzz

Legacy Member
als je de twee mappen hebt staan heb je vast een zeker een w7 64bit installatie. En verder klopt hetgeen wat je reeds zelf zei:
Ik heb nu ergens gelezen dat de map (x86) is voor de programma's die geen 64bit mogelijkheid hebben. Dus daar zitten alle 32bit programma's in.
Benchmark programma's zijn niet altijd even acuraat in die dingen vermoed ik ;)

Tha Soul

Legacy Member
Als uw processor geen 64-bit ondersteuning heeft, krijgt ge een foutmelding wneer ge een 64-bit besturingssysteem probeert te installeren, dacht ik.

Cpt. Awesome

Legacy Member
Oke thanks.
Dan heb ik wel degelijk 64bit. Want windows zegt 64bit te runnen enkel die benchmark die me zorgen deed maken :p
Bedankt voor de hulp.
En geekbench zou mijn PC (zie in mijn handtekening ding vanonder) op 5000 schatten en de macbook pro 15" op 10.000 :p ook al wat vreemd vind ik

Exit

Legacy Member
yip, je kan GEEN 64bit windows installen als je cpu dat niet kan.
dat je het wel hebt staan wilt zeggen dat je dus 64bit hebt (zoals elke cpu van de laatste jaren)


32bit of 64bit versie mogelijkheid van die bench om te runnen?
anders heb je de verkeerde
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan